Gezondheid alle pijlers

TSH te hoog ondanks medicatie

23-04-2018 19:22 14 berichten
Ik slik nu al een paar jaar Thyrax (0,50 mg) i.v.m. te trage schildklier en ik heb vorige week mijn bloed weer eens laten prikken omdat dat aangeraden wordt om te kijken of alles goed is. Sinds ik de medicatie slik waren mijn waardes altijd goed maar nu werd mij verteld dat mijn waarde iets verhoogd was naar 5.69. Hebben meer mensen dat gehad en betekend dat dat je opnieuw ingesteld moet worden?
Ga er mijn huisarts nog over bellen maar ik vind het raar dat mijn TSH ineens weer verhoogd is terwijl het sinds ik Thyrax slik het eigenlijk altijd stabiel is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij in de familie zitten veel Thyrax-gebruikers en ze zijn allemaal instabiel. Soms gaat het een hele poos goed, maar vroeg of laat moet er weer opnieuw ingeregeld worden.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het na de bevalling gekomen maar ik ben ook niet stabiel. Mijn 2de is nu 7maanden en ben ik opgehoogd van 50mg naar 300mg. Mijn waarde zat in maart nog tegen 30.

Het is niet voor niks dat je (half)jaarlijks gecontroleerd word. Mijn moeder is al dr hele leven schildklierpatient en is ook nooit lang stabiel
Komt vaker voor dat na een tijdje je moet bijstellen, niet zo raar dus.
cookie84 schreef:
23-04-2018 19:33
Bij mij is het na de bevalling gekomen maar ik ben ook niet stabiel. Mijn 2de is nu 7maanden en ben ik opgehoogd van 50mg naar 300mg. Mijn waarde zat in maart nog tegen 30.

Het is niet voor niks dat je (half)jaarlijks gecontroleerd word. Mijn moeder is al dr hele leven schildklierpatient en is ook nooit lang stabiel
Dat is wel een heel groot verschil zeg. Heb/had je dan niet erg veel klachten?

En ja ik weet dat het wel eens kan schommelen maar omdat het tot nu toe altijd stabiel was had ik wel even zoiets van huh hoe kan dat?
Alle reacties Link kopieren
Hormonen kunnen een boel in de war sturen. Bijvoorbeeld stoppen of starten met de pil heeft invloed. Ook de seizoenen hebben invloed op je schildklier waardes.

Bij mij is het echt nooit langer dan een jaar stabiel geweest.

Naast die waardes, voel je je verder niet beroerd??
Alle reacties Link kopieren
Bij mij wisselt het ook regelmatig. Als mijn concentratie minder wordt en ik meer ga zweten weet ik dat ik weer even mijn waarde moet controleren. Langer dan driekwart jaar stabiel ben ik volgens mij nog nooit geweest.
Alle reacties Link kopieren
De meeste schildklierpatienten voelen zich het beste met een TSH rond de 1.
Wanneer je de ziekte van Hashimoto hebt maakt je eigen lichaam je schildklier
kapot en zal deze steeds minder goed functioneren.
Ik heb bepaalde klachten die hierdoor zouden kunnen komen maar het hoeft niet. Ga ik dus ook nog met de huisarts bespreken.
Alle reacties Link kopieren
closednote schreef:
23-04-2018 19:38
Dat is wel een heel groot verschil zeg. Heb/had je dan niet erg veel klachten?

En ja ik weet dat het wel eens kan schommelen maar omdat het tot nu toe altijd stabiel was had ik wel even zoiets van huh hoe kan dat?
Ik ben niet ineens van 50 naar 300 gegaan hoor. De endocrinoloog stelde me steeds hoger bij. Omdat het pas na de eerste bevalling tot uiting kwam bestaat de mogelijkheid dat het voor mij tijdelijk is. Ik werd snel weer zwanger vd 2de en tijdens mn zwangerschap zat ik op 100mg. Direct na bevalling terug naar 50 maar klachten namen snel toe, toen opgehoogd naar 100, toen 150, 200 en nu op 300.

Nu voel ik me redelijk maar nog niet 100%. Ik hoop dat ik in september goed zit qua waardes anders word ik verder onderzocht en bestaat de kans op ziekte van hashimoto.
Klachten zijn vnml moe, droge huid, gewrichts& spierkrampen, haaruitval, breekbare nagels, slap voelen, geen fut hebben en gewichtstoename/ niet kunnen afvallen. Als ik net opgehoogd ben met medicatie voel ik me met een paar weken beter om vervolgens weer een paar weken later te merken dat de klachten toch weer toenemen.
Dat is wel balen zeg. Hopelijk is het geen Hashimoto.
Mijn huisarts heeft het nog niet gehad over ophogen maar ik moet er deze week weer even langs dus dan vraag ik dat meteen even na hoe en wat. Er lopen nog meer onderzoeken dus wellicht wil hij even wachten met ophogen.
Cookie, hebben ze antistoffen gevonden in je bloed? Zo ja, dan is de kans zeer aannemelijk dat het Hashimoto is.

Closednote, ik heb dus Hashimoto en het is sappelen. Langer dan driekwart jaar ben ik nooit goed ingesteld geweest en ik zit nu ook weer in een mindere fase. Mijn TSH is onlangs gestegen van 1 naar 44, dus het is weer opnieuw instellen. Misschien sluimert er nog een andere auto-immuunziekte bij me, maar daar heb ik volgende maand onderzoeken voor.

Ik weet niet waarom dat TSH ineens zo stijgt (mijn T4 was wel oke), maar ik weet wel dat ik het spuugzat ben. Stomme schildklier! Niets dan ellende als hij niet goed werkt! Ik werk nu tijdelijk niet, want het lukt me gewoon niet om me te concentreren of een normaal gesprek te voeren. Ik ben warrig, stroperig en kan mijn gedachtes niet goed verwoorden. Niet goed voor werk dus! Daarnaast ben ik opgeblazen en heb overal gewrichtspijnen, maar dat komt waarschijnlijk door het vasthouden van vocht.
Laat je doorverwijzen naar een internist, die heeft meer verstand van de schildklier dan je huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
24-04-2018 20:12
Cookie, hebben ze antistoffen gevonden in je bloed? Zo ja, dan is de kans zeer aannemelijk dat het Hashimoto is.
Er zijn nog geen antistoffen geprikt. Omdat het na de zwangerschappen is ontstaan zou ik een vals negatieve (positief?) uitslag kunnen hebben. Voor een juiste uitslag moet ik een jaar na bevalling prikken op antistoffen, dat zal september/ oktober worden.

Dat warrige herken ik ook, gesprekken voeren is soms echt n dingetje. Gedachten verwoorden, voel me soms heel dom. Net als zakelijke correspondentie.. Dacht dat dat door slaapgebrek kwam maar is dus ook te linken aan schildklier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven