Gezondheid alle pijlers

Luizen!?

23-05-2018 17:17 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen zag ik in mijn haarborstel twee kleine beestjes lopen. Mijn eerste gedachten was dan ook: luizen! Natuurlijk de hele dag een jeukende hoofdhuid gehad dus gelijk na het werk naar de winkel gerend en spullen gehaald. Nu heb ik eerst met een gaasje over een kammetje mijn haren heel goed doorgekamd. En wat denk je: niks, nada, noppes. Geen teken van leven te bekennen......
Wat denken jullie, ben ik volslagen in paniek geraakt om een verdwaald vliegje oid, of zal ik mijn haren toch maar voor de zekerheid wassen met van die shampoo?

Ik heb hier nog nooit mee te maken gehad dus alle overige tips zijn sowieso welkom ;)
Blijf rustig en laat je haar door een ander nakijken. Bij jezelf is bijna niet te doen. Als er geen neten zijn is de kans dat je luizen had zeer klein.
Alle reacties Link kopieren
Het probleem is dus dat er niemand is om te helpen en ik hele lange haren heb Hahaha. Dus een beetje lastig is het wel...
Alle reacties Link kopieren
Kun je wel neten vinden? Je kunt altijd preventief wassen met anti-luizenshampoo.
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan zo niks vinden, wel haarschilfertjes (denk ik, hoop ik) maar kan het niet echt goed zien.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al en plaatje opgezocht?
Alle reacties Link kopieren
Oeh yes, weer een beestjes-topic :popcorn:
Vet schrikken TO ik zou ook de shampoo gebruiken.
Dat spul is echt niet leuk, dus gebruik het niet preventief. Daarnaast worden luizen er ook immuun voor. Dus alleen gebruiken als je nodig is.

Laat iemand anders kijken. Ik ben vorige week naar mijn zus gegaan, die achteraf liever bij mij was gekomen. Liever geen luis in haar huis.

Op de school waar ik werk waren luizen en natuurlijk precies het kind dat ik de dag ervoor op schoot had gehad.
Alle reacties Link kopieren
Luizen kam je er zelf niet snel uit. Of het moeten er veel zijn.

Makkelijker is om te kammen naar neten. Ook bij jezelf lukt dat, heb ik ook een keer gedaan.

Neten zitten goed vast aan je haren. Maar door cremespoeling in je haar te doen weekt de lijm van de neet een beetje los. En kan je de neet eruit kammen.

Gebruik een haarspuiter water gemengd met crèmespoeling en spuit dit in je haar. Even in laten trekken en dan kammen met een neten kam.

In een wit bakje met wat water je kam hier in schoon maken.
Neten blijven volgens mij drijven. Je moet alleen wel weten naar wat je moet zoeken, want het is echt heel klein.

Maar ik vond dit perfect werken. Ook een keer gewoon gelijk gekamd na het haren wassen. Had de crème spoeling ook goed zijn werk gedaan.

Of gewoon idd een flesje halen tegen luizen, om zeker te weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er niet op vertrouwen dat het weg is. Dit was misschien een luizenechtpaar en
die hebben als het tegenzit als cadeautje hun netenkinderen achtergelaten.

Wat goed helpt is gewoon warme azijn ( die voor de sla) . Even in een pannetje warm maken, je hele hoofdhuid en haardos ermee natmaken en een douchemuts of zo'n doorzichtig plastic boodschappentasje opzetten. Lekker een halfuurtje laten broeien en dan doorkammen met de netenkam boven de wastafel. Je haar is dan super zacht en glad geworden en wat er niet in hoort kam je zo weg. Daarna gewoon je haren wassen met je normale shampoo.
De azijn slaat je wel op je ogen en je krijgt vast wat rode vlekken in je hals en gezicht , maar dat trekt snel weg . Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb heel Google doorgespit maar blijf het lastig vinden. Volgens mij valt t toch wel mee, maar het rijmt niet met wat ik vanmorgen aangetroffen heb. Omdat ik ook na het natkammen niks heb zien kruipen, laat ik het denk ik gewoon maar eventjes. Zal morgen nog een keertje kijken en tot die tijd mijn haren goed strak opsteken. Die shampoo kan dan altijd nog :-D
Stipjestrui schreef:
23-05-2018 18:33
Ik heb heel Google doorgespit maar blijf het lastig vinden. Volgens mij valt t toch wel mee, maar het rijmt niet met wat ik vanmorgen aangetroffen heb. Omdat ik ook na het natkammen niks heb zien kruipen, laat ik het denk ik gewoon maar eventjes. Zal morgen nog een keertje kijken en tot die tijd mijn haren goed strak opsteken. Die shampoo kan dan altijd nog :-D
Is er morgen iemand die mee kan kijken? Als je ze hebt heeft die shampoo echt geen zin als er niet iemand je haar kamt de komende twee weken met een netenkam.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
23-05-2018 18:20
Dat spul is echt niet leuk, dus gebruik het niet preventief. Daarnaast worden luizen er ook immuun voor. Dus alleen gebruiken als je nodig is.
Dat het niet leuk is voor je haar klopt, dat luizen er immuun voor worden klopt met de meeste moderne shampoos niet, omdat er iets in zitten waardoor ze geen zuurstof meer krijgen, geen pesticiden meer ofzo...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
23-05-2018 18:41
Is er morgen iemand die mee kan kijken? Als je ze hebt heeft die shampoo echt geen zin als er niet iemand je haar kamt de komende twee weken met een netenkam.
Echt onzin
De shampoo gebruik je nu, dat doodt nu alles
En over twee weken wee
Tussendoor kammen hoeft helemaal niet
Alle reacties Link kopieren
Klopt, het is geen gif meer zoals vroeger. Sommigen moeten ook een nachtje intrekken. Op siliconenbasis en gaan daardoor dood. Niet door gif, dus minder ernstig om eens tussendoor te gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Aaahhhh gadver, net voor de zekerheid tóch nog maar een keertje gekamd. En ja hoor: jackpot! ( inderdaad met cremespoeling gaan die neten er veel makkelijker uit) Inmiddels loop ik al rond met de shampoo in mijn haren en oorzaak gevonden.... iedereen bedankt voor de tips! Nu maar lekker luizenpluizen *krab krab*
Alle reacties Link kopieren
Niet-parasieten zitten maar zelden op je. Meestal zijn ze juist schuw en met recht.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat de crèmespoeling werkte. En niet vergeten om over ongeveer 10 dagen weer je haren inde shampoo te zetten. Voor als er toch een neet het allemaal overleefd en uitkomt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven