Gezondheid alle pijlers

Revalidatie tibia breuk

23-04-2018 13:56 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey Hey ,
In een vorig topic heb ik dit ook al gevraagd maar ik dacht ga er toch even beter op in zodat ik misschien toch wat beter antwoord kan krijgen op mijn vraag. Een tijdje geleden heb ik Door een val een tibia plateau breuk opgelopen en ben hiervoor ook geopereerd. Ik mag er 8 weken niet op staan en zit nu op de helft. Mijn vraag is hoe het voelt en hoe het gaat als je na 8 weken weer mag belasten. Doet het zeer of zak je door je been omdat je amper meer spieren hebt ? En hoelang duurde het ongeveer voor dat jullie of iemand die jullie kennen weer redelijk gaat staan. Ga je lopend het ziekenhuis uit en mag je meteen 100% belasten of ga je nog gewoon in een rolstoel naar huis?

Graag krijg ik hier antwoord op
Groetjess
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft het gehad, echter geen operatie... nadeel dat zijn kruisbanden ook ingescheurd waren. Na 6/8 weken is hij begonnen met belasten en strompelen, maar verrassend snel (binnen een week) liep hij alweer redelijk goed.
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt jouw fysio ervan?
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Hi, ik ben na de operatie met fysio begonnen. Oefeningen liggend en zittend. Na twee maanden met krukken lopen, heb ik ongeveer twee maanden mee gelopen. Nu na twee jaar voel ik het nog steeds, vooral ongemakkelijk en soms ook pijnlijk.

Je kunt heel veel info in de FB groep Tibial Plateau Fracture Recovery vinden.
Alle reacties Link kopieren
Openhaardvuur ik heb nog geen fysio. Ik heb meegekregen vanuit het ziekenhuis dat ik alle bewegingen mag maken behalve staan en belasten. Ze beginnen pas met fysio als ik mag gaan staan
Alle reacties Link kopieren
Wat gek dat ze dan pas beginnen TO dat wordt ons op school niet geleerd! Je moet je toch ook liggend en zittend leren bewegen dan opbouwen tot staan...
Alle reacties Link kopieren
Vreemd, ook geen oefeningen vanuit het ziekenhuis meegekregen? Knie buigen, enkels draaien etc? Niet alleen om het been soepel te houden, maar ook tegen trombose. Ik mocht de eerste twee maanden ook niet belasten, daarna 25% 50% en 100%.
Alle reacties Link kopieren
Saywhat , ja ik heb wel wat oefeningen meegekregen toen ik naar huis mocht maar meer ook niet. Het is niet dat ik nu elke week naar de fysio ga
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg fysio aan huis 2 a 3x per week, moest 2x per dag oefeningen doen als ik geen fysio had. Toen ik met krukken liep 3x in de week naar de fysio (en nog steeds elke dag thuis oefeningen), 1x daarvan met manipulatie om mijn knie verder te kunnen buigen.

Er staat echt heel veel info in de FB groep Tibial Plateau Fracture Recovery. Zou gelijk via de huisarts fysio aanvragen, want herstel na een tibia plateau is een heel lang traject.
Alle reacties Link kopieren
Saywhat ,
Dus nu al fysio aanvragen ? Of toch nog even die 3 weken wachten tot ik in het ziekenhuis kom? En hoe lang duurde het bij jou voordat je weer redelijk kon lopen ? En hoelang duurde het voordat je 100% mocht belasten ? En loop jezelf nu weer goed of nog kreupel
Alle reacties Link kopieren
Zeker nu al fysio aanvragen en niet 3 weken wachten. Na 2 maanden krukken 100% (4 maanden de operatie) duurde denk ik een maand of 4. Nu kan ik nog steeds niet rennen en springen en als ik moe ben sleept mn been een beetje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven