Gezondheid alle pijlers

Moe gedurende de dag

21-05-2018 19:17 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
De situatie: Ben 35, heb 2 kids onder de 4, werk daarbij parttime.

Ik merk dat ik gedurende de dag steeds minder energie over heb. Als ik opsta dan gaat het allemaal prima maar tegen het middag uur begint mijn energie niveau te dalen en tegen het einde van de dag als de kids op bed leggen heb ik eigenlijk een gevoel dat ik zelf ook al wel wil.

Ik slaap verder goed, ga er op tijd in rond 22:00 en slaap nog snel en heb laatst nog bloed laten prikken voor iets anders maar dat was verder prima.

Ik denk weleens sjonge ben 35 waar gaat dit over?!
Mijn moeder heeft meer energie dan ik.

Ik ben eigenlijk opzoek naar tips zoals bijv multivitamine nemen of ik zit weleens te denken om geen suikers een tijdje te eten? Iemand ervaringen hiermee?
Alle reacties Link kopieren
Waarop is je bloed getest?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit gevoel al jaren en ben net 29 jaar. Heb geen kinderen.
Mij werd mindfullness aangeraden, ben er pas mee gestart dus kan nog niet direct resultaat merken. Misschien dat je dit kan proberen? Kwaad doe je er in ieder geval niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Ben je wel gelukkig?
Niet zo zuuur!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb onlangs bloed laten prikken op echt vanalles. Ook altijd moe. Vitamine d en b12 waren veel te laag. Die slik ik nu sinds een weekje, hoop dat ik me snel beter voel.
Alle reacties Link kopieren
Molenaarsdochter schreef:
21-05-2018 19:20
Ik heb onlangs bloed laten prikken op echt vanalles. Ook altijd moe. Vitamine d en b12 waren veel te laag. Die slik ik nu sinds een weekje, hoop dat ik me snel beter voel.
Zeker voor d kan dat nog maanden duren. Sterkte!
ik zou een keer bij een diëtiste langs gaan. of bijv proberen geen suiker en minder koolhydraten te eten, dat voorkomt een dip in de middag.
Waarom multivitamine nemen als je geen tekort hebt? Dat is zonde van het geld en teveel vitamine kan schadelijk zijn.
Of is je bloed niet o.a. getest op vitamine tekort?
Je hebt bloed laten prikken en dat was prima; dus waarom aan de vitamines?

Je hebt twee jonge kinderen, dat zal wrs enorm bijdragen aan je energie niveau. Als je je echt zorgen maakt omdat je denkt dat het zorgelijk is/wordt, dan zou ik in contact blijven met de huisarts. Vwb wat je zelf makkelijk kan doen: slaap, voeding en beweging zijn belangrijke bouwstenen om je fit te voelen. Hoeveel uur slaap je? Wat eet je zoal op een dag? Heb je voldoende beweging?
Alle reacties Link kopieren
Wat eet je op een dag?

Ben je hiervoor al bij de huisarts geweest?
Alle reacties Link kopieren
Kort na mijn bevalling is mijn lichaam lange tijd van slag geweest. Ik kreeg van alles kort na elkaar, longontsteking, voorhoofdholteontsteking, keelontsteking en als klap op de vuurpijl de ziekte van Pheiffer en een vitamine B12 tekort. Dat laatste gaat niet meer over omdat mijn lichaam het niet opneemt. Ik krijg injecties en dat blijft. Geen probleem, daarmee is het ook prima onder controle.
Laat alles goed onderzoeken en blijf naar je lichaam luisteren. Sterkte, heel vervelend voor je.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Exact zelfde verhaal. Twee jonge kinderen, wel wat jonger. Ook altijd moe en volgens huisarts niks aan de hand..
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
21-05-2018 19:22
Zeker voor d kan dat nog maanden duren. Sterkte!
Jeetje wat duurt dat lang.
Alle reacties Link kopieren
closednote schreef:
21-05-2018 19:23
Waarom multivitamine nemen als je geen tekort hebt? Dat is zonde van het geld en teveel vitamine kan schadelijk zijn.
Of is je bloed niet o.a. getest op vitamine tekort?
Hier trouwens ook mee eens, maar is je bloed inderdaad wel getest op vitamine tekorten? Niet zomaar zelf mee gaan dokteren. Als jouw vitaminelevels goed zijn, ga je echt niet meer energie krijgen van een multivitamine. Eerst laten checken.
Alle reacties Link kopieren
Maak een lijst van alles wat je doet en verdeel het onder in, wat energie kost e wat energie geeft. Zijn de lijsten onder aan de streep even lang?

Bv
Kids, kost energie
Werk, kost energie
Huishouden, kost energie

Afspreken vrienden, geeft energie
In de tuin, geeft energie

Etc etc

Je hoort net zoveel energie gevende als energie kostende te doen, anders raak je moe.
Ga eerst de lichamelijke oorzaken van vermoeidheid eens na.

Laat je bloed testen op ijzer, B12 en D.

Drink je wel genoeg? Te weinig water op een dag geeft ook vermoeidheid.
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde verhaal na de geboorte van mijn 2e kindje. Ben extra vitamines gaan nemen,ben gestopt met suiker eten/drinken en heb daarbij mijn voedingspatroon aangepast. Ben naast mijn avondmaaltijd shakes gaan gebruiken waar heel veel goede vitamines inzitten en voel me als herboren! Ik ben echt van mening dat je lijf vitamines tekort komt en je lijf zonder suiker veel beter af is!
Abigail__ schreef:
21-05-2018 19:51
Ga eerst de lichamelijke oorzaken van vermoeidheid eens na.

Laat je bloed testen op ijzer, B12 en D.

Drink je wel genoeg? Te weinig water op een dag geeft ook vermoeidheid.
te snel sorry
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel toen mijn dochter nog niet naar school ging.

Ik ging nog weleens (als zij op bed ging in de middag) heel even op de bank liggen. Even 20 minuten ogen dicht, niet langer want dan raak je alleen maar vermoeider. Maargoed dit moet natuurlijk wel mogelijk zijn.
Of even lekker een wandeling maken, klinkt heel vermoeiend als je al moe bent, maar het geeft je ook weer energie.
Ik denk dat het vrij normaal is hoor. 2 jonge kinderen vergen nogal wat van je 😉
Ik ben 36...geen kinderen, maar ook altijd moe en pijn in mijn lijf. Slaap veel. Van alles laten testen (ik stond daar echt op), maar niks gevonden. Ik vind het maar raar. Werk 2,5 dag in de kinderopvang. Maar zou toch raar zijn dat het daar aan zou liggen. Dat jij nig twee kinderen hebt kost natuurlijk ook energie. Maar dat je zo vaak moe bent....ik weet het niet. Een huisarts zegt al gauw het is goed en denkt verder niet mee (de meeste).
Herkenbaar. Hier 2 kids onder de 3 en ik ben 34 jr. overdag gaat het prima maar op het moment dat ik in de auto stap richting huis heb ik t gevoel alsof alle energie uit me gezogen wordt. Er komt gewoon niets meer uit mijn handen. Ik trek het ook niet later dan 22:00uur.
Alle reacties Link kopieren
Jippie1312 schreef:
21-05-2018 19:55
Hier hetzelfde verhaal na de geboorte van mijn 2e kindje. Ben extra vitamines gaan nemen,ben gestopt met suiker eten/drinken en heb daarbij mijn voedingspatroon aangepast. Ben naast mijn avondmaaltijd shakes gaan gebruiken waar heel veel goede vitamines inzitten en voel me als herboren! Ik ben echt van mening dat je lijf vitamines tekort komt en je lijf zonder suiker veel beter af is!
Wat fijn dat je je beter voelt. Goede voeding maakt veel verschil.
Pas echter wel op met hier zo stellig neerpennen dat to vitamines tekort komt. Dat weten wij immers niet.
Alle reacties Link kopieren
Geleefd worden kost veel meer energie dan zelf leven, maar ten dele kán het vermoedelijk niet anders vanwege het moederschap.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je gaat slapen rond 22u. Twee kinderen onder de vier, om hoe laat sta je op?
Alle reacties Link kopieren
Ook angstig zijn put volledig uit.
Of uitzichtloos volhouden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven