Gezondheid alle pijlers

Morning after pil

21-05-2018 21:27 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

2 weken geleden heb ik seks gehad, helaas was het condoom gescheurd. 2 uur later had ik een morning after pil ingenomen. 6 dagen daarna begon ik te bloeden en op de dag van vandaag bloed ik nog steeds ( al 8 dagen). Soms is het veel en soms minder...

Mijn menstruatie is normaal gesproken de 24ste.

Weet iemand nou hoe het zit? Ben ik zwanger? Of is dit toch echt een bijwerking? Ik heb hier verder geen ervaring mee vandaar dat ik jullie hulp hierom vraag.
anoniem_369864 wijzigde dit bericht op 21-05-2018 21:47
0.43% gewijzigd
Het algemene 'Ben ik zwanger of niet'-topic.

Koop een testje. Bij de Action zijn ze het goedkoopste.
Als je de bijsluiter leest dan weet je dat de map je cyclus kan ontregelen en dat het even duurt voordat hij weer normaal is.
Het condoom
MeNstruatie
Lees de bijsluiter
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
21-05-2018 21:42
Het condoom
MeNstruatie
Lees de bijsluiter
Heb het aangepast voor jou 😁
Alle reacties Link kopieren
Gate_Keeper schreef:
21-05-2018 21:36
Als je de bijsluiter leest dan weet je dat de map je cyclus kan ontregelen en dat het even duurt voordat hij weer normaal is.
Ja, maar het duurt al best lang vind ik vandaar..
Alle reacties Link kopieren
Abigail__ schreef:
21-05-2018 21:30
Het algemene 'Ben ik zwanger of niet'-topic.

Koop een testje. Bij de Action zijn ze het goedkoopste.
Dat kan ik doen, dankje.
Someone901615 schreef:
21-05-2018 21:48
Heb het aangepast voor jou 😁
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van morgen de huisarts bellen of zeg ik nu iets heel raars?
viva-life22 schreef:
21-05-2018 22:05
Wat dacht je van morgen de huisarts bellen of zeg ik nu iets heel raars?
Waar zou je hier de huisarts voor moeten bellen?
Het is algemeen bekend dat een map je hormoonhuishouding op fokt. Dat staat letterlijk in de bijsluiter.
viva-life22 schreef:
21-05-2018 22:05
Wat dacht je van morgen de huisarts bellen of zeg ik nu iets heel raars?
.
Ja, dat is raar. De huisarts kan niets. To heeft netjes een MAP geslikt en grote kans dat ze door de stoot hormonen gewoon wat heftiger ongesteld is. Gaat vanzelf over en voor de zekerheid zou ze dan over een week of twee nog een zwangerschapstestje kunnen doen (die dingen zijn goedkoop dus waarom niet).

To, ik stem voor cyclus wat in de war door de MAP.
Alle reacties Link kopieren
T0 kan blijkbaar de bijsluiter niet lezen. Dus vraagt ze hier op het forum om advies over medische dingen. Buiten dat kunnen wij daar van achter ons scherm toch niets over zeggen. Als ze zich zorgen maakt moet ze een afspraak maken bij de huisarts.
Sinds wanneer ben je zwanger als je ongesteld bent? :-?
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
21-05-2018 23:26
T0 kan blijkbaar de bijsluiter niet lezen. Dus vraagt ze hier op het forum om advies over medische dingen. Buiten dat kunnen wij daar van achter ons scherm toch niets over zeggen. Als ze zich zorgen maakt moet ze een afspraak maken bij de huisarts.
Dit! Als je je zorgen maakt en je verliest veel bloed, dan lijkt me dat een goede reden om naar de huisarts te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Menstrueren is niet echt bepaald een symptoom van zwangerschap, toch?

Dus doe eens een gok?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Mensen jullie begrijpen mij verkeerd. Ik heb nergens gezegd dat ik nu mijn menstruatie heb. Ik zeg dat ik bloed dat is iets heel anders dan menstrueren (ik zie het verschil gewoon duidelijk!) mijn menstruatie moet nog komen!! Vandaar dat ik zei dat ik normaal gesproken pas de 24ste mijn menstruatie heb. Maar in ieder geval bedankt voor de reacties.
Alle reacties Link kopieren
Someone901615 schreef:
22-05-2018 10:21
Mensen jullie begrijpen mij verkeerd. Ik heb nergens gezegd dat ik nu mijn menstruatie heb. Ik zeg dat ik bloed dat is iets heel anders dan menstrueren (ik zie het verschil gewoon duidelijk!) mijn menstruatie moet nog komen!! Vandaar dat ik zei dat ik normaal gesproken pas de 24ste mijn menstruatie heb. Maar in ieder geval bedankt voor de reacties.
Nee hoor, lees je bijsluiter.
Dit staat bijvoorbeeld in die van de map van het kruidvat:

Na gebruik van dit geneesmiddel:
Zwangerschap moet worden uitgesloten door een zwangerschapstest uit te voeren: 
als uw volgende menstruatieperiode meer dan vijf dagen te laat is; 
in geval van abnormaal bloedverlies, ook op de verwachte menstruatiedatum.

Aangezien jij nu abnormaal bloedverlies hebt zou je dus moeten testen.
Maar dan nog kan het zijn dat dit abnormale bloedverlies een vervroegde menstruatie is.
groenebroek schreef:
22-05-2018 10:28
Nee hoor, lees je bijsluiter.
Dit staat bijvoorbeeld in die van de map van het kruidvat:
Nooit hoeven te gebruiken dus misschien ben ik wel gewoon onwetend hoor, maar kun je de morning after pil zonder recept bij de drogist halen tegenwoordig?
Alle reacties Link kopieren
Ilse, ja dat kan, in ieder geval wel bij de Kruidvat, en volgens mij zou je in het weekend (als het zondag is) naar de apotheek kunnen, mocht het nodig zijn
lise1985 schreef:
22-05-2018 10:32
Nooit hoeven te gebruiken dus misschien ben ik wel gewoon onwetend hoor, maar kun je de morning after pil zonder recept bij de drogist halen tegenwoordig?
.
Ja
Alle reacties Link kopieren
No offense, maar ik snap gewoon niet zo heel goed wat het nut van deze vraag is. Je vraagt ons: "Hoe zit het nou? Ben ik zwanger?" Ik kan vanaf hier natuurlijk niet in mijn glazen bol kijken. Als je duidelijkheid wilt moet je gewoon (nu, en misschien over twee weken nog eens) een zwangerschapstest doen.

Bij de Action geven ze ze bijna gratis weg, twee stuks voor €1,57
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
22-05-2018 14:32
No offense, maar ik snap gewoon niet zo heel goed wat het nut van deze vraag is. Je vraagt ons: "Hoe zit het nou? Ben ik zwanger?" Ik kan vanaf hier natuurlijk niet in mijn glazen bol kijken. Als je duidelijkheid wilt moet je gewoon (nu, en misschien over twee weken nog eens) een zwangerschapstest doen.

Bij de Action geven ze ze bijna gratis weg, twee stuks voor €1,57

Het was gewoon een vraag. Heb hier geen ervaring mee vandaar. Niemand heeft gezegd dat je op de vraag moet antwoorden ‘ben ik nu zwanger’. Ik vroeg ook of het een bijwerking is. Het zijn gewoon algemene vragen.

Ik wilde het graag hier delen om te zien wat het perspectief van andere mensen is. Als dat hier niet kan of mag, waar zijn forums anders voor? 😉
Someone901615 schreef:
22-05-2018 14:58
Het was gewoon een vraag. Heb hier geen ervaring mee vandaar. Niemand heeft gezegd dat je op de vraag moet antwoorden ‘ben ik nu zwanger’. Ik vroeg ook of het een bijwerking is. Het zijn gewoon algemene vragen.

Ik wilde het graag hier delen om te zien wat het perspectief van andere mensen is. Als dat hier niet kan of mag, waar zijn forums anders voor? 😉
Fora helpen je om de bijsluiter te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Abigail__ schreef:
22-05-2018 19:14
Fora helpen je om de bijsluiter te lezen.
☺️👍🏼
Someone901615 schreef:
22-05-2018 14:58
Het was gewoon een vraag. Heb hier geen ervaring mee vandaar. Niemand heeft gezegd dat je op de vraag moet antwoorden ‘ben ik nu zwanger’. Ik vroeg ook of het een bijwerking is. Het zijn gewoon algemene vragen.

Ik wilde het graag hier delen om te zien wat het perspectief van andere mensen is. Als dat hier niet kan of mag, waar zijn forums anders voor? 😉
Er is niks algemeens aan de vraag of je zwanger bent. Het zou wel algemeen bekend moeten zijn dat je eerst de bijsluiter moet lezen. In de eerste plaats van de condooms, vervolgens van de morning after pil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven