Gezondheid alle pijlers

Schilfers gezicht seborroisch eczeem

19-05-2018 13:04 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij af of meer mensen dit hebben en wat voor hun werkt?

Ik heb dit vooral naast mijn neus en tussen mijn wenkbrauwen ( ook in mijn wenkbrauwen ). Ben al naar dermatoloog geweest en die heeft dit bjj mij vastgesteld.

Alle tips worden heel erg gewaardeerd want wil er heel graag vanaf komen!
Welke medicatie heeft de dermatoloog voorgeschreven?
Het duurt heel lang eer je er vanaf bent, kan wel jaren duren, maar wat wel heel goed werkt om het niet zichtbaar te maken is je gezicht te wassen met Sunlightzeep. Dat is het enige dat helpt om het tot rust te laten komen en dan je gezicht insmeren met een dagcreme.

Succes.
Alle reacties Link kopieren
Ivy_Signe schreef:
19-05-2018 13:07
Welke medicatie heeft de dermatoloog voorgeschreven?
Heb al de volgende dingen gehad

Ketoconazol creme en shampoo
Itraconazole pillenkuur
Terbinafine creme 1 maal daags
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit wel eens in de winter (altijd fijn die droge verwarmingslucht). Wat mij wat helpt is het insmeren met balneum (extra vettend) of amandelolie, wel oppassen dat je niet in de buurt van je ogen komt.
In de zomer trekt het bij mij vanzelf weg, ik hoop dat dit ook bij jou zo is!

p.s. het zou kunnen dat je van de huisarts een zalf met cortisonen krijgt, vraag dan even goed hoe je dit het beste kunt gebruiken. Meestal wordt aangeraden om het niet te lang te gebruiken. Ik gebruik er meestal nog een vettende creme naast, vooral net na het douchen.
Wat smeer je ervoor?

Ik heb het op mijn hoofdhuid en krijg locoid crelo ervoor, wat goed helpt.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
19-05-2018 13:21
Wat smeer je ervoor?

Ik heb het op mijn hoofdhuid en krijg locoid crelo ervoor, wat goed helpt.
Momenteel nog de terbinafine 1 maal daags en na het douchen een dagcreme van nivea.
Alle reacties Link kopieren
@TO: kijk naar jouw voeding. Het kan zijn dat jouw huid erg reageert op bepaalde stoffen.
Helemaal over zal het niet gaan vermoedelijk, maar het kan sterk verminderen als je weet waar je allergisch op reageert

(Soja, pinda's cacao, cafeïne, tomaten, zuivel etc)
Alle reacties Link kopieren
Kwestie van uitproberen waar je huid niet tegen kan:

http://royalsea-us.com/seborrheic-derma ... -to-avoid/

Koffie, de cafeïne vooral), daar reageert mijn huid nogal op:

https://articles.mercola.com/seborrheic ... /diet.aspx
Sunlight zeep is echt super slecht advies voor eczeem. Veel te drogend! Was je gezicht alleen 1 x per dag met water, en niet te heet.

Ik had er jaren last van rond mijn neus, maar ik reageerde goed op 2.5 % hydrocortisone.

Ben er overheen gegroeid inmiddels.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, Max199. Ik heb hier ook heel erg last van gehad. Ik gebruikte Nizoral creme, na ongeveer 2-3 weken smeren was de eczeem helemaal weg. Nizoral is een middel tegen schimmel, want de eczeem wordt veroorzaakt door een schimmeltje die bijvoorbeeld door veel talgproductie de ruimte heeft gekregen om zich te ontwikkelen. Om te voorkomen dat het terugkomt kun je 1x in de maand nog een heel dun laagje smeren.

Overigens zie ik cortisone in de adviezen staan, dit product wil ik je afraden. Het maakt de huid erg dun en je loopt risico op allerlei andere huidirritaties die wellicht moeilijker genezen (bijvoorbeeld periorale dermatitis of acne). Mocht het echt niet weg gaan dan kun je dit overwegen als laatste redmiddel, maar begin er zeker niet aan wanneer je alle andere alternatieven nog niet hebt geprobeerd.
Alle reacties Link kopieren
Daarnaast ben ik overgestapt op een hypoallergeen makeupproduct (foundation poeder van la Roche posay), dit hielp ook om de conditie van mijn huid te verbeteren.
Alle reacties Link kopieren
Max1996 schreef:
19-05-2018 13:20
Heb al de volgende dingen gehad

Ketoconazol creme en shampoo
Itraconazole pillenkuur
Terbinafine creme 1 maal daags
Hoe lang gebruik je deze medicatie al? In principe zou ketoconazol moeten helpen inderdaad.
wellicht proberen te onderzoeken of je gevoelig bent voor bepaalde cosmetische producten of voedingsmiddelen. Daarnaast kan stress een enorme trigger zijn. Probeer dus rustig te blijven en je niet te veel zorgen te maken, het gaat echt weg met de goede producten. :)
Alle reacties Link kopieren
Karin1995 schreef:
20-05-2018 12:37
Hoe lang gebruik je deze medicatie al? In principe zou ketoconazol moeten helpen inderdaad.
wellicht proberen te onderzoeken of je gevoelig bent voor bepaalde cosmetische producten of voedingsmiddelen. Daarnaast kan stress een enorme trigger zijn. Probeer dus rustig te blijven en je niet te veel zorgen te maken, het gaat echt weg met de goede producten. :)
Terbinafine nu 2 weken denk ik.

Ketoconazol heb ik inderdaad ook gehad, helemaal aan het begin. Zag inderdaad wel wat resultaat maar vond het zelf niet echt voldoende.

Misschien volgende afspraak maar weet een tubetje ketoconazol vragen.

Stress is idd een goede, ik maak me niet veel druk maar wel over dit eczeek want vind het echt verschrikkelijk

Iedereen bedankt voor alle antwoorden
Alle reacties Link kopieren
Up :$
Alle reacties Link kopieren
Man heeft het, ook op de plaatsen waarbij jij het hebt.
Rond de neus, in de wenkbrauwen, in (!) zijn oren en op zijn kin, rond de mond en soms ook op zijn hoofdhuid.

Wat bij hem helpt: de gewone nivea heel dik opsmeren voor het slapen gaan.
Een collega bij het werk raadt de dagcrème van de Lidl aan.
Weer anderen raden de sebamed van de Aldi aan om daarmee te wassen.
Schoonmoeder gebruikte uierzalf.

Ik denk niet dat er een middeltje is, iedereen reageert weer ergens anders goed op.
Ik weet wel dat het een vervelend iets is :hug:
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Vaak roepen artsen maar dat stress de oorzaak is, meestal is hun ego te groot om toe te geven dat ze het eigenlijk niet weten en dus maar wat gokken....

Stress kan uiteraard flinke negatieve gevolgen hebben voor je lichaam, maar genen en voeding spelen een bijzonder grote rol denk ik

Houd er ook rekening mee dat zulk eczeem een oogziekte kan veroorzaken. Dermatologen hebben mij dat nooit verteld, maar verschillende oogartsen wel

Dus mocht je bijvoorbeeld nog jouw ogen willen laten laseren: indien blepharitis er eenmaal is dan doen ze dat meestal niet ivm de risico's
Het schiet me ineens te binnen: Triamcinolone zalf heette het middel dat bij mij ook goed werkte destijds.
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
26-05-2018 17:13
Het schiet me ineens te binnen: Triamcinolone zalf heette het middel dat bij mij ook goed werkte destijds.
Ben ik nu ook aan het gebruiken, zojuist meegekregen van de huisarts!

Na het douchen is het echt heel erg en heb ik echt vettige schilfers op mijn gezicht, en heel erg onprettig en lelijk. Wat zou ik hier aan kunnen doen. Ik douche al heel kort en smeer me direct in met een hydraterende creme zonder parfum en alcohol.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb seborroïsch eczeem rondom mijn mond gehad. Van de huisarts kreeg ik een hormoonzalf mee en na een paar dagen was het verdwenen. Echter kwam het telkens terug. Arts stond nergens anders voor open. Toen ik ging Googlen vond ik dat seborroïsch eczeem door dezelfde gist wordt veroorzaakt als roos (waar ik ook heel gevoelig voor ben). Dus ik kwam op het lumineuze idee om er dan maar dagelijks een keer Resdan Forte shampoo op te smeren (had ik nog liggen en had geholpen bij mijn roos), 5 minuten laten zitten zoals de gebruiksaanwijzing beschrijft, en vervolgens af te spoelen. Het ging weg en kwam niet meer terug.

Klinkt misschien heel stom, maar voor mij heeft het gewerkt!
anoniem_367484 wijzigde dit bericht op 12-06-2018 09:49
1.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Al iets geprobeerd TO? :)
Max1996 schreef:
08-06-2018 21:23
Ben ik nu ook aan het gebruiken, zojuist meegekregen van de huisarts!

Na het douchen is het echt heel erg en heb ik echt vettige schilfers op mijn gezicht, en heel erg onprettig en lelijk. Wat zou ik hier aan kunnen doen. Ik douche al heel kort en smeer me direct in met een hydraterende creme zonder parfum en alcohol.
Helpt het al?

Iemand anders raadde Resdan shampoo aan. Zou je best kunnen proberen, want klinkt plausibel dat het werkt.
Alle reacties Link kopieren
Xpook schreef:
11-06-2018 22:43
Al iets geprobeerd TO? :)
- Ketoconazol creme
- 1 en 2e graads hormooncreme
- loprox

Gebruik ketoconazol shampoo voor mijn haar.

Nu weer ruim een week bezig met consistent ketoconazole creme smeren en het schijnt wel echt wat te helpen. Alleen mijn neus blijft rood en schilferig. Heb ik al heel lang overigens, weet iemand hier wat voor?
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
19-05-2018 18:26
Sunlight zeep is echt super slecht advies voor eczeem. Veel te drogend! Was je gezicht alleen 1 x per dag met water, en niet te heet.

Ik had er jaren last van rond mijn neus, maar ik reageerde goed op 2.5 % hydrocortisone.

Ben er overheen gegroeid inmiddels.

Geen zeep, inderdaad.

Ik kreeg hydrocortisonezalf 1,5%, 2 weken lang 2x daags smeren, daarna afbouwen. Nu gebruik ik het zo'n 2-3x per week 1x daags en het blijft redelijk weg.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Oh, en ik lees nivea: daar ben ik superallergisch voor, ook voor de hyperallergene varianten.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven