Gezondheid alle pijlers

Ik wil niet meer

25-04-2018 15:13 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag kom zojuist van de huisarts af wegens lamme linkerarm hij denkt aan een zenuwklem en heeft mij medicatie gegeven ik zelf denk aan Een spierziekte MS of ALS ben heel bezorgd altijd over dit soort dingen ook omdat ik trekkingen voel van me spieren ik ben echt even de weg kwijt en voel me ziek hierdoor ... iemand? Ik ben zooooooooo bang me linkerbeen ook slap ben 21 jaar iemand??!!
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 06-06-2018 14:59
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat van je been heb je ook gemeld?
En wat zei hij/zij daarover?

Verder, niet zo snel in paniek raken joh. Heb je teveel zitten googlen? Niet meer doen dan, daarmee maak je jezelf alleen maar horendol.

Enne....'ik wil niet meer'....beetje dramatisch, vindt je zelf ook niet?
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 25-04-2018 15:17
15.55% gewijzigd

Alle reacties Link kopieren
Google is niet je vriend.
Begin eerst eens met die medicatie, sterkte! :thumbsup:
Ik vind je topictitel wel heel erg dramatisch eerlijk gezegd.

Los daarvan, bespreek je angsten met je huisarts.
Alle reacties Link kopieren
dus de huisarts (die er verstand van heeft) zegt: beklemde zenuw
Jij (die nergens verstand van heeft) maakt er zelf iets anders van

Ben je al bij de psycholoog geweest ondertussen?
Alle reacties Link kopieren
Niet googlen, maar luisteren naar de huisarts. Verergerd de situatie, neem dan weer contact op met de huisarts. Maar vooral, google niet!
Alle reacties Link kopieren
Adem in, adem uit.
Als het blijft ga je gewoon nog een keer naar de dokter, maar rustig aan.
Spierziektes vorderen vaak heel langzaam, dus als alles opeens slap is, is er misschien een andere oorzaak.

Uit je verhaal lees ik vooral dat je veel stress hebt. Zit je niet lekker in je vel? Hypochondrische trekjes? Ga eens praten met iemand. Wie weet valt het allemaal mee. Heb je veel stress?
Those who don’t believe in magic will never find it
Alle reacties Link kopieren
Ja heb veel stress ook trekkingen in mijn nek door gedachtes krijg ik stress en de klachten ik wil niet meer nee omdat ik gek word dat ik misschien ALS heb
Alle reacties Link kopieren
heb jij je angsten ook besproken met je huisarts?

De kans dat er een zenuw beklemt zit, is vele malen groter dan ASL (zeker op jouw leeftijd) en MS. Verder kijkt en luistert een huisarts naar veel maar dan "een lamme arm". Mocht er aanwijzingen zijn dat het iets anders is dan een beklemde zenuw dan zal de huisarts daar echt wel op doorpakken.

Wacht rustig af wat de medicatie doet. Ga vooral niet googlen. Want vooral mensen bij wie het toch iets anders is dan een beklemde zenuw gaan hun verhalen posten op het internet.

Ben je echt angstig, maar dan een afspraak bij de huisarts en bespreek je angsten.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Kleintjuh1996 schreef:
25-04-2018 15:20
Ja heb veel stress ook trekkingen in mijn nek door gedachtes krijg ik stress en de klachten ik wil niet meer nee omdat ik gek word dat ik misschien ALS heb
Juist door stress kun je allerlei (vage) lichamelijke klachten krijgen :idee: . En jij maakt je stress nog een graadje erger door te googlen, hier in het holst van de nacht te komen en maar te malen.
Is een psycholoog voor nu niet een veel beter idee?

Alle reacties Link kopieren
Ik wacht op psygoloog sta op wachtlijst. Ik heb een ct scan gehad is daar iets op te zien als zoiets was?
Alle reacties Link kopieren
Net even geloept. Je huisarts neemt je dus serieus en heeft je verwezen naar een neuroloog.

Teruglezend heb jij geen gezonde relatie met je lichaam. Dit lijkt me wel een aandachtspunt. Misschien is het een idee om daaraan te gaan werken? Bijvoorbeeld een psycholoog, GZ ondersteuner bij de huisarts, psychosomatische fysiotherapeut. Wat de oorzaak ook mag zijn van je klachten, een gezondere verhouding van lichaam en geest lijkt mij wel verstandig.

Ja, het is mogelijk dat jij op jouw jonge leeftijd iets vreselijks onder de leden hebt. Maar wanneer jij in dit soort kansen geloofd, dan zou ik een staatslot kopen, want dan win je die gegarandeerd. Oftewel, het is mogelijk, alleen de kans is erg klein.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Kleintjuh, dit is het derde topic in een week tijd waarin je aangeeft dat je ervan overtuigd bent iets heel ernstigs te hebben, terwijl jouw huisarts aan hele onschuldige dingen denkt.

Dat kan twee dingen betekenen:
1. Je hebt er zelf heel veel verstand van en bovendien een hele slechte huisarts
of:
2. Je hebt een angstprobleem/stoornis o.i.d. met daardoor heel erge stress en ervaart klachten door die stress.

Het komt op mij heel erg over als nummer 2, en ik heb gezien dat anderen dat in je eerdere topic ook al hebben voorgesteld. Denk je niet dat je baat zou hebben om juist die angsten met je huisarts te bespreken?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een keer een paar dagen blind geweest, ook in paniek ik dacht dat ik er geweest was..

Bleek het door stress te zijn, stress kan heel veel met je doen, niet gelijk het ergste denken, heb je de laatste tijd dingen waar je erg mee zit en over piekert?
Alle reacties Link kopieren
Ja piekeren over mijn lichaam
Alle reacties Link kopieren
Kleintjuh1996 schreef:
25-04-2018 15:26
Ik wacht op psygoloog sta op wachtlijst. Ik heb een ct scan gehad is daar iets op te zien als zoiets was?
Zou je het geloven als men zegt 'niks te zien op de scan'?

Alle reacties Link kopieren
Bij een angststoornis kan door onbewuste hyperventilatie óók een lamme arm ontstaan :lightbulb:

Succes TO.
Doet je arm het nog enigzins? Leef je nog? Dan zal het waarschijnlijk niet zoveel zijn en zul je geduld moeten opbrengen voor uitslagen en werking medicatie.
Bros before hoes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb uitslag ct scan gehad daar is niks op te zien. Kun je daar spierziekte op zien?
Alle reacties Link kopieren
Ik eet wel slecht maar ik heb gewoon geen eetlust kan er niks aandoen
Alle reacties Link kopieren
Ja op een ct scan kan je dat zien. Je hebt dus geen ALS.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ja heb geen idee wat moet er dan te zien zijn op een scan?
Geen idee.
Je reageert amper op de suggesties die je hier worden gegeven. Niet meer op Google zoeken, daar word je alleen maar ongerust van over dingen waarvan de kans heel klein is dat je ze hebt. De huisarts had ook wel door gepakt als hij een spierziekte vermoed. Waarom zou jij er meer verstand van hebben dan de huusarts?
Alle reacties Link kopieren
Bij ALS komen spiertrekkingen voor, maar pas in een zeer ver gevorderd stadium. Daar begint het niet mee.

Dan zou je dus al lang ziek zijn en was de diagnose ook al gesteld.

Spiertrekkingen kunnen zeker door stress ontstaan. Tijdens een langere periode van angst zul je je spieren (ongemerkt) aanspannen. Je spieren moeten deze opgebouwde spanning kwijt. Dit gebeurt door middel van de trekkingen.

Hopelijk kan dit je een beetje gerust stellen. En inderdaad niet zoeken op het internet, hoe lastig dat ook is.....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen vertrouwen meer ik kan er niks aandoen ik word beetje gek gewoon

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven