Gezondheid alle pijlers

Extra pijn/instabiliteit na mri scan met contrastvloeistof

18-04-2018 10:51 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand van jullie ervaring met een mri scan met contrastvloeistof vd schouder. Ik heb deze laten maken, maar heb sinds deze scan van afgelopen vrijdag veel meer pijn in mijn schouder gekregen en hij voelt heel instabiel aan, maakt ook telkens een knikkend gevoel. Is er iemand die dit ook heeft gehad? En hoelang hield dit aan? Enorm balen, want de pijn voor de scan was echt veel minder dan nu..
Er zit trouwens blijkbaar een scheurtje in het labrum.
Neem even contact op met het ziekenhuis hier over.
Alle reacties Link kopieren
Bel even met radiologie.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
neem even contact op met of de arts die deze scan heeft aangevraagd of met de MRI afdeling.

Pijn na contrastvloeistof komt vaker voor. Je spuit toch extra vloeistof in het gewricht, waardoor de druk verhoogd wordt. Het kapsel is heel stug en recht niet zo veel uit. Wanneer er een irritatie of ontsteking zit, kan deze extra druk voor pijnklachten zorgen. Daarnaast beweegt een gewricht ook anders wanneer er meer vloeistof in zit.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Dankje hamerhaai voor je duidelijke uitleg. Heb ik ook al gedaan. Arts heeft pas volg wk tijd voor tel afspr en mri centrum verwijst naar ha als t niet over gaat.
Weet jij of deze klachten die jij beschrijft wat langer aan kunnen houden? Ik heb de scan nl afgelopen vrijdag al gehad. Ik ben trws sowieso al vrij hypermobiel, niet alleen in mijn schouders.
Alle reacties Link kopieren
Dat is vrij normaal, door het contrastmiddel "duw" je de schouderkop eigenlijk een beetje uit de kom. Zeker als je hypermobiel bent gebeurt dat vrij makkelijk.
Je arm regelmatig, rustig bewegen zorgt dat het contrastmiddel zo snel mogelijk weer uit het gewricht verdwijnt maar je kapsel is wel weer wat uitgerekt dus dat geeft tijdelijk weer wat extra pijn en instabiliteit. Hoe lang dat zo blijft durf ik niet te zeggen, voor mij is het ook al weer een hele tijd geleden.
Alle reacties Link kopieren
@badmuts. Dankjewel, lief dat je reageert! Had jij dit zelf ook?
Ik baal heel erg, omdat ik er voor de scan nog maar weinig last van had. Toch maar scan laten maken omdat ik wel wat klachten bleef houden. Maar de pijn en instabiliteit is nu vele malen erger..
Alle reacties Link kopieren
Vervelend gevoel is dat he?! Ik wil je wel als tip geven om je arm wel te bewegen zodat je schouder niet stijf wordt. Je kunt bijvoorbeeld je arm slap langs je lijf laten hangen waarbij je of voorover gebogen staat en je arm gestrekt kleine rondjes laat draaien, puur op zwaartekracht. Of liggend op bed op je buik dezelfde oefening. Ik kan het niet zo goed uitleggen, is toch lastiger dan het voordoen.
Verder zou ik zeker bellen met de afdeling radiologie of met de orthopedie (ik neem aan dat je onder behandeling bent van een orthopeed) voor uitleg en tips.
Sterkte, ik hoop dat je pijnklachten snel verminderen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Minoes, fijn dat je reageert. Ja zeker een heel vervelend gevoel :( .
Ik begrijp de oefening die je bedoelt, ga ik idd eens proberen. Dankje! Heb jij er ook last van gehad?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf idd ook hypermobiel en m'n schouder is al zo vaak uit de kom geweest dat het kapsel echt helemaal niks meer doet. Bij mij gaf het contrastmiddel genoeg druk om m'n schouder uit de kom te duwen en daar heb ik, net als bij een gewone luxatie, toch wel een paar weken extra instabiliteit en pijn aan overgehouden.
Wanneer heb je weer een afspraak bij de orthopeed?
Alle reacties Link kopieren
Di een bel afspraak. Maar ga waarsch al eerder even langs de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Gaat het al wat beter met je schouder?
Bij mij is na een jaar onderzoeken en gesprekken vastgesteld middels een simpele röntgenfoto (die ook al in het eerste ziekenhuis was gedaan als eerste onderzoek), dat ik een impingement syndroom heb aan mijn schouder (later bleek ook mijn andere schouder dit te hebben). Dat is een aangeboren aandoening waarbij de schouderkom te krap is zodat ik een Neerplastiek heb ondergaan (beiderzijds) met wegneming van het kapsel en een stuk van de schouderkom.
Bij links nauwelijks meer klachten, mag niet boven de 90 graden mijn arm bewegen. Maar rechts erge klachten overgehouden na de eerste operatie met subluxaties en mijn arm nauwelijks meer kunnen heffen/bewegen. Ik heb rechts daarna nog 2 operaties gehad waarbij bij de laatste operatie mijn kapsel met coagulatie (laser) is aangepakt, omdat het kapsel door mijn schoudergewricht heen zat gevlochten. Toch heb ik nog steeds bij momenten erg veel pijn rechts met een paar jaar geleden zelfs bijna een totale afkeuring als gevolg. Pff. Gelukkig gaat het nu weer stukken beter.
Ik heb dus helaas heel veel ervaring met schouderklachten.
Sterkte nog en ik hoop dat je nu merkt dat de klachten die je hebt sinds de MRI wat verbeterd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heftig zeg. Heb je later je werk weer op kunnen pakken?
De pijn sinds de mri is helaas niet minder geworden.. Echt balen. Voel me er zo rot bij omdat ik de oorzaak vd verslechtering sinds de mri niet begrijp.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend dat je nog steeds zoveel pijn hebt. Ik heb mij nooit ziek gemeld met mijn schouderproblemen. Alleen na een operatie voor het herstel.
Je hebt volgende week toch een afspraak met de dokter? Ik ben benieuwd wat hij/zij zal zeggen en adviseren.
Kun je je arm wel wat bewegen? Eventueel goede pijnstilling (diclofenac oid (met maagbescherming) vragen aan de huisarts?))
Alle reacties Link kopieren
Helaas nog steeds veel last :(
Volg week naar fysio waar ik naartoe ben verwezen via de orthopeed.
Orthopeed vond het niet nodig om langs te komen. Volg week maar informeren of dat toch niet verstandig is om even terug te gaan. Ik blijf het raar vinden dat de pijn zo verergerd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven