Gezondheid alle pijlers

B12

18-04-2018 11:47 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb bloed laten prikken deze was 228 op b12. Ik heb vage klachten en heb ook hyperventilatie iemand ervaring met injecties? Start deze week op zelf aanvraag volgens huisarts niet nodig.
Wat wil je weten? Ik had 86 en toen moest ik bijna smeken om een kuurtje met injecties. Tien gehad en nu krijg ik ze niet meer. Zo laag vind ik jouw waarde eigenlijk niet...
Alle reacties Link kopieren
Of de injecties iets met je doen verbeteringen . Nee volgens stichting b12 tekort is 228 grijze gebied. Ik heb er geen verstand van
Alle reacties Link kopieren
Wat waren jou klachten?
Ik heb geen ervaring met B12 injecties of een tekort maar waarom meteen die injecties en niet eerst pilletjes proberen?
Alle reacties Link kopieren
B12 zit over het algemeen voldoende in voeding. Als je die b12 niet goed opneemt, neem je pillen ook niet goed op.
Alle reacties Link kopieren
closednote schreef:
18-04-2018 12:09
Ik heb geen ervaring met B12 injecties of een tekort maar waarom meteen die injecties en niet eerst pilletjes proberen?
Omdat je meestal bij een tekort een opnamestoornis hebt. Dan wordt het in de maag niet opgenomen en moet het dus rechtstreeks in de spier worden geïnjecteerd.
Alle reacties Link kopieren
To, waarom dit tweede topic? Je stelt nu twee verschillende vragen in twee topics. Maar het gaat wel over hetzelfde. Verwarrend voor mensen die willen reageren.
Voor mijn reactie zie je andere topic.
Alle reacties Link kopieren
@ TO, misschien kun je vragen of Actief B12 geprikt kan worden. Mijn serum b12 was ruim voldoende, maar Actief B12 was op het randje. In combinatie met andere bloedwaarden is toen toch besloten dat ik toch mocht gaan injecteren.
Alle reacties Link kopieren
nouveauvague schreef:
18-04-2018 11:49
Wat wil je weten? Ik had 86 en toen moest ik bijna smeken om een kuurtje met injecties. Tien gehad en nu krijg ik ze niet meer. Zo laag vind ik jouw waarde eigenlijk niet...
Het is blijkbaar een lastige kwestie. Iemand met erg lage waarden kan weinig klachten hebben. Andersom kan iemand met een waarde richting ondergrens tóch hevige klachten hebben die verdwijnen als het gehalte hoger wordt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn waarde was lager dan 74 (onder de 74 kunnen ze niet meten) en ik heb injecties gehad. Ik knapte er snel van op. Omdat ik niet eeuwig zooi in mijn lijf wil spuiten doe ik het nu alweer een tijd zonder injecties, maar zodra ik weer klachten herken ga ik weer spuiten.
Jouw waarde ligt een stuk hoger, dus ik weet niet of het jou gaat helpen en of je klachten wel gerelateerd zijn aan een B12-tekort.
Hier ook een waarde die niet gemeten kon worden. In combinatie met alle andere bloedwaardes heb ik 5 weken 2 keer per week moeten laten injecteren. Om het b12 maar omhoog te krijgen, daarnaast allerlei vitaminen en supplementen moeten slikken.
Nu nog maar eens in de 12 weken een injectie en ijzerpillen.
Klachten had ik niet, behalve datik heel erg moe was
Kleintjuh1996 schreef:
18-04-2018 11:51
Wat waren jou klachten?
Ik dacht geen klachten te hebben. Het werd per toeval ontdekt met bloedprikken voor m’n zwangerschap. Maar sinds ik de injecties krijg heb ik veel meer energie en voel ik geen duizelingen en elektrische schokjes meer als ik met m’n ogen knipper. Best fijn :-]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven