Gezondheid alle pijlers

Alleen in proces neuscorrectie

21-05-2018 01:09 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik weet niet of ik het in de juiste categorie geplaatst heb maar denk dat het onderwerp het meeste hierbij past.
Ik wil dus een neuscorrectie ondergaan en dit wil ik liefst in het buitenland doen (Turkije).
Ik vraag me af of er iemand is die zowel in het binnenland als in het buitenland alles alleen heeft gedaan, dus naar de afspraken/controles, alleen naar ziekenhuis, wachten operatie etc.
Waarom ik dit vraag is omdat ik mijn zus, moeder of vriendinnen niet hierbij wil betrekken omdat ik hen simpelweg geen last wil zijn en dat ze te veel moeite voor mij moeten doen. Mee gaan naar het buitenland, wachten voor operatie, ik moet natuurlijk paar dagen in hotelkamer uitzieken en daarna weer naar een controleafspraak gaan. Wanneer ik ondertussen ziek op bed lig kan diegene niet alleen vakantie vieren althans lijkt mij niet gezellig.

Zijn er dus mensen die dit allemaal alleen doen en teruggaan naar Nederland, of heb je echt iemand bij je nodig na de operatie? Vinden jullie dat ik alles alleen kan doen? Ik ben trouwens nooit in mijn leven geopereerd geweest, heb ook nooit in het ziekenhuis gelegen, misschien onderschat ik het
Waarom wil je dat het liefst in het buitenland laten doen? Doen ze hier ook hoor.
Wel zo makkelijk toch?
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
21-05-2018 01:17
Waarom wil je dat het liefst in het buitenland laten doen? Doen ze hier ook hoor.
Wel zo makkelijk toch?
Omdat het echt veel veel goedkoper is en nog eens beter dan in Nederland
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
21-05-2018 01:18
Omdat het echt veel veel goedkoper is en nog eens beter dan in Nederland

Vertel.

En bij complicaties (iedere ingreep heeft risico’s) of nacontrole vlieg je even op en neer naar Turkije?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Tsja, gewoon gaan dan. Bel je toch ff naar huis als je je rot voelt? Het is geen open-hart operatie maar je neus een beetje trimmen.
Lijkt me prima te doen zonder iemand bij je als je maar een taxi neemt uit die kliniek naar je hotel, zelf gaan autorijden is nooit verstandig na een ingreep.
Wat ga je laten doen? Betaald de verzekering niet gewoon in Nederland of is het puur cosmetisch? Soms worden ingrepen wel vergoedt hoor, just saying...
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
21-05-2018 01:22
Vertel.

En bij complicaties (iedere ingreep heeft risico’s) of nacontrole vlieg je even op en neer naar Turkije?
Mijn topic ging eigenlijk niet hierover maar goed. Ik heb veel positieve ervaringen gehoord over een dokter van Nederlanders die het bij hem hebben laten doen. Ik heb consulten gehad bij Nederlandse chirurgen en bij hen heb ik niet het idee gekregen dat ze mij begrepen. Met deze dokter heb ik een online consult gehad en het gaf me een goed gevoel daarnaast is het dus goedkoper, Turkse lira is 5.28 tegenover 1 euro (dus goed meegenomen) en ik heb echt het idee dat ze beter zijn in TR.
hauhauhau schreef:
21-05-2018 01:30
Mijn topic ging eigenlijk niet hierover maar goed. Ik heb veel positieve ervaringen gehoord over een dokter van Nederlanders die het bij hem hebben laten doen. Ik heb consulten gehad bij Nederlandse chirurgen en bij hen heb ik niet het idee gekregen dat ze mij begrepen. Met deze dokter heb ik een online consult gehad en het gaf me een goed gevoel daarnaast is het dus goedkoper, Turkse lira is 5.28 tegenover 1 euro (dus goed meegenomen) en ik heb echt het idee dat ze beter zijn in TR.
Heeft die dokter in je online consult niet gezegd of je iemand mee moest nemen? Lijkt me niet hoor, zoveel stelt het allemaal niet voor.
Anders: even aan dokter vragen. Ik zou ook niemand weten om mee te nemen en het is maar een neuscorrectie nogmaals.

Je gaat toch ook gewoon naar de EHBO als je in Turkije je been breekt of bel je dan je familie? Kan hoor, maar ik zou dat niet doen.
turkse dokter goedkoop want geen inspectie, misschien wel geen diploma. lekker goedkoop. timmerman kan ook doen
Alle reacties Link kopieren
Lenn12345 schreef:
21-05-2018 01:35
Heeft die dokter in je online consult niet gezegd of je iemand mee moest nemen? Lijkt me niet hoor, zoveel stelt het allemaal niet voor.
Anders: even aan dokter vragen. Ik zou ook niemand weten om mee te nemen en het is maar een neuscorrectie nogmaals.

Je gaat toch ook gewoon naar de EHBO als je in Turkije je been breekt of bel je dan je familie? Kan hoor, maar ik zou dat niet doen.
Ik ben nooit alleen in het buitenland geweest, het zou daarom wel kut zijn als ik in Turkije dan toeval mijn been breek want dan heb ik wel echt iemand nodig, al gebeurde dat thuis had ik iemand geroepen. Dat je het 'maar' een neuscorrectie noemt vind ik ook wel te ver gaan je krijgt wel algehele anesthesie.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-05-2018 01:41
turkse dokter goedkoop want geen inspectie, misschien wel geen diploma. lekker goedkoop. timmerman kan ook doen
Haha, wow dat nou ook weer niet. Ik zal niet de eerste Nederlander zijn die het in het buitenland laat doen hoor.
hauhauhau schreef:
21-05-2018 01:44
Ik ben nooit alleen in het buitenland geweest, het zou daarom wel kut zijn als ik in Turkije dan toeval mijn been breek want dan heb ik wel echt iemand nodig, al gebeurde dat thuis had ik iemand geroepen. Dat je het 'maar' een neuscorrectie noemt vind ik ook wel te ver gaan je krijgt wel algiehele anesthesie.
linke soep
haal wel hepatitis injecties
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-05-2018 01:48
linke soep
haal wel hepatitis injecties
huh snap het niet?
hauhauhau schreef:
21-05-2018 01:50
huh snap het niet?
veel risico op hep. A B en C in Turkije. Haal vaccinatie. zeker als je laat opereren
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-05-2018 01:53
veel risico op hep. A B en C in Turkije. Haal vaccinatie. zeker als je laat opereren
Oh dat heb ik op A na volgens mij
https://www.ggdreisvaccinaties.nl/land/turkije
hauhauhau schreef:
21-05-2018 01:54
Oh dat heb ik op A na volgens mij
lijkt me heel sterk
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-05-2018 01:55
lijkt me heel sterk
Oh hier hoor ik nu pas over, ik weet nog dat ik jaren geleden een vaccinatie kreeg omdat ik een opleiding in de zorg deed. Bedankt voor de info!
hauhauhau schreef:
21-05-2018 01:44
Ik ben nooit alleen in het buitenland geweest, het zou daarom wel kut zijn als ik in Turkije dan toeval mijn been breek want dan heb ik wel echt iemand nodig, al gebeurde dat thuis had ik iemand geroepen. Dat je het 'maar' een neuscorrectie noemt vind ik ook wel te ver gaan je krijgt wel algehele anesthesie.
Mijn vraag was: wat adviseerde die dokter je?
En wat nou 'te ver gaan' te ver wát?
Dan krijg je verdoving nou beter dan zonder verdoving zou ik denken. Wat gaattie doen dan? En S-Meds heeft gelijk: je hebt een kans dat je bij de slager/loodgieter/neuscorrecteur van het dorp terechtkomt die gewoon een handige donder is.

Als je zo zuinig bent op jezelf waarom dan niet even langs? Voor een algehele narcose moeten er heel wat zaken getest worden zodat ze ook zeker weten dat je weer wakker wordt en niet toevallig allergisch bent of een te lage bloeddruk hebt of weet ik veel wat er mis kan zijn. Ontsteking ergens in je lijf. Of dat de spierverslappers het wél doen maar de pijnbestrijders niet.
Kan je niet bewegen en wordt je zonder verdoving geopereerd. Heb ik weleens gezien in een griezelfilm en hoorde toen dat dat in het echt ook wel voorkomt. Ik moet er niet aan denken!!

En dat je dan toch net kan zeggen: HELP maar dat verstaan ze niet want je bent in Turkije.

Ik vind je wel een dapper mens, of je nou je familie meeneemt of niet! Kom je nog vertellen hoe het is afgelopen en of je de neus van je dromen hebt gekregen? Ik hou van succesverhalen. Of gewoon verhalen.

Maar serieus: je klinkt erg angstig, dus ik beslis dat er mensen mee moeten met je. Ze vermaken zich prima zonder jou, dat weet ik bijna zeker. Straks vergeten ze je gewoon omdat ze lekker aan het zwemmen zijn :D
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
21-05-2018 01:30
Mijn topic ging eigenlijk niet hierover maar goed. Ik heb veel positieve ervaringen gehoord over een dokter van Nederlanders die het bij hem hebben laten doen.

Dan vraag je het aan die Nederlanders?

Ik heb consulten gehad bij Nederlandse chirurgen en bij hen heb ik niet het idee gekregen dat ze mij begrepen. Met deze dokter heb ik een online consult gehad en het gaf me een goed gevoel.

Bijzonder dat je bij meerdere artsen in Nederland bent geweest die je allemaal niet begrepen, en dat een online consult je een goed gevoel gaf.

Succes.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
hauhauhau schreef:
21-05-2018 01:46
Haha, wow dat nou ook weer niet. Ik zal niet de eerste Nederlander zijn die het in het buitenland laat doen hoor.

‘Dus’ kan het geen loodgieter/timmerman/vuilnisman zijn die wat bijbeunt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
21-05-2018 02:07
‘Dus’ kan het geen loodgieter/timmerman/vuilnisman zijn die wat bijbeunt?
Nee dat kan niet. Omdat er duizenden mensen bij hem geopereerd zijn, wat ik wil zeggen is dat ik hem goed onderzocht heb. Turkije is het land waar het meest neusoperaties gedaan worden, worden zij allemaal door een timmerman geopereerd? Dat ik geen Turk ben wilt niet zeggen dat ik dan meteen bij een nep-dokter terecht kom omdat we niet dezelfde taal spreken?
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
21-05-2018 02:03
Dan vraag je het aan die Nederlanders?

Had dus gehoopt dat de nederlanders die over hem schreven ook hier op viva zou terecht komen. Maar mij ging het eerder om alleen zijn in dit proces.





Bijzonder dat je bij meerdere artsen in Nederland bent geweest die je allemaal niet begrepen, en dat een online consult je een goed gevoel gaf.

Succes.
Ja hij heeft al ervaring met mijn type probleem, vandaar.
himalaya schreef:
21-05-2018 02:03
Dan vraag je het aan die Nederlanders?





Bijzonder dat je bij meerdere artsen in Nederland bent geweest die je allemaal niet begrepen, en dat een online consult je een goed gevoel gaf.

Succes.
Hier moest ik ook erg om lachen, in Belgie zit ook zo'n arts die bv mensen die hier zijn afgewezen voor een maagverkleining omdat het te gevaarlijk is voor hun gezondheid of ze niet aan de eisen voldoen best wil opereren op je eigen kosten en daar zo min mogelijk tijd aan verspilt.

Ik kon er echt niet bij dat toen zo'n vrouw die na verloop van tijd steeds zieker werd en bijna invalide raakte (het ging steeds slechter, zie haar nu niet meer) vertelde dat ze een verklaring had getekend dat alles op eigen risico was (dokter was niet aan te klagen, al ging ze dood) en een consult/onderzoek vóór de operatie met de camcorder van zijn laptop ging.

Dan had hij haar 'gezien'. Nou ja ze doen maar, verder hadden ze even haar bloeddruk opgemeten en dat was het wel.
Weet je wat je mee moet nemen? Een vertaler om te kijken waar je voor tekent.
anoniem_360241 wijzigde dit bericht op 21-05-2018 02:21
Reden: teveel info
0.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je spreekt dus geen Turks?
hauhauhau schreef:
21-05-2018 02:13
Nee dat kan niet. Omdat er duizenden mensen bij hem geopereerd zijn, wat ik wil zeggen is dat ik hem goed onderzocht heb. Turkije is het land waar het meest neusoperaties gedaan worden, worden zij allemaal door een timmerman geopereerd? Dat ik geen Turk ben wilt niet zeggen dat ik dan meteen bij een nep-dokter terecht kom omdat we niet dezelfde taal spreken?
https://m.hln.be/bizar/neparts-19-werkt ... ~a531c8f1/

https://www.parool.nl/binnenland/igz-st ... ~a2962401/

https://panorama.nl/misdaad/neparts-fre ... ak-in.html

gebeurt best vaak anders. Bij ons is er nog controle

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven