Gezondheid alle pijlers

Verstandskies getrokken! Pijn!

16-05-2018 13:13 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoelang duurt het voordat de pijn weg gaat???
Don't put the key to your happiness in someone else's pocket.
Alle reacties Link kopieren
Paar dagen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik had er twee laten trekken, ik heb zeker twee weken pijnstillers geslikt. :@@:
Verschilt per persoon lijkt mij... Ik heb bij drie verstandskiezen namelijk alleen dezelfde dag van het trekken wat pijn gehad, daarna was het vooral lastig met eten. Van de andere misschien een dag of 3 wat last gehad, maar daarvoor moest een sneetje in het tandvlees gemaakt worden, omdat die nog niet helemaal door was, maar wel ontstoken. Hier kreeg ik ook een hechting. Maar allemaal niets wat een paracetamolletje niet op kon lossen. Succes!
anoniem_367599 wijzigde dit bericht op 16-05-2018 13:37
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tsja, die van mij zijn er destijds uitgezaagd/gehakt/gefreesd; dat was een tamelijk groot gat met hechtingen en dat deed wel een paar dagen pijn ja, maar ik kreeg toen zo'n recept voor Brufen bruis 600 en daar ging ik wel lekker op!
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Normaal een paar dagen. Als het een kloppende pijn is, die ook erger wordt, moet je aan de bel trekken.
Alle reacties Link kopieren
Normaal gesproken moet de pijn (bij trekken) na een dag of 2/3 toch zeker wel minder worden. Goed koelen, spoelen volgens voorschrift en je pijnstilling op tijd innemen.

Afgelopen week een zus gezien waarbij de wond is gaan ontsteken dus bij deze even het volgende advies: krijg je kloppende pijn die niet meer uit te houden is, een vieze smaak en eventueel verhoging? Meteen contact opnemen met je behandelaar!
Alle reacties Link kopieren
Dit is voor iedereen anders, zelf had ik aan een kant een week last en bij de andere kant 4 dagen. Het scheelt ook wel als er nog geen klachten zijn maar ze preventief verwijderd worden. Ook de hoeveelheid last verschilt, ik hoor wel eens dat mensen er koorts van hadden.
Alle reacties Link kopieren
Ananaspineapple schreef:
16-05-2018 14:02
Dit is voor iedereen anders, zelf had ik aan een kant een week last en bij de andere kant 4 dagen. Het scheelt ook wel als er nog geen klachten zijn maar ze preventief verwijderd worden. Ook de hoeveelheid last verschilt, ik hoor wel eens dat mensen er koorts van hadden.
Of dat je een enorme bloeduitstorting krijgt zoals ondergetekende; ik heb nog drie weken voor l*l gelopen...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
1 tot 2 weken. En oppassen dat het niet ontsteekt dan ben je ver weg.
Alle reacties Link kopieren
Omg!!! Dus een paar daagjes nog... Bij mij werden ze uitgesneden😭😭 Na deze behandeling wil ik noooooit meer naar de tandarts😣.
Don't put the key to your happiness in someone else's pocket.
Alle reacties Link kopieren
Lowlife schreef:
16-05-2018 14:44
Omg!!! Dus een paar daagjes nog... Bij mij werden ze uitgesneden😭😭 Na deze behandeling wil ik noooooit meer naar de tandarts😣.
En de andere kant hoeft niet? Anders zul je toch nog een keer terug moeten...
Bij mij hebben ze eerst beneden gedaan omdat dat over het algemeen meer last geeft en dat was ook zo; boven ging een stuk beter...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg een ontsteking en ik heb gehuild van de pijn. Normaal ben ik echt geen pieper.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik precies hetzelfde, heb de tandarts gesmeekt om andere pijnstilling, waarop zijn reactie was "lekker spul he, dat Bufren". Daarop heeft de huisarts ingegrepen en een heel hoge dosis Naproxen voorgeschreven, die de apotheker deed fronzen. Ik mocht er drie per dag en ze werkten een uurtje of twee. Wat een hel was dat.
Alle reacties Link kopieren
eckano schreef:
16-05-2018 15:02
En de andere kant hoeft niet? Anders zul je toch nog een keer terug moeten...
Bij mij hebben ze eerst beneden gedaan omdat dat over het algemeen meer last geeft en dat was ook zo; boven ging een stuk beter...
Nope andere kant hoeft GELUKKIG niet nee. Want de kiezen voor die verstandskiezen waren al eruit getrokken😣

Ik brn trouwens de hele dag in bed blijven liggen. Want als je zit krijg je echt hoofdpijn. Bij mij is dat wel het geval😑
Don't put the key to your happiness in someone else's pocket.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
16-05-2018 15:16
Ik kreeg een ontsteking en ik heb gehuild van de pijn. Normaal ben ik echt geen pieper.
Awhhh!! Wat erg!!! Hoe kun je een ontsteking voorkomen?
Don't put the key to your happiness in someone else's pocket.
Alle reacties Link kopieren
Lowlife schreef:
16-05-2018 16:46
Awhhh!! Wat erg!!! Hoe kun je een ontsteking voorkomen?
Ontstekingsremmende pijnstilling (Ibuprofen) slikken, koelen en spoelen (niet de eerste dag maar dat zal je wel verteld zijn). Verder blijft het een kans van 50% (volgens de kaakchirurg), het blijft je mond en daar bevinden zich nu eenmaal een hoop bacteriën. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Is dit je niet door je tandarts of kaakchirurg verteld? Ik heb alle 4 bij de kaakchirurg laten trekken/hameren/snijden en kreeg een pak papier mee waar alles in stond
Twee zijn er op dezelfde dag getrokken door de tandarts. De volgende avond ging ik alweer uit eten. Niet heel fijn maar zeker doable.
De derde werd gesneden bij de kaakchirurg. Ik dacht, oh dat doe ik wel even. Daar ben ik wel van teruggekomen.. wat een pijn!! Koorts ook erbij. Was er echt beroerd van. De volgende dag ook nog niet gaan werken, maar daarna ging het wel weer. 2 dagen echt hels dus, nog een paar dagen functioneren op pijnstillers en toen was het goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tot nu toe 3 advils geslikt. Zonder de pijnstillers red ik het echt niet! Gelukkig is het wat minder nu!
Don't put the key to your happiness in someone else's pocket.
Lowlife schreef:
16-05-2018 16:46
Awhhh!! Wat erg!!! Hoe kun je een ontsteking voorkomen?
Niet roken, niet door een rietje drinken. Dat zou de bloedprop die een barrière vormt tussen je mond met slechte bacteriën en de wond doen loslaten. Maar ja, ik rook niet en een rietje heb ik al zo'n 40 jaar niet meer gebruikt, dus ...
Alle reacties Link kopieren
Izzy_ schreef:
17-05-2018 06:57
Niet roken, niet door een rietje drinken. Dat zou de bloedprop die een barrière vormt tussen je mond met slechte bacteriën en de wond doen loslaten. Maar ja, ik rook niet en een rietje heb ik al zo'n 40 jaar niet meer gebruikt, dus ...
Woepsie... volgens mij heb ik een paar keer met een rietje gedronken🤔.
Ik rook gelukkig niet. En ik heb tot nu toe alleen cake gegeten.
Don't put the key to your happiness in someone else's pocket.
Alle reacties Link kopieren
Pwh vergeten...En ik heb twee HELE dikke wangen😣
Don't put the key to your happiness in someone else's pocket.
Alle reacties Link kopieren
Tip, combineer ibuprofen met paracetamol voor max 5 dagen (dat kan geen kwaad aldus mijn huisarts na een nare wortelkanaalbehandeling). Maximale dosering van paracetamol en ibu niet overschrijden. Verder proberen in te nemen met steeds tussenpozen van minimaal 6 uur. Sterkte!

Ps niet op een lege maag, ibuprofen is niet heel maagvriendelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven