Gezondheid alle pijlers

Kosten voedselallergie test?

29-04-2018 08:53 17 berichten
Weet iemand hier de kosten van toevallig? Hoe is jullie ervaring, heeft het nuttige info opgeleverd?
Alle reacties Link kopieren
Het gaat, dacht ik, van je eigen risico af. Het was volgens mij iets in de 100 euro. I vond het in ieder geval een behoorlijk bedrag en was dan ook blij dat er in ieder geval iets uit kwam, was het niet voor niets. Maar als je klachten hebt en je wil zekerheid, dan doet de prijs er toch niet toe?
Alle reacties Link kopieren
De kosten hanger erg af van wat en hoeveel er getest wordt en op welke manier. Er is namelijk niet 1 allergie test die op alles test.

Wanneer je het vermoeden hebt dat je allergisch bent, dan kan je specifiek opzoek gaan. Niet zomaar laten testen. Want je kan wel voor 100.000 dingen allergisch zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik zag dat het Kruidvat nu glutenintollerantie-tests aanbiedt voor € 8,-... :facepalm:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Geen geld voor een beetje zelfdokteren... :facepalm:
Eerst maar eens weten waarop je wil testen.
Dan huisarts en afwachten of deze het een verwijzing naar dermatoloog/allergoloog waard vindt.

Hier ook vermoedens, maar ik vermijd gewoon waarvoor ik denk allergisch te zijn. Af en toe drink/eet ik het weer en dan wacht ik af...
Tot nu toe altijd reactie.
Alle reacties Link kopieren
Ik had destijds klachten, maar kon de vinger er niet opleggen waar het aan lag. Bloed af laten nemen bij de huisarts en op alle hoofdgroepen laten testen, daar kwam een aardige lijst uit variërend van pollen tot voedselallergieën.
Gaan ziekenhuiskosten van het eigen risico af?

Geen idee wat die testen kosten. Ik ben elk jaar mijn eigen risico sowieso kwijt aan medicatie, dus ik zie dit nooit er tussen staan. Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel testen ze in één keer doen. Bij mij doen ze tussen de 10-40 huidtesten per keer. Meestal komt hier iets uit en komt er iets bij op mijn lijstje met dingen die ik moet vermijden.
nachtvlinder1977 schreef:
29-04-2018 17:46
Gaan ziekenhuiskosten van het eigen risico af?
.
Ja, alleen huisarts-, de meeste zwangerschaps- en bevallingsgerelateerde en nog wat specifieke categorieën zorgkosten niet.
Lijkt me heel erg afhankelijk van de manier van testen die gedaan wordt. Bij mij gaat het eigen risico sowieso ieder jaar op, dus ik let er ook niet heel erg op. Ik zie dat het ziekenhuis bij mij vorig jaar voor 3 consulten, een test via het bloed, uitgebreide analyse hiervan (omdat ze het exacte eiwit wilden weten dat de reactie veroorzaakt) en een huidtest €630,- heeft gevraagd. Wat dan precies welke test kostte kan ik niet terug vinden via de site van de zorgverzekering.
uggs schreef:
29-04-2018 10:12
Ik had destijds klachten, maar kon de vinger er niet opleggen waar het aan lag. Bloed af laten nemen bij de huisarts en op alle hoofdgroepen laten testen, daar kwam een aardige lijst uit variërend van pollen tot voedselallergieën.
Kosten?
himalaya schreef:
29-04-2018 09:24
Ik zag dat het Kruidvat nu glutenintollerantie-tests aanbiedt voor € 8,-... :facepalm:
Ja, er was laatst een item bij Radar over zelftesten. Het bleek allemaal niet zo heel betrouwbaar te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al met je huisarts besproken of dat het in jouw geval zinvol is om een allergietest te doen? En wat stelt de huisarts voor?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
30-04-2018 08:56
Heb je al met je huisarts besproken of dat het in jouw geval zinvol is om een allergietest te doen? En wat stelt de huisarts voor?
"Mijn geval" specifiek weet ie niet veel van. Na het vragen naar een test, stelde die een afspraak voor bij de diëtiste.
Alle reacties Link kopieren
DootjesR schreef:
30-04-2018 09:04
"Mijn geval" specifiek weet ie niet veel van. Na het vragen naar een test, stelde die een afspraak voor bij de diëtiste.
Dus nu weet je welke test is aangevraagd. Dan kan je contact opnemen met het lab om te vragen wat de kosten zijn. Dit zijn geen vaste prijzen en kunnen verschillen per laboratorium/ziekenhuis.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
De diëtiste voert normaal gesproken geen testen uit. Zij kijkt mee naar je eetpatroon en de bijbehorende klachten en welke voedingsmiddelen dus mogelijk een allergisch reactie uitlokken.
Als het maar geen 350 euro kost, op bepaalde sites kost het wel zoveel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven