Gezondheid alle pijlers

Concerta (ADD) depressief

19-04-2018 09:59 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben een jaar geleden begonnen met het slikken van concerta (36 mg) maar ik kreeg later op de dag somebere gevoelens.
Ik kon ze niet verklaren en ze werden alleen maar erger.
Toen bleek dat het een bijwerking van zijn van de concerta en ben ik meteen gestopt met het slikken van concerta.
Ik heb ADD dus weer het daarna wel weer een chaos in mijn hoofd, Maarja ik voelde me wel weer goed!
Een paar maanden later kwamen de somberen gevoelens terug, werden ze steeds heviger, totdat ik naar de huisarts ging en hij vertelde dat ik een depressie had.
Hoe kon dit nou?! Ik slikte toch helemaal geen concerta meer.
Op verzoek van de huisarts ben ik weer concerta gaan slikken, en het ironische is dat ik sind dien geen last meer heb van depressie gevoelens.
Behalve als de concerta s’avonds laat is uitgewerkt, dan voel ik me weer somber
Mijn vraag is: hoe kan het dat concerta een stabiel persoon depressieve gevoelens geeft? En een depressief persoon opgewekte gevoelens?
Je hebt de bijsluiter niet gelezen?

Vaak (komt voor bij minder dan 1 op de 10 gebruikers)
 onregelmatige hartslag (hartkloppingen)
 stemmingsveranderingen of stemmingswisselingen of persoonlijkheidsveranderingen
Alle reacties Link kopieren
Waarom heb je deze vraag niet aan de dokter gesteld? Hoe mensen op ADHD medicijnen reageren, verschilt sowieso heel erg, dus vraag me ook af waarom er is teruggevallen op Concerta (waar je toentertijd niet goed op reageerde en last had van bijwerkingen in de vorm van depressieve gevoelens) ipv iets anders te proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven