Gezondheid alle pijlers

Splintertjes in de hand

24-04-2018 14:43 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft een paar kleine splintertjes in haar handje. Net onder de wijsvinger, op het kussentje eronder zeg maar. Het zijn kleine, heel dunne splintertjes. Ik heb geprobeerd ze eruit te halen maar mijn dochtertje schreeuwt alles bijelkaar en raakt volledig in paniek. Het doet haar echt pijn.

Iemand tips om toch de splintertjes eruit te halen? Of toch maar ritje doen naar de huisarts. Ik hoef alleen maar naar haar hand te kijken en ze huilt al.
Alle reacties Link kopieren
Goed verdoven met een ijsblokje al geprobeerd?
Neem even contact op met de assistent wie weet heeft zij wel tips.
Alle reacties Link kopieren
Nou zodra ik haar hand vast pak dan gilt ze moord en brand en doet alles om los te komen.
Alle reacties Link kopieren
Tja maar wat gebeuren moet moet gebeuren hé. Ben je zelf niet wat in paniek en angstig dat ze zo reageert?
Alle reacties Link kopieren
Minuutje of 20 in warm water met soda?
Alle reacties Link kopieren
Mn vader liet ons altijd even weken in soda.

Staat hier ook beschreven;
https://www.gezondheidsnet.nl/ehbo/hoe- ... n-splinter
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
Schatje, je mag kiezen of mamma haalt voorzichtig de splintertjes eruit of we gaan naar de dokter en die zaagt je halve hand er af. :biggrin:


Boekje van Piet de Smeerpoets heb ik ook nog wel ergens in de kast staan als je nog meer opvoedtips zoekt :loveit:
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon reageerde vorig jaar ook zeer in paniek. Ik heb er flink betadine op gedaan en het regelmatig bekeken om te checken op ontstekingsverschijnselen. Ze werden er snel en probleemloos door het lichaam zelf uitgewerkt. Dus volgens mij hoef je niet naar de dokter, tenzij je dochter er veel last van heeft of je verschijnselen ziet van ontsteking.
Alle reacties Link kopieren
Heeft je dochter er ook last van? Zo niet, dan niets doe en gewoon in de gaten houden. Wat soms wel wil werken is met een stukje tape.
Alle reacties Link kopieren
anoniem345890123567 schreef:
24-04-2018 14:49
Schatje, je mag kiezen of mamma haalt voorzichtig de splintertjes eruit of we gaan naar de dokter en die zaagt je halve hand er af. :biggrin:


Boekje van Piet de Smeerpoets heb ik ook nog wel ergens in de kast staan als je nog meer opvoedtips zoekt :loveit:
Dat lijkt me een heel goed idee :roll: vooral als mama ze er straks niet uit krijgt en ze alsnog naar de dokter moet.... :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren
stripverhaal schreef:
24-04-2018 14:57
Dat lijkt me een heel goed idee :roll: vooral als mama ze er straks niet uit krijgt en ze alsnog naar de dokter moet.... :sarcastic:
Zie je meteen of de dokter een beetje goed is in zijn vak :-D
Alle reacties Link kopieren
Betadine heb ik idd wel in huis. Ga ik proberen. En vanavond maar ff flink weken in bad. Ze heeft er wel last van.
Splinters komen er vanzelf weer uit. Ik zou ze dus gewoon laten zitten (en in de gaten houden of het niet gaat ontsteken).

Als mijn kinderen er echt last van hadden, mocht ik er na een paar dagen ineens wel aan zitten (maar ik weet niet hoe oud je dochter is).
Alle reacties Link kopieren
Ze is drie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven