Gezondheid alle pijlers

Goede oude tijd, toen je nog gewoon antibiotica kreeg

24-04-2018 17:38 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff wat zijn artsen tegenwoordig streng met antibiotica. Ik heb overduidelijk een ontsteking, maar je krijgt een antibiotica meer tegenwoordig (zeker als je geen hoge koorts hebt). Nee eerst een week uitzieken en dan krijg je mogelijk iets. Wat was het anders in mijn jeugd, je had een ontsteking en een kreeg je kuurtje en binnen 3 dagen was je weer ter been.

Ik snap dat het misschien nog is voor de algehele gezondheid, maar balen is het wel....
anoniem_286757 wijzigde dit bericht op 24-04-2018 17:39
1.12% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je baalt maar er is een reden voor.
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt liever dat we straks met z'n allen resistent zijn? Leuk als je dán echt ziek wordt.
Alle reacties Link kopieren
En maar goed ook. Vaak is AB helemaal niet nodig en zo verklein je de kans op resistentie.
Alle reacties Link kopieren
Nou in mijn geval is de ontsteking inmiddels uitgebreid en heb ik 2 of 3 ontstekingen en mogelijk een ergere complicatie dus heel blij ben ik er niet mee nee.
Varkensvlees eten, daar zit het ook gewoon in.
Alle reacties Link kopieren
En de darmflora aan gort boeit je niet? Voortschrijdend inzicht. Ze weten nu wat het met je lijf doet.
Alle reacties Link kopieren
missmadame schreef:
24-04-2018 17:41
Nou in mijn geval is de ontsteking inmiddels uitgebreid en heb ik 2 of 3 ontstekingen en mogelijk een ergere complicatie dus heel blij ben ik er niet mee nee.

En wat zei je huisarts toen je dit met hem/haar besprak?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je baalt, maar als je wilt dat je over 20 jaar ook nog antibiotica kan krijgen die werkt... Anders is er straks alleen nog maar de optie uitzieken of erger.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen hoge koorts dan word in NL niks voorgeschreven helaas. (In mijn hele leven heb ik nooit een temperatuur hoger gehad dan 38 graden) En dat andere is met een paar weken ook over dus niet ernstig. Dat er een kans van 50% dat ik van mijn hobbies niet meer kan uitoefenen interesseert huisarts niet.

Gelukkig komt morgen een familielid terug uit Azië (met AB) .
Een arts is prima in staat om te beoordelen of jij antibiotica nodig hebt, niet jijzelf.
Als iets door 'n virus wordt veroorzaakt werkt AB niet.
Alle reacties Link kopieren
Lise normaal ben ik het met je eens, maar als ik 39 graden had gehad, had ik allang AB gehad, alleen omdat mijn temperatuur niet hoog is noemt men het niet ernstig.

Daardoor is een simpele middenooronsteking met gescheurd trommelvlies inmiddels uitbreid naar een bijholteontsteking/voorhoofdsholteontsteking en binnenoorontsteking. Inmiddels hoor ik niks meer met mijn aangedane door en kan ik niet meer lopen omdat mijn evenwichtsorgaan ook is aangetast. Dus of een arts in staat is om te beoordelen of AB nodig is daar twijfel ik even aan.

(Graag niet quoten)
En is die ontsteking veroorzaakt door een bacterie of door iets anders.
Weet je überhaupt of het door een virus of een bacterie veroorzaakt wordt?
anoniem_258987 wijzigde dit bericht op 24-04-2018 17:53
0.66% gewijzigd
Ik heb ook een huisarts gehad die me geen AB wilde voorschrijven toen ik blaasontsteking had. Dat is uiteindelijk een urineweginfectie geworden en daarna een baarmoederinfectie. Nou hoef ik ook niet om het minste of geringste AB, want mijn darmen zijn dan nog maanden van slag (pds) maar dit ging me te ver. Ben overgestapt naar een andere huisarts.
anoniem_362802 wijzigde dit bericht op 24-04-2018 17:54
0.29% gewijzigd
Ik merk er niks van dat artsen er streng in zijn. Ik slik het al langer dan 2 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Duidelijk een bacterie volgens een bevriende arts die mij heeft gezien, vandaar de noodgreep om uit Azië nu AB mee te nemen.
Blondie456 schreef:
24-04-2018 17:53
Ik merk er niks van dat artsen er streng in zijn. Ik slik het al langer dan 2 jaar.
Waarom slik je het chronisch?
Alle reacties Link kopieren
Wauw. Ik wist niet dat AB in negatieve zin je iq aan kon tasten. De arts heeft er meer verstand van als patiënten en je gaat niet dood aan een oorontsteking/gescheurd trommelvlies/verstoord evenwichtsorgaan, dat is allemaal hoogstens wat ongemakkelijk.
redbulletje schreef:
24-04-2018 17:54
Waarom slik je het chronisch?
Via de dermatoloog in het ziekenhuis. Ik heb hidradenitis. Dat is steeds terug kerende ontsteking in mijn lies en doet erg pijn. Nu sinds iets langer dan 2 jaar antibiotica en zalf. Op een gegeven moment kreeg ik een lagere dosering antibiotica en na een tijdje moest ik die af gaan bouwen. Ik slikte een week geen pil meer en de ontsteking is weer terug. Morgen kan ik weer terecht bij de dermatoloog en weet ik meer.
Blondie456 schreef:
24-04-2018 17:59
Via de dermatoloog in het ziekenhuis. Ik heb hidradenitis. Dat is steeds terug kerende ontsteking in mijn lies en doet erg pijn. Nu sinds iets langer dan 2 jaar antibiotica en zalf. Op een gegeven moment kreeg ik een lagere dosering antibiotica en na een tijdje moest ik die af gaan bouwen. Ik slikte een week geen pil meer en de ontsteking is weer terug. Morgen kan ik weer terecht bij de dermatoloog en weet ik meer.
Klinkt vervelend. Maar word je niet resistent als je het continu blijft gebruiken?
redbulletje schreef:
24-04-2018 18:00
Klinkt vervelend. Maar word je niet resistent als je het continu blijft gebruiken?
Dat weet ik niet, ik zal het morgen eens vragen. Het was helemaal weg en had nergens last meer van en nu ik stop met de antibiotica is het ineens weer terug in alle hevigheid.
Alle reacties Link kopieren
Is het een ontsteking of is het een infectie?

En wanneer het een infectie is, is het een Virale infectie of een bacteriologische infectie?

Pas in het laatste geval is Antibiotica geoorloofd. In al die andere gevallen is het niet nodig.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
@koffielepel nee ik ga er niet dood, maar mijn allerleukste hobby kan ik hoe langer het duurt wel op mijn buik schrijven. Mijn trommelvlies moet zo snel mogelijk dicht en hoe langer ik ziek blijf hoe langer dat duurt. En iedere dag/week dat het langer duurt is er meer kans dat mijn trommelvlies niet goed herstelt.

En bij een nieuwe baan 2 weken of 3 weken uit de running zijn omdat je niet half uur rechtop kunt zitten? Of daarna nog maanden cinnerzinne moeten slikken om normaal te kunnen functioneren? Dat noem ik niet ongemakkelijk, maar toch een behoorlijke impact.

Maar goed dat is een andere insteek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven