Gezondheid alle pijlers

Ultieme tip voor HOOIKOORTS

16-05-2018 09:44 66 berichten
Een poosje terug heb ik al een topic over hooikoorts geplaatst met de vraag of mensen wat weten ervoor (op mijn huidigem eciatie na).
Nu heb ik via via een persoon gesproken, en die heeft me iets verteld.. EN HET WERKT!
Dus ik zou het heel graag met jullie willen delen!

Het ''geheim'' is ....
Medical Tape, medische tape! Je kunt het bij de fysio laten doen, of zelf (m.b.v. filmpje op YouTube).
Op YouTube (en Google) kun je tape hooikoorts invullen en dan krijg je artikelen en filmpjes erover!

Het is voor mij nu de vierde week dat ik het gebruik, en wat een wonder! Ik heb geen medicatie meer nodig, alleen wanneer het
tape er af is (blijft ongeveer 5-7 dagen zitten) merk ik het wel gelijk. En wat er niet op het filmpje staat maar wel bij mij gedaan werd, zijn
twee banen aan de voorkant voor de ademweg/ademhaling. Zonder deze werkte het bij mij veel minder..

Dus ik wilde dit heel graag met jullie delen! Ik ben gisteren met mijn vriend terug geweest, en mijn fysiotherapeut heeft laten zien
hoe zij het doet, en nu gaan we het thuis proberen. (Scheelt toch weer kosten..)
Complete onzin. Hoe kan een stukje tape een auto immuun reactie van je lichaam tegen ingaan. De fysiotherapeuten en kwakzalvers die zich hiermee bezig houden moesten zich de ogen uit de kop schamen. Er is geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor deze onzin
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
16-05-2018 09:57
Complete onzin. Hoe kan een stukje tape een auto immuun reactie van je lichaam tegen ingaan. De fysiotherapeuten en kwakzalvers die zich hiermee bezig houden moesten zich de ogen uit de kop schamen. Er is geen enkele wetenschappelijke onderbouwing voor deze onzin
Tja. Ik gebruik de medinose. Geweldig apparaatje waarvan ook niet bewezen is of, hoe, waarom het werkt. En genoeg mensen die erbij zweren en ook genoeg mensen die er niks aan hebben.
Ik word dan weer heel suf van de medicijnen tegen hooikoorts, daar hebben anderen geen last van.

Als het werkt is dat toch prima. Daar hebben we verder geen wetenschapper voor nodig.

Ik kan met die tape dan weer niks. Fysio heeft het wel eens gebruikt voor iets anders maar ik ben allergisch voor pleisters en ook voor de plakzooi op die tape. En het blijft absoluut geen vijf dagen zitten, laat staat zeven.
ceylon wijzigde dit bericht op 16-05-2018 10:02
13.88% gewijzigd
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is je 'hooikoorts' psychisch.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Er is inderdaad geen enkele wetenschappelijke onderbouwing en ik zie het ook als kwakzalverij. Maar als jij baat hebt bij een placebo-effect is het toch ook prima? Dan ben je in ieder geval van je klachten af. Wel op een dure manier, dat wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat het niet helemaal duidelijk is hoe het werkt, maar voor sommige mensen werkt het inderdaad. Fijn dat het voor jou ook werkt, TO.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
viva-amber schreef:
16-05-2018 10:01
Misschien is je 'hooikoorts' psychisch.
De hooikoorts hoeft niet psychisch te zijn. Wat TO er nu tegen gebruikt kan ook psychisch zijn.
Belle73 schreef:
16-05-2018 10:02
Ik geloof dat het niet helemaal duidelijk is hoe het werkt, maar voor sommige mensen werkt het inderdaad. Fijn dat het voor jou ook werkt, TO.
welnee. Die mensen denken dat het werkt maar de waarheid is dat niet elke dag er evenveel pollen in de lucht zitten. Hooikoortskomt en gaat. het is heel grillig, je wordt getapet en dan zijn er net een paar rustige weken dan ga je denken dat het aan die tape ligt.
viva-amber schreef:
16-05-2018 10:01
Misschien is je 'hooikoorts' psychisch.
dit ja
Alle reacties Link kopieren
Klopt, veel mensen hebben er baad bij. Hoe het werkt, dat weten we nog niet, alleen dat er best wel veel mensen goed reageren op deze manier van tapen.

Nu maar wachten op de wetenschappelijke onderbouwing. Het is zeker de moeite waard om te proberen. Je merkt vrij snel of dat het werkt of niet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Beetje sneu dat zij ook voor COPD aanraden. Kapotte longen maak je niet meer heel.

Of zal ik de proef op de soms nemen en mijn buurvrouw in tapen en dan haar zuurstoftank weggooien? :mrgreen:
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ken meer mensen die hier baat bij hebben. Aangezien de medische wetenschap ook nog niet alles weet over de oorzaak van hooikoorts en eczeemklachten, is het maar de vraag of je dit zo simpel kan wegschuiven onder kwakzalverij of 'het zal wel psychisch zijn'.

Ik heb laatst een link gevonden met een mogelijke verklaring waarom het voor sommige mensen wel degelijk werkt.

https://www.fysiotape.nl/medical-taping/hooikoorts/
Ik ben ook allergisch voor tape.
Alle reacties Link kopieren
gin & Tonic drinken,
https://www.independent.co.uk/life-styl ... 00216.html
Voor mij werkt het inderdaad, en niet psychisch. En al zou het volgens jullie dan zo zijn, ik heb er in ieder geval geen last meer van en dat is wat telt! Plus de tape koop je voor een paar euro's en kan je het zelf doen dus het geld valt wel mee!

Wat dachten jullie val al die medicijnen? Nee die zijn goedkoop..
Sansa_ schreef:
16-05-2018 10:08
Ik ken meer mensen die hier baat bij hebben. Aangezien de medische wetenschap ook nog niet alles weet over de oorzaak van hooikoorts en eczeemklachten, is het maar de vraag of je dit zo simpel kan wegschuiven onder kwakzalverij of 'het zal wel psychisch zijn'.

Ik heb laatst een link gevonden met een mogelijke verklaring waarom het voor sommige mensen wel degelijk werkt.

https://www.fysiotape.nl/medical-taping/hooikoorts/
Dat is geen wetenschappelijke onderbouwing. Dat de wetenschap dingen niet weet wil niet zeggen dat de alternatieve hoek, die niets onderzoekt, het wel zou weten. wat de wetenschap wel weet is dat er een sterke psychologische component is bij allergieën en eczeem. Daarom gaan kwakzalvers er ook graag mee aan de haal. En het is business natuurlijk
viva-amber schreef:
16-05-2018 10:08
Beetje sneu dat zij ook voor COPD aanraden. Kapotte longen maak je niet meer heel.

Of zal ik de proef op de soms nemen en mijn buurvrouw in tapen en dan haar zuurstoftank weggooien? :mrgreen:
Echt? Schandalig
Alle reacties Link kopieren
Bij mij helpt het ook vooral wanneer ik mijn neus dicht tape.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit de tip gekregen om honing te eten van bijen die stuifmeel verzamelen rondom de plaats waar je woont. Een imker gezocht waarvan de bijen hier in de buurt zwermen en mijn man is begonnen met honing eten in de zomer van 2016. Hij heeft een redelijk serieuze allergie voor oa graspollen en het helpt. Niet dat hij nu volledig klachtenvrij is, maar de allergie is een stuk minder heftig en dit jaar heeft hij nog helemaal geen last gehad. De graspollen zijn er natuurlijk ook pas net, maar hij is ook allergisch voor berkenpollen en daar heeft hij niets van gemerkt. Geen idee of het deels psychologisch is, maar het helpt en dat is het belangrijkste.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
16-05-2018 10:08
Ik ben ook allergisch voor tape.

Haha, ja, ik ook.

Maar die medische tape heeft goede resultaten bij veel mensen bij verschillende klachten. Alleen maar mooi toch?
Jammer dat er gelijk weer zo chagrijnig "het kan niet waar zijn" op gereageerd moet worden.
Werkt het niet, tape je maar 1x. Werkte het wel, top!

En je weet zelf als hooikoortspatiënt hjeel goed wanneer 'rustige hooikoortsweken' zijn
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werkte zwanger zijn ook heel goed, trouwens. Helaas heb ik niet veel zin om dat op jaarlijkse basis vol te houden :hihi:
Maar het was natuurlijk wel prettig dat ik tijdens de zwangerschappen geen medicijnen hoefde te gebruiken.
Later is nu
Moiren’ schreef:
16-05-2018 10:08
Ik ben ook allergisch voor tape.
Ik ook :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat er gelijk zo negatief gereageerd wordt. Als het toch helpt prima toch.

Wat betreft de astma. Het doet niks tegen de ziekte maar zorgt dat door op een bepaalde manier de spieren te tapen de longen verwijden en er dus meer lucht doorheen kan. Totaal niet hocus pocus maar logisch.
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat er gelijk zo negatief gereageerd wordt. Als het toch helpt prima toch.

Wat betreft de astma. Het doet niks tegen de ziekte maar zorgt dat door op een bepaalde manier de spieren te tapen de longen verwijden en er dus meer lucht doorheen kan. Totaal niet hocus pocus maar logisch.
Ik heb het geprobeerd, maar blijf toch zweren bij de zoetstofwisselingstherapie van dr. Jacobo.

https://youtu.be/zPReGLgOMyE?t=5m14s

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven