Gezondheid alle pijlers

Wat doen jullie bij doorbraakbloedingen?

20-04-2018 15:25 13 berichten
Beste forummers,

Ik stel deze (serieuze) vraag hier omdat ik even geen andere plek weet waar ik hem ongegeneerd kan vragen.

Ik kreeg het advies van de huisarts om de pil door te slikken totdat ik een doorbraakbloeding krijg. Dit advies kreeg ik n.a.v. hevige menstruatieklachten. Ik ben al jarenlang een trouwe gebruiker en ik heb tot nu toe gelukkig nooit doorbraakbloedingen gehad.
Ik draag daarom ook nooit inlegkruisjes (naast dat ze ontzettend gaan irriteren, welke het ook is). Huisarts heeft ook afgeraden om inlegkruisjes te gebruiken omdat het juist infecties kan veroorzaken en bij mij ook ontzettend irriteert.

Nu ben ik vaak onderweg (neem voortaan ook tampons mee) en ik ben eigenlijk een beetje bang: wat als ik onderweg ongesteld wordt en ik niet direct naar een toilet kan?
Hoe doen andere vrouwen dat? Ik hoor graag andere ervaringen/ideeën.

Groetjes :)
Alle reacties Link kopieren
uithuilen en de schade beperken. Ik heb een mirena spiraal en heb soms ook soort van doorbraakbloedingen, heel vervelend en totaal onvoorspelbaar. Enkel als ik een witte broek aan heb doe ik altijd een inlegkruisje in, want het zal je maar net gebeuren.

Ik had het recent bij een zwembad... gelukkig voel ikde het meteen, lag ik op een bedje èn had ik een donkere bikini aan. direct naar de wc gegaan en daar hadden ze douches.. bikini helemaal doorgespoeld, tampon erin en dooor ;-)

Ik ben benieuwd naar andere tips!
Ik gebruik wasbare inlegkruisjes (Ecofemme en Ella's House zijn de merken die ik gebruik). Daarbij wordt geen vocht onttrokken aan je vagina en krijg je niet dat broeierige door plastic. Dit overigens ivm meer cervixslijm door zwangerschap. Meestal als je ongesteld wordt voel je het wel wat aankomen, ook bij een doorbraakbloeding. En vaak gaat het niet in een keer helemaal los toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik persoonlijk slik ook door en door tot ik het na een paar maanden (soms meer dan een half jaar) voel ‘aankomen’. Dan stop ik een week.. het komt niet ‘zomaar’ hier, ik voel echt dat het er aan komt en dan duurt het nog een dag of twee.
Internagelaktisch
Dank jullie wel voor je reacties! @ pippelotta: handige tip! De merken ken ik helemaal niet, nooit gezien bij de drogist. Waar haal jij ze?

Wel fijn dat jullie het 'voelen' aankomen. Ik 'voel' het ook wel aan, alleen dan wel in de stopweek en het was ook vaak op hetzelfde moment. Al was het de laatste maanden wel dat het wat langer op zich liet wachten. Dan had ik ongeveer 5 minuten om maatregelen te nemen. Het was niet zo dat ik voelde, oh vandaag kan ik een bloeding krijgen, maar echt kort van tevoren.
Ik heb dus nog geen idee hoe dat gaat met een doorbraakbloeding.

Ik ben ook benieuwd naar nog meer andere tips. Lijkt me niet dat een groot deel van vrouwelijk Nederland dit standaard met vriendinnen bespreekt? :)
Ik lees even mee, beginnende overgang hier, tot nu toe liet ik me er door overvallen maar nu het weer weer wordt voor dunne witte/lichte broeken ook wel lastig.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is een doorbraakbloeding echt alleen een beetje donkerbruine troep. Een beetje viezig in je ondergoed, maar nooit voldoende om door te lekken naar je kleren. Dan draag ik een paar dagen inlegkruisjes en is het over.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet weten waarom je dit niet met vriendinnen zou bespreken.

Ik voel het aankomen, de meeste van mijn vriendinnen ook. Degene die het niet voelt aankomen gebruikt katoenen inlegkruisjes.

Ik gebruik wc papier, 2 velletjes zijn genoeg om een doorbraakbloeding van mij op te vangen.
Soul_searcher schreef:
20-04-2018 16:09
Dank jullie wel voor je reacties! @ pippelotta: handige tip! De merken ken ik helemaal niet, nooit gezien bij de drogist. Waar haal jij ze?
Ik koop ze online. Het zijn katoenen inlegkruisjes of bv met bamboe. Verschillende soorten. Bij de wat 'groenere' webshops kan je ze kopen. Greenjump, katoenenko, cutecotton zijn voorbeelden van webshops. Ik vind het ideaal. Gaan gewoon in de 60 graden was.

Drogisten verkopen dit niet bij mijn weten.
Alle reacties Link kopieren
@andersom, sterkte met de overgang!
@zwartvlekje, dat is nog eens mazzel!
@annelleke: ik en mijn vriendinnen zijn nogal bescheiden over dit soort zaken. Wij zijn vast niet de enigen, dan biedt een forum een handige uitkomst :) op welk moment gebruik je dan wc papier om t op te vangen? Lijkt mij een beetje een zelfde soort werking als inlegkruisje. Alleen verschuift inlegkruisje minder makkelijk.
Pippelottaa schreef:
20-04-2018 17:45
Ik koop ze online. Het zijn katoenen inlegkruisjes of bv met bamboe. Verschillende soorten. Bij de wat 'groenere' webshops kan je ze kopen. Greenjump, katoenenko, cutecotton zijn voorbeelden van webshops. Ik vind het ideaal. Gaan gewoon in de 60 graden was.

Drogisten verkopen dit niet bij mijn weten.

Alles wat ik op internet vond zijn fel gekleurde wasbare inlegkruisjes. Ik wil ze juist voor de dagen dat ik een witte broek draag. Dus graag wit
Andersom schreef:
20-04-2018 17:56
Alles wat ik op internet vond zijn fel gekleurde wasbare inlegkruisjes. Ik wil ze juist voor de dagen dat ik een witte broek draag. Dus graag wit
Imsevimse heeft iig wit. Vast meer merken.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm... Ik ga er eens over nadenken. Toch gek idee, inlegkruisjes wassen. De prijs maakt niet dat je t gaat weggooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven