Gezondheid alle pijlers

Schildklierklachten?!

24-05-2018 12:57 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Een maand geleden na een lange tijd hard werken in het buitenland begon het: pijn op de borst, hartkloppingen, hyperventilatie etc etc.
Er is toen geprikt op o.a. longembolie, vitaminetekorten en op de waardes van mijn schildklier.
De waardes bleken normaal en ik werd naar huis gestuurd met ''stress'' als boosdoener doordat ik zo'n heftige periode achter de rug had. Een tijdje had ik het idee dat het steeds ietsje beter ging.

Echter, een maand later is mijn schildklier opgezet en kan ik ook niet meer werken of andere dingen doen sinds een week omdat ik bijna geen lucht krijg als ik veel moet lopen en mijn hart als een malle tekeer gaat en ik licht in mijn hoofd word.

Omdat de arts zag dat het een beetje dik is, is er toch maar een echo gemaakt. Hiervan een deze dagen de uitslag. Nu is mijn vraag, kan het zijn dat mijn waardes in enkele weken zijn veranderd? Ik heb namelijk alle symptomen van een te snel werkende schildklier.

- Hele hoge hartslag (in rust rond de 100)
- heel erg onrustig
- trillende handen
- Gewrichtspijnen
- vermoeid
- Vergrote schildklier
- Minder goed zicht
- Spierzwakte/Spiertrekkingen
- Stekende hoofdpijn

Is er iemand die dit herkent of andere ervaringen met de schildklier? :-(
anoniem_362183 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 14:31
10.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook al die symptomen en toch zijn mijn waarden goed. Dat zegt dus niet zo veel, die symptomen passen bij veel dingen, waaronder stress.
Ik had een bult in mijn nek en toen bleek dat ik een cyste had in mijn schildklier die gevuld was met vocht. Ik had het ook benauwd en moeite met slikken.
Bij mij was dit in enkele weken ook veranderd. Ik had diverse klachten en had bloed laten prikken maar m'n waardes waren normaal. Een paar weken later nogmaals bloed laten trekken omdat ik me alleen maar zieker voelde. Toen bleek dat ik een ontstoken schildklier had en deze werkte tijdelijk te snel. Het kan dus volgens mij wel.
Alle reacties Link kopieren
dit topic komt me bekend voor.... :blond:
Lorem Ipsum
Het kan zijn dat je schildklier ontstoken is. Dat is heel naar en je kan er flink beroerd van zijn, maar het goede nieuws is dat het over gaat! Heb je bloedonderzoek naar je TSH en T4 gehad? Zo nee, dan zou ik het aanvragen. Tevens kan je dan een echo van je schildklier aanvragen. Mochten je waardes afwijken, dan krijg je een verwijzing naar de internist of endocrinoloog.
Oh, ik had niet goed gelezen. Je hebt je schildklierwaardes al. Dan blijf ik erbij dat het kan zijn dat hij ontstoken is.
Alle reacties Link kopieren
Nog niet zo lang geleden had ik bijna dezelfde vraag op dit Forum.
ik had een opgezette schildklier en wat vage klachten. ( Vooral een strak gevoel rond mijn hals)
Ik heb een echo gehad en daarna een punctie omdat er een gezwel te zien was.
Gelukkig was de uitslag goedaardig.
Nu krijg ik nog een gesprek met de arts voor het vervolg.
Waarschijnlijk moet dat gezwel/cyste er wel uit omdat hij groeiend is en op mijn luchtpijp drukt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! ik wacht de echo nog even af, en zal laten weten wat de uitslag is.

Volgens mijn ouders zou het ook heel misschien kunnen wijzen op Lyme. :blond:
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik hoop dat jullie dit nog lezen.

De uitslag is binnen en er zijn 2 cystes met vocht gevonden.
De HA zegt dat ik me geen zorgen hoeft te maken en legt dit maandag telefonisch uit.

Echter heb ik wel enorm veel last van de cystes, omdat ik moeilijk kan ademhalen etc etc. Misschien moet ik toch maar vragen of ze dit weg kunnen laten halen.

Groetjes
Ik heb ooit in een ver grijs verleden ook een cyste in mijn schildklier gehad. Daarbij konden ze gewoon met een spuit het vocht uit de cyste verwijderen, was zo gepiept en deed geen zeer.

Fijn dat er een onschuldige oorzaak is gevonden en wie weet is een hele operatie niet nodig.

De arts zal het je na het weekend wel uitleggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven