Gezondheid alle pijlers

Hyperinsulinisme/ lage bloedsuiker baby

02-04-2018 09:59 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 6 weken houdt nog altijd niet zijn glucosewaardes op peil. Het komt vaker voor dat kinderen hun waardes niet op peil houden maar dit duurt dan maar een paar dagen.
We hebben nu een toevoeging in zn voeding maar dit moeten we op aanraden van het ziekenhuis af gaan bouwen (mits dit gaat natuurlijk) nu hebben wij dit geprobeerd om van een halve schep naar niets te gaan. Meteen dalen zijn waardes weer. Terwijl ze er in het ziekenhuis vanuit gingen dat hij er overheen was, dus zelf de waardes op peil kan houden. Niet dus :( het baart me behoorlijk zorgen of hij het ooit zelf gaat doen...

Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? Of iets soortgelijks meegemaakt?
Nee en advies vragen voor zo'n ukkie moet je echt niet hier doen TO.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Vraag het aan zijn behandelaar en houd het goed in gaten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Was ook niet zozeer voor advies maar meer om in contact te komen met mensen die iets soortgelijks meegemaakt hebben. Misschien niet helemaal goed verwoordt :facepalm:
Mini-m schreef:
02-04-2018 10:18
Was ook niet zozeer voor advies maar meer om in contact te komen met mensen die iets soortgelijks meegemaakt hebben. Misschien niet helemaal goed verwoordt :facepalm:

Nee snap het wel hoor, maar het is zo'n kleintje, je weet niet wat mensen hier gaan schrijven. Straks ga je je nog meer zorgen maken bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Star² schreef:
02-04-2018 10:21
Nee snap het wel hoor, maar het is zo'n kleintje, je weet niet wat mensen hier gaan schrijven. Straks ga je je nog meer zorgen maken bijvoorbeeld.
Nee dat is helemaal waar.. zo had ik er nog niet over gedacht ;)
Oh wat rot zeg TO. Mijn zoontje had idd de eerste 24u na de geboorte lage suikers en dat vond ik al heel naar. En al die prikjes steeds :( Zo lang lijkt me helemaal zorgelijk!

Heb dus geen ervaring maar wil je sterkte wensen :hug:

Overigens is mijn zoontje nu bijna 1 en een kerngezonde bijna-dreumes. Het duurde bij hem natuurlijk wel minder lang, maar hij heeft goede eetlust, groeit en ontwikkelt zich geweldig en is blij en vrolijk. Hopelijk voor jullie ook snel het geval!
Alle reacties Link kopieren
Controleren ze dat altijd bij een pasgeboren baby? Ik kan me er niets van herinneren bij mijn dochters.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter had dit ook voor een aantal weken en ik kan je maar 1 tip geven. Laat je niet afschepen. Ga op je strepen staan en geef duidelijk aan hoe alles gaat. Hou alles goed bij en vraag desnoods om een second opinion.

Ik neem aan dat je vaak voed om de bloedsuikerspiegel hoog te houden. Misschien kun je nog advies inwinnen bij een kinder-diëtist. Kinderartsen weten niet altijd voldoende van voeding voor baby's.
Gatinmijnsok schreef:
02-04-2018 10:45
Controleren ze dat altijd bij een pasgeboren baby? Ik kan me er niets van herinneren bij mijn dochters.
Nee alleen als je kind >p90 of <p10 zit qua gewicht, te vroeg is, de moeder diabetes had, problemen rond de geboorte, etc.
Alle reacties Link kopieren
Ik had hier echt nog nooit van gehoord.
Is die toevoeging in zijn voeding dan een langzame suiker?
Alle reacties Link kopieren
lux. schreef:
02-04-2018 10:47
Nee alleen als je kind >p90 of <p10 zit qua gewicht, te vroeg is, de moeder diabetes had, problemen rond de geboorte, etc.
Ah oké, dank je wel.
Alle reacties Link kopieren
okkervil schreef:
02-04-2018 10:46
Mijn dochter had dit ook voor een aantal weken en ik kan je maar 1 tip geven. Laat je niet afschepen. Ga op je strepen staan en geef duidelijk aan hoe alles gaat. Hou alles goed bij en vraag desnoods om een second opinion.

Ik neem aan dat je vaak voed om de bloedsuikerspiegel hoog te houden. Misschien kun je nog advies inwinnen bij een kinder-diëtist. Kinderartsen weten niet altijd voldoende van voeding voor baby's.
Hij krijgt idd nog 7 voedingen. Hij krijgt fantomalt in de voeding. Extra koolhydraten en suikers. Normaal is dat voor kindjes die extra bij moeten komen, maar dat is voor hem niet nodig. Dat willen we dus ook uit de voeding halen. Maar op voeding alleen redt hij het dus niet :(
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je wil stoppen met fantomalt als dat voor zijn gewicht niet nodig is. Hij heeft dus wel iets nodig voor zijn bloedsuikerspiegel. Ik zou dus bij het ziekenhuis aandringen dat ze verder kijken.
Alle reacties Link kopieren
To, mijn beide jongens zijn de eerste 24 uur ook gecontroleerd op lage bloedsuiker. Dit ging gelukkig al snel goed. Wat moet het vreselijk zijn als dit al zo lang zo gaat. Ik vraag me af, hoe wordt het onderscheid gemaakt met type1 diabetes? En kan dat nu al uitgezocht worden?
Sterkte, ik hoop dat het snel beter gaat.
Alle reacties Link kopieren
Bij type 1 diabetes maakt het lichaam zelf geen insuline aan waardoor de suikerwaardes omhoog gaan. Bij de kleine van TO is het het tegenovergestelde, dus type 1 diabetes is het niet lijkt mij.

TO hoe gaat het nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven