Gezondheid alle pijlers

Zyban, stoppen met roken.

12-04-2018 20:40 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb geen aandelen. Champix is vandaag de dag het medicijn om te stoppen met roken. Ik ben in 2000 met Zyban gestopt en stom genoeg in 2004 weer begonnen.

En nu gaat ie weer top... 15 maart 2018 de laatste sigaret opgestoken en sindsdien rookvrij ...
:proud:

doe jezelf een groot plezier, stop ermee ! (en nee, ik ben geen antirook gourou... ik vind het zoveel fijner om niet te roken (hoesten... pffff)
alleen daarom al
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Wat is t verschil tussen champix en zyban? Champix ken ik, hele nare bijwerkingen van gehad.
Al vier weken rookvrij?

Gefeliciteerd, pokkewijf!
Dat is wel een radslag waard.
(Heb je recent nog foto's op het strand gemaakt?)
De snelste methode om te stoppen is een hartinfarct....
Tijdens het dotteren vertelde de cardioloog mij dat als ik door zou gaan met roken de kans zeer groot was dat ik binnen 2 jaar weer een infarct zou krijgen.
Dat is nu 1.5 jaar geleden, geen sigaret meer aangeraakt, gewoon cold turkey gestopt.
Je mag onder m'n neus roken het doet me niets. Ik zal nooit zeggen dat ik het smerig vind, immers ik weet dat het lekker is.
Ik weet welke prijs ik bijna had betaald en dat is het mij niet waard.

Hulpmiddelen zijn natuurlijk prima als je er baat bij hebt, bij cold turkey was bij mij de eerste week vervelend, of dat kwam omdat het ziekenhuis mij gevangen hield :-D maar daarna valt het best mee.

Oh ja, nu moeten de kilo's er nog even af die ik ben aangekomen.

succes verder pokkewijf
Alle reacties Link kopieren
*Abigail schreef:
12-04-2018 20:42
Al vier weken rookvrij?

Gefeliciteerd, pokkewijf!
Dat is wel een radslag waard.
(Heb je recent nog foto's op het strand gemaakt?)
ga ik morgen uitproberen, of ik dat nog kan... radslag haha
Ja echt vier weken rookvrij. Best bizar...

en ik rookte echt idioot veel. Zat op de klok te kijken want ik mocht van mijzelf elk half uur een sjekje... hoe erg is dat?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
*Abigail schreef:
12-04-2018 20:42
Al vier weken rookvrij?

Gefeliciteerd, pokkewijf!
Dat is wel een radslag waard.
(Heb je recent nog foto's op het strand gemaakt?)
ga ik morgen uitproberen, of ik dat nog kan... radslag haha
Ja echt vier weken rookvrij. Best bizar...

en ik rookte echt idioot veel. Zat op de klok te kijken want ik mocht van mijzelf elk half uur een sjekje... hoe erg is dat?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg van Champix hele nare bijwerkingen. Depressief, terwijl ik dat nog nooit in mijn leven ben geweest. Gedurende het slikken smaakten de sigaretten niet. Dat dan weer wel. 4 jaar gestopt geweest, na de kuur maar 2 weken te hebben volgehouden door bijwerkingen. Dat dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
Zyban is gewoon Wellbutrin de antidepressiva, veel mensen kunnen er niet tegen. Ik wel, slik het al jaren, en idd ik rook niet ( meer )
Alle reacties Link kopieren
Gate_Keeper schreef:
12-04-2018 20:42
Wat is t verschil tussen champix en zyban? Champix ken ik, hele nare bijwerkingen van gehad.
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ben een beetje bang voor Champix omdat ik best van veel mensen hoor dat de bijwerkingen behoorlijk heftig zijn.

Ongelooflijk knap Pokkewijf! :kneel:

Als verstokte roker alleen maar respect. Hopelijk lukt het mij ook nog eens. Ik krijg de knop nog steeds niet om. Een tijdje geleden had ik zware griep en een longontsteking en heb ik vier weken niet gerookt, totaal geen behoefte aan en het smaakte vies. Ik was echt van plan gestopt te blijven. Maar ik ging me beter voelen, had stress op mijn werk en ben weer voor de bijl gegaan. Wat een sukkel :facepalm:
...
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Hier een stopper door middel van Champix :D Wat mij enorm heeft geholpen is tijdens het stoppen Ginseng en 5 HTP bij te slikken. Dit is beide helemaal natuurlijk en heeft erbij mij voor gezorgd dat ik mentaal een stuk stabieler bleef en veeeeel beter ging slapen. Mijn eerdere stoppogingen liepen allemaal stuk omdat ik niks meer zag zitten en mezelf gewoon niet meer onder controle had en als die eerste dagen dan doorkwam dan gaf ik het uiteindelijk op omdat ik intens slecht sliep.

Omdat ik gewoon niet meer afhankelijk wil zijn van die ranzige verslaving heb ik een arsenaal aan hulptroepen ingeschakeld haha en ik merk het verschil echt enorm. Geen depri gedachten, geen gebroken nachten. Uiteraard heb ik zo nu en dan nog wel trek in een sigaret en ook ben ik af en toe nog 'zonder reden' (jawel die stomme verslaving) prikkelbaar maar dat hoort nou eenmaal bij het stoppen met roken ;)

Groetjes van Change
Alle reacties Link kopieren
ouwewijsneus schreef:
12-04-2018 20:55
De snelste methode om te stoppen is een hartinfarct....
Tijdens het dotteren vertelde de cardioloog mij dat als ik door zou gaan met roken de kans zeer groot was dat ik binnen 2 jaar weer een infarct zou krijgen.
Dat is nu 1.5 jaar geleden, geen sigaret meer aangeraakt, gewoon cold turkey gestopt.
Je mag onder m'n neus roken het doet me niets. Ik zal nooit zeggen dat ik het smerig vind, immers ik weet dat het lekker is.
Ik weet welke prijs ik bijna had betaald en dat is het mij niet waard.

Hulpmiddelen zijn natuurlijk prima als je er baat bij hebt, bij cold turkey was bij mij de eerste week vervelend, of dat kwam omdat het ziekenhuis mij gevangen hield :-D maar daarna valt het best mee.

Oh ja, nu moeten de kilo's er nog even af die ik ben aangekomen.

succes verder pokkewijf
Dank! Inmiddels bijna 2mnd verder en zyban ook afgebouwd. 2kg bijgekomen en dat vind ik wel netjes.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Ik weet er wel iets over (beroepsmatig).
Champix en Zyban worden beide ingezet als ondersteuning bij het stoppen met roken.
Dit is het verschil (in Jip en Janneke);

Champix
Bevat stoffen die in je brein de plek van nicotine innemen. In je brein zitten nl receptoren, een soort holle buisjes, die, als ze gevuld worden met stofjes (nicotine, serotonine, dopamine etc) een prettig weldadig gevoel geven. Champix neem je in voordat je wil stoppen, en zorgt ervoor dat de ruimte die normaliter ingenomen wordt door nicotine, al opgevuld wordt. Er is dan dus geen plek meer voor dat weldadige stofje, en het effect van de sigaret zal tenietgedaan worden, maw het smaakt niet meer, de lol is eraf.

Zyban
Was oorspronkelijk een anti depressivum, wat van de markt gehaald is, omdat het niet bij iedereen het gewenste effect had. Maar; wat de gebruikers wél vrijwel zonder uitzondering aangaven, is dat hun zin in sigaretten drastisch verminderde. Onderzoek wees aan, dat er door Zyban iets in die receptoren lamgelegd wordt, waardoor de opname van nicotine/ dopamine geblokkeerd wordt. Hierdoor raken je hersenen weer gewend aan de "normale" toevoer van dopamine, wat je als mens bijv aanmaakt door leuke dingen te doen etc.
Als je gevoelig bent voor stemmingen, is het aan te raden Zyban te gebruiken, oa door dus die (oorspronkelijke) anti depressivum functie.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven