Gezondheid alle pijlers

Vage klachten zit er doorheen

18-04-2018 12:08 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

1,5 jaar geleden zijn bij mij heftige paniek/hyperventilatie aanvallen begonnen. Dit is eigenlijk helemaal verdwenen. Nu heb ik klachten word dood ongelukkig ervan. Had 4 weken lang last van hoofdpijn nog steeds maar in mindere maat. Ct scan gehad niks gevonden. Heb bloed laten prikken vitamine D was 33 b12 228. Sinds circa 3 weken is mijn linkerarm beduidend slapper dan mijn rechter. Bang voor spierziekte nu moet ik weer terug naar neuroloog van huisarts om me gerust te stellen. Zij denkt hier niet aan. Ik voel me zo angstig dat ik er dood ongelukkig van word. Ook soms met lopen alsof ik mijn linkerbeen moet mee ‘slepen’. Iemand herkenning ?
Hoi

Vervelend


Ik herken het
Nu heb ik ook een angststoornis maar jaten geleden nog niet
Ikhad aangezichtsverlamming
Gehoor uitval en uitval been
Ook mri alles niks gevonden
Nu bleek het achteraf conversie te zijn
Als ik veel stress heb heb ik nog een lam been
Maar goed dat je naar de neuroloog gaat
Alle reacties Link kopieren
Kun je dan wel nog lopen? Kan neuroloog conversie ontdekken? Of ben ik dan aan het verkeerde adres ?
Alle reacties Link kopieren
kun je niet beter eens met een psycholoog (oid) gaan praten?
het klinkt zo vreselijk stressgerelateerd allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Jawel. Heb je gelijk in. Vanaf maandag eerste afspraak .
Alle reacties Link kopieren
Je B 12 valt wel binnen de referentieniveaus, maar wel aan de lage kant volgens mij. Dat zou mogelijk soortgelijke klachten kunnen veroorzaken. Wat zegt je huisarts daarover?
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is het ook herkenbaar.
Angststoornis gekregen na een traumatische gebeurtenis 8 jaar geleden.
In het begin had ik veel last van uitval. Eenmaal beiden benen en kon ik niet lopen.
Verder vaak één arm, één kant van gezicht, spraak loopt spaak (klink dronken) en opeens slecht zien.
Nu bij stress of kater of moeheid is dat nog steeds. Het maakt me al lang niet meer angstig, ik ben het gewend, het is daardoor in mindere mate, maar het blijft toch. Rete-irritant.

Pyscholoog kan conversie 'ontdekken'. Het is niet zichtbaar in de hersenen. Het is psychosomatisch. Lichamelijke gevolgen van psychologische stress.
Stress kost zoveel energie dat het lichaam andere functies uitschakelt.

Het is goed dat je alles laat controleren. Hoewel dit vaak voorkomt bij een angststoornis, alsmede derealisatie en depersonalisatie wat er veel op kan gelijken, merk ik dat het een valkuil voor mij is om daar alles maar op af te schuiven. 'pijn hier? zal angststoornis wel zijn'.
Bros before hoes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gesprek gehad erover ze vond hem niet telaag ik heb me erin verdiept en stichting b12 zegt je waarde is grijs gebied. Dus heb gevraagd voor injecties en morgen krijg ik de eerste
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je injecties gaat krijgen. Wordt er ook iets aan je vitamine D gedaan? Die is ook veel te laag.

B12 tekort (D tekort ook trouwens)kan oa voor psychische klachten zorgen, dus het is niet gek dat je niet lekker in je vel zit.
Alle reacties Link kopieren
Stefbros

Wat vervelend voor je dat je dit ook hebt!!! Mag ik vragen welke onderzoeken je hebt laten doen? En waar je precies bang voor bent? Ik ben vooral bang voor enge ziektes. Heb CT scan gehad nu terug voor te kijken naar spierziekte hierna weet ik het ook niet meer hoor.
Ben je niet gewoon hypochondrisch?
Dus dat je je inbeeldt van alles te mankeren?

Ik vind het nogal wat dat je huisarts je ter geruststelling naar een neuroloog stuurt. De gezondheidszorg is erg duur en er is schaarste. Het is beter om alleen zorg te gebruiken die je echt nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
miss_musica schreef:
18-04-2018 12:36
Fijn dat je injecties gaat krijgen. Wordt er ook iets aan je vitamine D gedaan? Die is ook veel te laag.

B12 tekort (D tekort ook trouwens)kan oa voor psychische klachten zorgen, dus het is niet gek dat je niet lekker in je vel zit.

Bedankt voor je reactie,
Ja voor vit D slik ik een 15 daagse kuur, na die 15 dagen opnieuw bloedprikken om te kijken wat het gedaan heeft. Is 800 IE vrij lage kuur. Vanaf morgen injectie b12 . Die waarde was 228. Wat zeg je daarvan? Huisarts zei normaal stichting b12 zegt grijs gebied
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je er zelf aan om je belastbaarheid en conditie te verbeteren? Beweeg je voldoende, adamhalings-/ontspanningsoefeningen, gezond eten (en vooral niet te veel koolhydraten en suikers)

Veel klachten zijn levensstijl gerelateerd. En dan bedoel ik niet eigen schuld, maar dat je door verandering van levensstijl invloed kunt hebben op de klachten.

Zo te lezen probeer je vooral uit te zoeken wat de oorzaak is van je klachten. Gelukkig hebben ze geen ernstig onderliggende problemen gevonden. En vaak weet men gewoon niet wat de exacte oorzaak is, alleen dat je niet goed in je vel zit en functioneert. En dat er vast wel verbeterpunten zijn.

Steek je energie vooral in het verbeteren van je levensstijl, conditie, stress, ademhaling, etc.

Goed dat je een afspraak heb gemaakt bij een psycholoog. Misschien is een (psychosomatische) fysiotherapeut ook een goed idee.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
PowerCube schreef:
18-04-2018 12:40
Ben je niet gewoon hypochondrisch?
Dus dat je je inbeeldt van alles te mankeren?

Ik vind het nogal wat dat je huisarts je ter geruststelling naar een neuroloog stuurt. De gezondheidszorg is erg duur en er is schaarste. Het is beter om alleen zorg te gebruiken die je echt nodig hebt.

Ja de eerste afspraak voor hoofdpijn is 2 weken geleden hier had ik een ct scan voor gekregen. Nu dus weer terug voor die lamme linkerarm. Ik weet dat het nogal wat het is maar ik ben zo bang om dan ALS te hebben of iets, omdat ik ook vaker spiertrekkingen heb enzo.... vanaf maandag naar psycholoog ben eens benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
18-04-2018 12:45
Wat doe je er zelf aan om je belastbaarheid en conditie te verbeteren? Beweeg je voldoende, adamhalings-/ontspanningsoefeningen, gezond eten (en vooral niet te veel koolhydraten en suikers)

Veel klachten zijn levensstijl gerelateerd. En dan bedoel ik niet eigen schuld, maar dat je door verandering van levensstijl invloed kunt hebben op de klachten.

Zo te lezen probeer je vooral uit te zoeken wat de oorzaak is van je klachten. Gelukkig hebben ze geen ernstig onderliggende problemen gevonden. En vaak weet men gewoon niet wat de exacte oorzaak is, alleen dat je niet goed in je vel zit en functioneert. En dat er vast wel verbeterpunten zijn.

Steek je energie vooral in het verbeteren van je levensstijl, conditie, stress, ademhaling, etc.

Goed dat je een afspraak heb gemaakt bij een psycholoog. Misschien is een (psychosomatische) fysiotherapeut ook een goed idee.
Ik heb eigenlijk nergens meer zin in. Eet slecht wil liever geen mensen om me heen buiten mijn vriend. En lig veel in bed. De hele dag te denken wat er met me kan gebeuren.
Kleintjuh1996 schreef:
18-04-2018 12:45
Ja de eerste afspraak voor hoofdpijn is 2 weken geleden hier had ik een ct scan voor gekregen. Nu dus weer terug voor die lamme linkerarm. Ik weet dat het nogal wat het is maar ik ben zo bang om dan ALS te hebben of iets, omdat ik ook vaker spiertrekkingen heb enzo.... vanaf maandag naar psycholoog ben eens benieuwd!
Ik hoop dat je er baat bij hebt.
Ik zit zelf aan de andere kant: ik bén al eens ernstig ziek geweest en mijn reactie is juist om nu zo min mogelijk met de gezondheidszorg te maken te willen hebben. Ik ben een echte zorgmijder geworden. Ik heb ook gemerkt dat bijna alle klachten na een week of drie wel overgaan, en dat je ook prima kunt functioneren als je je niet 100% (of 90% of zelfs 70%) goed voelt.


Maar met een angststoornis kijk je daar vast anders tegenaan. Succes maandag!
Alle reacties Link kopieren
Ook last van veel pijn in mijn nek..
Alle reacties Link kopieren
Je vitamine D is (veel) te laag. Slaap je wel goed? Zijn je haren en nagels wel gezond? Want dan kan je eventueel nog prikken op ijzer (ferritine)
Alle reacties Link kopieren
PowerCube schreef:
18-04-2018 12:54
Ik hoop dat je er baat bij hebt.
Ik zit zelf aan de andere kant: ik bén al eens ernstig ziek geweest en mijn reactie is juist om nu zo min mogelijk met de gezondheidszorg te maken te willen hebben. Ik ben een echte zorgmijder geworden. Ik heb ook gemerkt dat bijna alle klachten na een week of drie wel overgaan, en dat je ook prima kunt functioneren als je je niet 100% (of 90% of zelfs 70%) goed voelt.


Maar met een angststoornis kijk je daar vast anders tegenaan. Succes maandag!

Heftig om te lezen. Ben je goed genezen ? Wat was er met je? Knap dat je zo positief bent... en bedankt voor je reactie. Ik hoop voor jou een gezonde toekomst
Alle reacties Link kopieren
venessa schreef:
18-04-2018 12:56
Je vitamine D is (veel) te laag. Slaap je wel goed? Zijn je haren en nagels wel gezond? Want dan kan je eventueel nog prikken op ijzer (ferritine)

Slapen opzich goed wel wakker worden snachts. Nagels breken wel sneller af en vaak splitjes erin. Haren opzich wel wel iets dunner maar kan ook door verven komen. Huisarts zegt half Nederland heeft vitamine D tekort dus dit is normaal... ja dan gaat mijn positieve instelling weer omlaag om dan te denken yes misschien helpt dat.
Alle reacties Link kopieren
TO, jij moet als de donder weg gaan van dit forum en van Internet
Zoek een goede psycholoog
Kleintjuh1996 schreef:
18-04-2018 12:54
Ik heb eigenlijk nergens meer zin in. Eet slecht wil liever geen mensen om me heen buiten mijn vriend. En lig veel in bed. De hele dag te denken wat er met me kan gebeuren.
Als je erin blijft hangen, verandert er ook niet zo veel natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-04-2018 13:03
TO, jij moet als de donder weg gaan van dit forum en van Internet
Zoek een goede psycholoog
Waarom reageer je zo heftig? Ik vraag om wat herkenning en ben blij dat mensen hier tips geven wat ik ook ga opvolgen. Erg jammer van je heavy reactie.
Alle reacties Link kopieren
karin12345 schreef:
18-04-2018 13:04
Als je erin blijft hangen, verandert er ook niet zo veel natuurlijk.

Klopt. Je hebt gelijk. Ik moet het zelf gaan doen. Dankjewel voor jullie tips .
Kleintjuh1996 schreef:
18-04-2018 13:07
Waarom reageer je zo heftig? Ik vraag om wat herkenning en ben blij dat mensen hier tips geven wat ik ook ga opvolgen. Erg jammer van je heavy reactie.
Welke tips ga je opvolgen dan, behalve naar dokters en psychologen gaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven