Gezondheid alle pijlers

Gespannen gevoel

26-04-2018 12:48 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben iemand die heel snel gestresst/gespannen is en ik kan me ook snel druk maken. Ik ben op dit moment bezig met mijn scriptie, maar elke keer als ik er aan ga werken voel ik mijn hart heel snel tekeer gaan. Ik weet niet waarom, ik denk dat ik gewoon bang ben dat ik het niet op tijd af red of dat ik ga falen.

Daarbij komt ook dat mijn BMI te laag is, en dat ik ook afval. Ik eet wel heel veel, maar ik val gewoon af! Ik vraag me af of dit te maken kan hebben met deze gespannenheid.

Ik slaap verder wel heel goed, en ik heb verder ook geen last van zweten of andere klachten.

Voor het afvallen ga ik binnenkort naar de ha, maar ik vroeg me af of iemand misschien tips voor me heeft om met deze spanning om te gaan? Ik heb een keer mindfulness geprobeerd maar dat is niets voor mij.
Ik zou als ik jou was dit met de huisarts bespreken.

Het is belangrijk om geestelijk te kunnen ontspannen. Probeer uit wat voor jou werkt (wandelen met de hond, haken, muziek maken, yoga, etc.). Keihard sporten lijkt me voor jou momenteel niet aan de orde.

Mindfulness is geen kwestie van even een keertje proberen; door vaak te oefenen zie je pas resultaat.
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
26-04-2018 12:58
Ik zou als ik jou was dit met de huisarts bespreken.

Het is belangrijk om geestelijk te kunnen ontspannen. Probeer uit wat voor jou werkt (wandelen met de hond, haken, muziek maken, yoga, etc.). Keihard sporten lijkt me voor jou momenteel niet aan de orde.

Mindfulness is geen kwestie van even een keertje proberen; door vaak te oefenen zie je pas resultaat.
Sterkte.
Ik kan me opzich best goed ontspannen, als ik bijvoorbeeld in bed lig of met vriendinnen iets aan het doen ben dan ben ik gewoon rustig. Maar als ik vervolgens bezig ben met in dit geval mijn scriptie (of er alleen al aan denk) dan krijg ik heel veel stress. Dit heb ik bijvoorbeeld ook met presentaties of wanneer ik het druk heb op school.

Haha nee sporten gaat nu niet. Ik heb een cursus mindfulness gevolgd, maar ik ben nogal druk in mijn hoofd dus dit werkte voor mij gewoon niet.

Ik ga het misschien ook wel met mijn huisarts bespreken, maar ik ben van mezelf gewoon iemand die zich snel druk maakt en veel in mn hoofd zit, dus ik vraag me af of het niet ook gewoon de aard van het beestje is.
Poelewoeps schreef:
26-04-2018 13:08
Ik kan me opzich best goed ontspannen, als ik bijvoorbeeld in bed lig of met vriendinnen iets aan het doen ben dan ben ik gewoon rustig. Maar als ik vervolgens bezig ben met in dit geval mijn scriptie (of er alleen al aan denk) dan krijg ik heel veel stress. Dit heb ik bijvoorbeeld ook met presentaties of wanneer ik het druk heb op school.

Haha nee sporten gaat nu niet. Ik heb een cursus mindfulness gevolgd, maar ik ben nogal druk in mijn hoofd dus dit werkte voor mij gewoon niet.

Ik ga het misschien ook wel met mijn huisarts bespreken, maar ik ben van mezelf gewoon iemand die zich snel druk maakt en veel in mn hoofd zit, dus ik vraag me af of het niet ook gewoon de aard van het beestje is.
Dat is het zeker naar dat betekent niet dat je niet kunt zoeken naar iets wat voor jou werkt.
SallySpectra schreef:
26-04-2018 13:11
Dat is het zeker naar dat betekent niet dat je niet kunt zoeken naar iets wat voor jou werkt.
Inderdaad. Nu heb je stress door je scriptie maar daarna is het je drukke baan, relatie, familieperikelen, etc. Er is altijd wat.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kan je een professionele coach vinden die je hierbij kan helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven