Gezondheid alle pijlers

Tibia plateau breuk herstel

22-04-2018 19:48 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik heb even een vraagje aan lotgenoten. Ik heb een aantal weken geleden een tibia plateau fractuur op gelopen door een val. Ik ben hier aan geopereerd en ga nu door het leven met 9 pinnen en een plaat. Ik mag 8 weken niet belasten en zit nu op de helft. De eerste twee weken had ik een brace om maar dat hoeft nu gelukkig niet meer. Nu is mijn vraag hoe jullie herstel verliep en hoe het voelde toen je weer voor het eerst mocht gaan staan en lopen. Deed dat pijn of voelde het heel raar. Graag hoor ik van jullie

Groetjess
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft dat 10 jaar geleden gehad. Ook pinnen en een plaat erin. Toen hij weer ging lopen deed het pijn en met koud weer en na veel zwaar tillen heeft hij er nog last van, maar hij heeft ook weer marathons gelopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn moeder wel. Zij is in november 2016 gevallen en bij haar is het een heel lang proces dat helaas nog steeds gaande is. Ze heeft nu ruim een maand geleden een kunstknie gekregen en is daar nog van aan het revalideren.

Sterkte, het is een heel nare breuk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus heeft daar een klein breukje gehad, dus geen operatie nodig gehad, maar gips. Volledig herstel heeft minstens een half jaar geduurd. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 12 jaar geleden een gecompliceerde tibia plateau breuk gehad, ook na een val. Mijn herstel heeft lang geduurd. Door de gecompliceerde breuk die doorliep tot in mijn knie stond mijn onderbeen krom. Daardoor had ik heel veel pijn en ging lopen moeizaam. Een paar jaar geleden ben ik om die reden nogmaals geopereerd voor een stand correctie en dat heeft mij veel verbetering gegeven. Ik heb 2 hele grote littekens, maar kan weer goed lopen en een kunstknie is daardoor voorlopig nog even uitgesteld. Het belasten wordt langzaam opgebouwd mbv fysio. Eerst 30% daarna 50 etc. Eerst met 2 krukken, later met 1 kruk. De eerste stappen voelen heel eng en onzeker, maar eenmaal weer mobiel gaat het best snel. Beterschap en een goed herstel, het duurt lang, maar uiteindelijk komt het goed!
Alle reacties Link kopieren
In 2003 ben ik met de fiets gevallen. Ik had een gecompliceerde tibia plateau breuk, en een stukje was verbrijzeld, waardoor een gat is ontstaan. Ik ben toentertijd geopereerd. De breuken zijn met schroeven mooi genezen (ik mocht 6 weken niet belasten, en had toen een brace dag en nacht om, dit functioneerde als gips). Na 6 weken mocht ik onder begeleiding van de fysiotherapeute steeds meer belasten. Helaas was het gat niet met kunstbot te dichten. Waardoor ik pijn hield. Uiteindelijk heb ik in 2015 een halve kunstknie gekregen. Ik ben nu pijnvrij. En kan weer sporten (onder begeleiding van een fysiotherapeut), wandelen, fietsen.
Ik heb veel verschillende verhalen gehoord en gelezen over lotgenoten. Het ligt heel erg aan hoe de breuk is, en of het goed kan genezen. Veel sterkte bij het herstel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven