Gezondheid alle pijlers

Wanneer precies zijn hechtingen nodig, ik voel mij belazerd

23-05-2018 17:13 90 berichten
***(samenvatting helemaal onderaan)

Onlangs moest ik naar de spoedeisende hulpafdeling toe. Eigenlijk kan je je vraagtekens erbij zetten of het 'moest' want achteraf viel alles mee. Op het moment had ik mij per ongeluk met een scherpe, driehoekige scherf glas in het abdomen gestoken door erop te vallen. Het bloeden was al na een minuut of tien zo ongeveer gestelpt, daarvoor bloedde het lang genoeg om een grote rode plek op mijn tshirt te creeëren. Omdat ik toch niet wist of er hechtingen moesten komen ging ik naar het ziekenhuis.

Eenmaal daar keken de verpleegkundigen voorlopig naar de wond en hadden blijkbaar besloten dat ik niet direct in de patientenkamer hoefde. Ik mocht iets van driekwartier in de wachtruimte zitten alvorens ik binnengebracht werd en nog een kwartiertje voordat ik door de arts gezien werd.

Al deze wachttijd suggereert ook dat de wond toch niet ernstig was (er hadden twee verpleegsters naar gekeken zoals gezegd).

Op het eerste gezicht zei de mannelijke arts bij aankomst in de kamer dat het geen hechtingen hoefde. Maar dat hij voor de zekerheid wilde weten dat er geen dieperliggende organen geschaad of geraakt waren en dat er geen glasrestanten in de wond lagen. Daarom beval hij een CAT-scan voor mij.

De resultaten daarvan waren negatief, oftewel ze duidden op geen problemen of vreemde objecten.

Eenmaal in de kamer terug kwam de arts binnen en zonder duidelijk te maken wat hij ging doen sprak hij over een verdovingsprik bij de wond om de pijn even te stillen, en dat hij daarna even schoon zou spoelen en daarna te werk zou gaan. Ik vroeg hem uit mezelf of er hechtingen nodig waren en toen reageerde hij affirmerend met 'Ja, zeker wel.'

Zijn gezichtsuitdrukking verraadde echter zijn ware gedachtes, hij keek vals, onbetrouwbaar en alsof hij loog met een rare glimlach. En bovendien had hij in eerste instantie gezegd van niet, geen hechtingen nodig.

Op het einde van alles bleek er twee aangebracht te zijn want de wond was klein. En bovendien was het bloeden vanzelf gestopt. Wel lag de wond op een plek in het middenlijf waar het lichaam constant geplooid dan wel gestrekt dan weer geplooid wordt en waardoor de wond veel druk op zich kan komen te voelen.

Ik voel mij door dit voorval belazerd en benadeeld. Ik heb geen vertrouwen meer in artsen of mensen uberhaupt. Weet steeds niet precies waarom ik op dat moment de hechtingen niet gewoon weigerde.

Wat denken jullie? Is mijn wantrouwen terecht?

Samenvatting: loop kleine bloedwond op door scherp stuk glas,
bloeden stopt na 10 minuten, ga voor de zekerheid naar het ziekenhuis, eerst zegt de arts na vlug naar de wond gekeken te hebben dat er geen hechtingen nodig zijn. Er wordt een CAT-scan gedaan, er worden geen problemen geconstateerd. Iets later wilde de arts de wond verdoven, en schoonmaken en daarna 'te werk gaan'. Er blijkt dat hij twee hechtingen wil aanbrengen en dat doet hij ook. Achteraf voel ik mij alsof hij een onnodige ingreep gedaan heeft - om mogelijk de verzekering uit te melken?

Heb ook mijn vertrouwen in alle artsen en mensen verloren o_o
anoniem_369990 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 17:18
0.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
oh.
Je bent echt paranoide.
Jeetje.
Alle reacties Link kopieren
Godallemachtig zeg. Alsof deze dag nog niet bizar genoeg is.
Vals en onbetrouwbaar.... doe normaal joh.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Misschien wilde hij het zekere voor het onzekere nemen en keek hij zo raar omdat hij hoofdpijn had of zoiets.

Ik vind het geen reden om je vertrouwen te verliezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het morgenochtend ff met je huisarts bespreken. Hoe heb je er toe kunnen komen om jezelf zo te verwonden?

Zijn er mensen in je omgeving die jou goed kennen en die je vertrouwt om dit mee te bespreken?
viva-amber wijzigde dit bericht op 23-05-2018 17:18
30.63% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
ik begrijp je niet zo goed, het gaat maar om 2 hechtingen. heb je het idee dat je er slechter van geworden bent? Waarom heb je er zo’n probleem mee?

Geen vertrouwen in alle artsen en mensen hebben hierdoor vind ik echt overtrokken, daar gaan eerder de rode vlaggen bij mij van omhoog.
Alle reacties Link kopieren
Als je niet overtuigd bent dat je een goede behandeling hebt gekregen, dan zou je dat bij het ziekenhuis aan kunnen kaarten. Wij kunnen hier van achter ons beeldscherm wel enorm de medische expert gaan uithangen, maar het gaat om jouw lijf, jouw vertrouwen in de medische wereld en jouw ervaring.
Wat eten we vanavond?
zoek hulp, maar dan richting psycholoog.
Alle reacties Link kopieren
Gezien het hele verhaal dat je getypt hebt neem ik aan dat je serieus bent. Het klinkt dat als er niet gehecht was, je daarover zou zijn gaan miepen met de gedachte dat ze je (wond) niet serieus namen. Oftewel, ik vind dat je nog raar reageert en wees blij dat ook de wond goed is gespoeld.
Alle reacties Link kopieren
Serieus, jij hebt maar een uur hoeven wachten en bent bekeken door drie personen? Ik geloof er niets van.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Waarover voel je je nu belazerd?
Alle reacties Link kopieren
Zijn gezichtsuitdrukking verraadde echter zijn ware gedachtes, hij keek vals, onbetrouwbaar en alsof hij loog met een rare glimlach.

Ok. Tuuurlijk.


Mag het hek dicht?
Alle reacties Link kopieren
Zijn gezichtsuitdrukking verraadde echter zijn ware gedachtes, hij keek vals, onbetrouwbaar en alsof hij loog met een rare glimlach. En bovendien had hij in eerste instantie gezegd van niet, geen hechtingen nodig.

Ik vindt het echt een supergaaf verhaal, ik zou een boek gaan schrijven als ik jou was! !!!!
Foute denkwijze! Jij bent onterecht naar de spoedeisende hulp gegaan. Dit hoort door de huisarts, of buiten kantooruren, de huisartsenpost behandeld te worden.

Huisarts is praktisch gratis, spoedeisende hulp kost je je eigen risico.
Alle reacties Link kopieren
Als het dan maar zo'n kleine wond is waarop ga jij er dan mee naar de spoedeisende hulp en niet naar de huisartsen post?
Alle reacties Link kopieren
Ehm, wat is nou precies het probleem? Die hechtingen? Waarom? Jouw rare interpretatie van de grimas van de dienstdoende arts? Je keurige behandeling bij de eerste hulp?
Misschien moet je je door laten verwijzen naar een goede psych. :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Is dit Vlaams of Google Translate??
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
MissBliss schreef:
23-05-2018 17:20
Foute denkwijze! Jij bent onterecht naar de spoedeisende hulp gegaan. Dit hoort door de huisarts, of buiten kantooruren, de huisartsenpost behandeld te worden.

Huisarts is praktisch gratis, spoedeisende hulp kost je je eigen risico.
Dat had je denk ik beter niet kunnen zeggen. Nou voelt hij/zij zich nog belazerdererer.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Alle reacties Link kopieren
Haha, als en arts extra wil verdienen op onnodige behandelingen, dan lijken mij 2 lullige hechtingen niet de methode.

De mate van bloeden zegt ook weinig. Een wondje dat 2 hechtingen nodig heeft zal ook best dichgroeien zonder dat je doodbloedt, maar kan erg lelijk worden. Een hechting zorgt warschijnlijk voor een minder lelijk litteken.

Overigens dacht ik dat dit soort wondjes eerder geplakt wordt.
Alle reacties Link kopieren
Dure hechtingen :hihi:
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt bij de Sarcastische zee.
Koekoek.
Dit hoort trouwens op psyche thuis.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt je vertrouwen in alle mensen verloren door dit niet bepaald noemenswaardige incident? Dan is er mentaal meer met je aan de hand en lijken die problemen me prioriteit hebben. Heb je hulp?
Alle reacties Link kopieren
Het was goed dat u naar het ziekenhuis ging, want daar konden ze zien of er nog glas in de wond zat.

Misschien was het zonder hechting ook genezen, maar was dan het litteken groter geweest.

En als je toch al bij een arts bent, vind ik normaal dat hij even de moeite neemt om te hechten.
Anders ben je helemaal voor de kat z'n staart naar het ziekenhuis gekomen.

Waarschijnlijk is uw eigen risico al op aan de kosten van de scan, dus die hechtingen heeft u dan gratis erbij.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven