Gezondheid alle pijlers

B12

18-04-2018 11:47 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb bloed laten prikken deze was 228 op b12. Ik heb vage klachten en heb ook hyperventilatie iemand ervaring met injecties? Start deze week op zelf aanvraag volgens huisarts niet nodig.
Wat wil je weten? Ik had 86 en toen moest ik bijna smeken om een kuurtje met injecties. Tien gehad en nu krijg ik ze niet meer. Zo laag vind ik jouw waarde eigenlijk niet...
Alle reacties Link kopieren
Of de injecties iets met je doen verbeteringen . Nee volgens stichting b12 tekort is 228 grijze gebied. Ik heb er geen verstand van
Alle reacties Link kopieren
Wat waren jou klachten?
Ik heb geen ervaring met B12 injecties of een tekort maar waarom meteen die injecties en niet eerst pilletjes proberen?
Alle reacties Link kopieren
B12 zit over het algemeen voldoende in voeding. Als je die b12 niet goed opneemt, neem je pillen ook niet goed op.
Alle reacties Link kopieren
closednote schreef:
18-04-2018 12:09
Ik heb geen ervaring met B12 injecties of een tekort maar waarom meteen die injecties en niet eerst pilletjes proberen?
Omdat je meestal bij een tekort een opnamestoornis hebt. Dan wordt het in de maag niet opgenomen en moet het dus rechtstreeks in de spier worden geïnjecteerd.
Alle reacties Link kopieren
To, waarom dit tweede topic? Je stelt nu twee verschillende vragen in twee topics. Maar het gaat wel over hetzelfde. Verwarrend voor mensen die willen reageren.
Voor mijn reactie zie je andere topic.
Alle reacties Link kopieren
@ TO, misschien kun je vragen of Actief B12 geprikt kan worden. Mijn serum b12 was ruim voldoende, maar Actief B12 was op het randje. In combinatie met andere bloedwaarden is toen toch besloten dat ik toch mocht gaan injecteren.
Alle reacties Link kopieren
nouveauvague schreef:
18-04-2018 11:49