Gezondheid alle pijlers

symptomen vergeetachtig

21-04-2018 13:14 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Best allemaal
Het lijkt dat ik steeds meer ga vergeten.
Ik ben 69 jaar
Het lijkt,
Half jaar geleden ben ik bij de huisarts geweest voor een testje.
Deze week doe ik weer een testje om te vergelijken
Daaruit bleek , dat er niet veel aan de hand is, ik vergat wel wat , maar dat doet iedereen wel.
Deze week ga ik terug voor dit probleem(als het een probleem is)
Maar wat ik wilde vragen is
Weten jullie spelletje , ter bevordering voor het geheugen .
Memorie kan ik , maar is er een site , waar deze spellen opstaan??
Hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze spelletjes te vinden
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 08-06-2018 08:47
98.98% gewijzigd
http://www.neurocampus.com/geheugen
Hoe komt het dat je je zorgen maakt over je geheugen?

Wat vind je van een boekje met puzzels zoals sudoku, kruiswoordpuzzels, etc.? Veel fijner om met het mooie weer lekker in de tuin te zitten dan binnen achter een beeldscherm.
Alle reacties Link kopieren
mijn moeder had altzheimer en kende niemand meer, zit in de familie
En misschien kan ik er iets aan doen , nu ik er erg vroeg bij ben ,
wij hebben geen tuin
Alle reacties Link kopieren
bedankt ouwewijsneus
Bij ons in de stad zit een geheugensteunpunt waar ze trainingsoefeningen doen, misschien bij u ook?
Alle reacties Link kopieren
tonherben schreef:
21-04-2018 13:43
mijn moeder had altzheimer en kende niemand meer, zit in de familie
En misschien kan ik er iets aan doen , nu ik er erg vroeg bij ben ,
wij hebben geen tuin
Als het in de familie zit, kan ik me voorstellen dat je extra alert bent. het is een erg nare ziekte.

Maar voor zover ik weet kun je weinig aan doen om te voorkomen dat je het krijgt of om het te stoppen/vertragen als je het hebt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Als er een probleem is dan ben je aan het juiste adres bij degene die de test doet. Die kent de mogelijkheden.
Ik las trouwens een hele tijd geleden ergens, dat iedere dag sudoku's maken of memorie spelen niet helpt om beter te onthouden. ja je onthoudt het kunstje van de sudoku dus een echte training is dat niet, je blijft in hetzelfde stramien. Een echte training is iedere keer iets nieuws leren, dus iedere keer je hersens opnieuw aan het werk zetten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Je kunt eens informeren bij een alzheimercafe in jouw woonplaats. Misschien hebben zij tips. Ik snap je angst.
Alle reacties Link kopieren
Vooral ook bewegen!
Als 'gewoon sporten' niet zo makkelijk meer gaat, denk dan eens aan stijldansen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me wel voorstellen dat je ongerust bent, maar of dat terecht is ?

Heb je weleens de online-colleges van Erik Scherder, hoogleraar neuropsychologie gezien ? ( die enthousiaste man met baard die zo vaak bij DWDD te zien was )

Zijn stijl van spreken moet je liggen, maar hij heeft wel wat tips om je hersenen en je geheugen te stimuleren.
https://www.youtube.com/watch?v=9Kq3rwjMxTE
https://www.youtube.com/watch?v=0L4Fl9AY9RU
nounou
Alle reacties Link kopieren
aswagandha? Zie google ,maar overleg eerst met je arts.
Ik las een tijdje terug een artikel waaruit bleek dat 'lifestyle'-verschillen de kans op Alzheimer wel mede beinvloeden. Onder meer sporten (wandelen is heel goed voor het brein!), nieuwe dingen leren (dus niet per se een kruiswoordpuzzel, maar een nieuwe taal, of verdiepen in een nieuwe hobby of instrument), een veelzijdig dieet met veel groente/fruit en verse vis, en depressie. Dat zijn dingen waar je invloed op hebt.
Maar als je 'train je brein' googled vind je vast superveel geheugenspelletjes.
Alle reacties Link kopieren
Bewegen is goed voor je brein en een halfuurtje wandelen per dag kan voor niemand kwaad. TO, als jij je echt zorgen maakt over je je geheugen, zou ik terug gaan naar de huisarts.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
komende week ga ik naar de huisarts, en dat doen we elk half jaar om te vergelijken
Alle reacties Link kopieren
Er zijn hel veel factoren die invloed hebben het functioneren van het brein en dementie;

- voeding!, dementia wordt al diabetes III genoemd, oftewel, probeer de suikers en koolhydraten in je voeding te verminderen.
- stimulatie van de hersenen; bewegen! Dus elke dag naar buiten om te wandelen, ga na een sportclubje, sta regelmatig op en beweeg.
- je kan je brein ook trainen met spelletje; denk aan www.lumosity.com, www.braingymmer.com en www.cogmed.com
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb je een pb gestuurd. Is te vinden onder je account; dat poppetje rechtsboven.
Alle reacties Link kopieren
Oefening met spelletjes is goed, maar je zou er ook ginkgo biloba bij kunnen slikken.
Yolo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven