Gezondheid alle pijlers

Stolsel in baarmoeder?

18-04-2018 11:17 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames wat moet ik mij daarbij voorstellen?

Inwendige echo gemaakt en de gyn die nogal haastig was kon amper vragen stellen zei mogelijk een stolsel. Nu dacht ik ja moet ongesteld worden en dus zal het wel van die stolsels zijn die weleens meekomen..

Zwangerschap kan het trouwens niet zijn maar iemand ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je huisarts bellen voor een gesprek. Die krijgt de uitslag van het ziekenhuis en kan je vast meer vertellen. Of bel de assistente van de gyn en vraag een telefonische afspraak op korte termijn.
Alle reacties Link kopieren
hier staat het duidelijk uitgelegd: http://www.hevigbloedverlies.nl/hevig-b ... e-oorzaken
Alle reacties Link kopieren
Gyneacoloog...haastig??? Ik dacht het niet, voortaan gewoon antwoorden afdwingen.
Het kan van alles zijn dus inderdaad huisarts bellen.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-04-2018 11:25
hier staat het duidelijk uitgelegd: http://www.hevigbloedverlies.nl/hevig-b ... e-oorzaken
Dit is heel helder en duidelijk!

Dank je wel. Ik heb wel veel stolsel verlies sinds ik bevallen ben 4 jaar geleden weer hoor. Zelfs toen ik aan de pil was kreeg ik stolselverlies. ze noemde ook iets met een poliep maar ze kon haar vinger er niet op leggen omdat ik veel baarmoederslijmvlies had. (Week erop ook ongesteld geworden na stoppen met pil daarvoor en inderdaad wel een vage harde stolsel verloren)

Ik heb de huisarts overgings gesproken en die noemde geen 1 keer poliep of stolsel. Ze zei ik zie er niks van terug in het verslag.
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
18-04-2018 11:29
Gyneacoloog...haastig??? Ik dacht het niet, voortaan gewoon antwoorden afdwingen.
Het kan van alles zijn dus inderdaad huisarts bellen.
Ja nou ze kon mijn vragen niet beantwoorden, ik vroeg nog of het ernstig was en ze wist het ook niet :facepalm:
Wat is de vervolgafspraak die je gemaakt hebt? Kom je nog bij haar terug? Of moet je verder met de huisarts?
Alle reacties Link kopieren
Lady_Vintage schreef:
18-04-2018 11:40
Wat is de vervolgafspraak die je gemaakt hebt? Kom je nog bij haar terug? Of moet je verder met de huisarts?
Ik heb daarnaast ook een cyste op een eierstok van 3 cm. Daarvoor heb ik wel een vervolgafspraak gehad over 2 maanden. Volgens de arts moest ik me geen zorgen maken en kunnen we zelfs als we willen voor een tweede gaan.. maar wat bedoelde die gyn nou met stolsel en misschien poliep en achteraf niks erover in het verslag..

Dat zei ik ook tegen de dokter maar die stelde me gerust. Ik mag het hopen.
Alle reacties Link kopieren
Dankje lilalinda en summerjamm! Ik had er nog nooit van gehoord. Fijn om er van te vore van te weten; scheelt je een groot hoedje wanneer het je zelf eens overkomt.
Bros before hoes
Alle reacties Link kopieren
StefBros schreef:
18-04-2018 12:08
Dankje lilalinda en summerjamm! Ik had er nog nooit van gehoord. Fijn om er van te vore van te weten; scheelt je een groot hoedje wanneer het je zelf eens overkomt.
Heb je er ook last van meid?
Alle reacties Link kopieren
summerjamm schreef:
18-04-2018 12:10
Heb je er ook last van meid?
Nee.
Bros before hoes
Alle reacties Link kopieren
StefBros schreef:
18-04-2018 12:18
Nee.
Oh ok nou fijn in ieder geval dat je er geen last van hebt.
StefBros schreef:
18-04-2018 12:18
Nee.
O_o Waarom reageer je er dan op? Kan het niet volgen.

TO, waarom ging je naar de gynaecoloog? Met welke klacht? En wat is nu verder de bedoeling?
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
19-04-2018 00:44
O_o Waarom reageer je er dan op? Kan het niet volgen.

TO, waarom ging je naar de gynaecoloog? Met welke klacht? En wat is nu verder de bedoeling?

Ik was altijd aan de pil. (Naar mijn idee een te lichte) aangezien ik toen de laatste 3 maanden altijd bloed verloor in de derde stopweek. Dus stel mijn stopweek begint vandaag en moet ik bv zondag "ongesteld worden" dan ben 3 dagen voor de stopweek al begonnen met licht bloedverlies. Heel vaag. Uiteraard de dokter erover gebeld en die zei nog kijk het aan..

De laatste keer was het nog erger. Wederom in de derde week voor stopweek licht bloed verlies en ja hoor daarna 10 dagen lang zwaar bloed verlies, stolsels de hele mikmak. Weer de naar de huisarts om medicatie te krijgen zodat het zou stoppen (na 4 dagen innemen is het ook gestopt gelukkig) en ben meteen gestopt met de pil. Ook op het advies van de huisarts die zei kan iets hormonaals zijn. Ik heb in de tussentijd wel gewoon mijn normale menstruatie gehad na pilstop. De dokter vond het wel nodig om even langs de gyn te gaan om te kijken waar al dat bloed vandaan kwam en of het misschien een vleesboom kon zijn. De dokter zei ook of ik zwanger was. Dat kon niet heb namelijk getest voor de bloeding en tijdens en erna. Dit omdat ik bij die bloeding ook wat misselijk was en daarvoor.

Nou dus bij de gynaecoloog geweest. Die vond het inderdaad maar vreemd want met de pil hoor je niet veel bloed en stolsels te verliezen. Ze vond het wel jammer dat ik niet meteen gekomen ben zodat de baarmoeder leeg was van baarmoederslijmvlies en kon ze een beter beeld krijgen. Maar goed, de enige afspraak was toen 3 weken later.. :-| daarvoor zat alles al vol. Ik had dus veel baarmoederslijmvlies en inderdaad die week erop mijn ongesteldheid door gekregen. Maar er was dus een cyste gevonden van 3 cm op de linkereierstok en zei de gyn dus dat iets zag in de baarmoeder wat op een stolsel leek of poliep. Maar ze kon het niet goed waarnemen aangezien ik veel slijmvlies had.

Daar zijn ook geen afspraken meer gemaakt. Ze zei ik stuur verslag meteen door naar je huisarts en bespreek dat met je ha. De huisarts gebeld en die zei dus inderdaad een cyste van 3 cm en daarvoor moet ik dus over een paar weken na laten kijken of het was was. Ik vroeg nog naar datgene wat de gyn zei over poliep of stolsel en gek genoeg zei de huisarts dat ze daar helemaal niks van heeft meegekregen in het verslag. Ik vond dat best bizar aangezien ik nog vroeg "is het niks ernstigs" en daar kon de gyn zelf niks over zeggen maar blijkbaar het niet in het verslag neerzetten. Appart dus.

Ik moest me geen zorgen maken en wel bellen voor de afspraak weer om te kijken naar de cyste of ie weg was thats it. Ik heb vorig jaar nog een uitstrijkje laten maken die goed is. Ik heb geen contactbloedingen en sinds ik gestopt ben met de pil ook niet meer van die tussentijdse bloedingen dus ik gok stiekem dat het toch van de pil gekomen moest zijn.

Buiten dat heb ik bij de vorige menstruatie wel een heel vage stolsel verloren. Was een keihard plat ovaalachtig dingetje. Ergens denk ik zal de gyn dit ding bedoelen?? Ik heb er in ieder geval een foto van gemaakt. De huisarts denkt een stukje baarmoederslijmvlies en inderdaad misschien wat de gyn bedoelde.

Waar maak je je dan zorgen om zul je denken. We willen deze zomer voor een tweede gaan dus eigenlijk wilde ik al altijd langs de gyn om te kijken of het binnenin wel in orde zat. Nu slaat die cyste er wel als een bom in omdat ik genoeg meiden ken die daardoor heel moeilijk zwanger konden raken en die stolsel houdt me op de een of andere gekke manier wel bezig.

Nou heel lang verhaal maar wel duidelijker ;-)
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
19-04-2018 00:44
O_o Waarom reageer je er dan op? Kan het niet volgen.
Sorry, ik wist niet dat je enkel op dit bericht mocht reageren als je zelf een stolsel in je baarmoeder hebt. Ik dacht dat een bedankje om dit voor mij onbekende fenomeen tot TO dit aan het licht bracht en ik nu voorgelicht ben wel zou mogen. Het is een belangrijk onderwerp waar elke vrouw baat bij heeft om van op de hoogte te zijn.
Heb jij het wel? Want zo niet mag je kennelijk niet typen hier. O_o
Bros before hoes
summerjamm schreef:
19-04-2018 09:05


Nou heel lang verhaal maar wel duidelijker ;-)
Dus je gebruikt nu geen AC meer? Ook geen spiraaltje toch? Ik denk dat je het bij de volgende afspraak bij de gyn moet bespreken. Dan ook duidelijk aangeven waar je je zorgen om maakt i.v.m. een zwangerschap.
StefBros schreef:
19-04-2018 11:55
Sorry, ik wist niet dat je enkel op dit bericht mocht reageren als je zelf een stolsel in je baarmoeder hebt. Ik dacht dat een bedankje om dit voor mij onbekende fenomeen tot TO dit aan het licht bracht en ik nu voorgelicht ben wel zou mogen. Het is een belangrijk onderwerp waar elke vrouw baat bij heeft om van op de hoogte te zijn.
Heb jij het wel? Want zo niet mag je kennelijk niet typen hier. O_o
Sorry, ik kon je reactie gewoon niet plaatsen. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Als je je zorgen maakt zou ik gewoon nog een keer naar de gyn bellen. Leg uit dat je je zorgen maakt, waarom en waarover en dat je daarom graag nog even de gyn wil spreken. Waarschijnlijk krijg je dan een (telefonische) afspraak.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
19-04-2018 14:19
Dus je gebruikt nu geen AC meer? Ook geen spiraaltje toch? Ik denk dat je het bij de volgende afspraak bij de gyn moet bespreken. Dan ook duidelijk aangeven waar je je zorgen om maakt i.v.m. een zwangerschap.
Ja dat ga ik sowieso doen! ;-) nee ik gebruik geen anticonceptie nu. Ja condooms.. Maar zoals pillen en spiraal niet.
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
19-04-2018 14:27
Als je je zorgen maakt zou ik gewoon nog een keer naar de gyn bellen. Leg uit dat je je zorgen maakt, waarom en waarover en dat je daarom graag nog even de gyn wil spreken. Waarschijnlijk krijg je dan een (telefonische) afspraak.
Ik heb binnenkort een afspraak bij de gyn over die cyste dus dat komt wel goed. Ik zocht eigenlijk dmv deze topic ervaringen van dames die hetzelfde hebben mee moeten maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven