Gezondheid alle pijlers

Hooikoorts? Of gewoon ziek/zwak/ellendig?

24-05-2018 15:23 9 berichten
Hallo allemaal, omdat ik pas volgende week bij de huisarts terecht kan vraag ik hier wat ervaringen.
Ik ben nu 30 weken zwanger. Al weken ben ik aan het kwakkelen - zwaar verkouden en keelpijn voornamelijk. Ik ging ervan uit dat ik gewoon alle snotvirussen van de creche van mijn zoontje oppikte, maar het lijkt alleen maar erger te worden. Vannacht werd ik om 4 uur wakker van de pijn in mijn keel en was ik echt even bang dat ik bloed zou gaan ophoesten ofzo. (dat gebeurde dan ook weer niet :-)).

Een collega vroeg of ik soms hooikoorts heb, vooral omdat ik ook de hele tijd last heb van mijn ogen (geirriteerd, rood, ontstoken). Ik heb nog nooit in mijn leven hooikoorts gehad, maar volgens haar kun je dat ook spontaan ontwikkelen..?

Anyway, ik ben een beetje wanhopig en hoop nu op iemand met een wondermiddel, of in ieder geval wat herkenning.
Alvast bedankt :purple:
Een allergie kun je inderdaad van het ene op andere moment ontwikkelen en het is nu hooikoortsseizoen.

Ben je echt benauwd, hoor je gereutel en gepiep in je bronchiën dat je bang bent bloed op te hoesten?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het van mijn zwangerschap. Na de bevalling was het weer over en ik kreeg het ook in het hooikoortsseizoen. Volgens de vk was het ook hooikoorts, en komt het regelmatig voor dat je dat in de zwangerschap tijdelijk ontwikkelt .
Dit jaar heb ik ook nergens last van!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor ik heb het ook. 3 Weken geleden voor de 3e keer ziek geweest dit jaar. Maar bleef maar oogklachten houden, precies wat jij hebt. Naar de huisarts geweest want iedereen om me heen riep ook hooikoorts, maar nee geen hooikoorts. Wel een virale infectie aan m'n ogen. Nu heb ik 3 weken m'n lenzen niet ingehad op advies van de huisarts maart het blijft aanmodderen. Dus morgen bel met de oogarts met wat nu te doen.
Sterkte ermee, ik hoor hier dat anderen er ook last van hebben.
Ohja, ik zou als ik jou was ook even een belletje naar de huisarts plegen, je bent zwanger he, geen risico nemen.

En nu weet ik ook weer waarom ik vroeger zo graag lenzen wilde i.p.v. bril ;-D
Niemand is onmisbaar
Ivy_Signe schreef:
24-05-2018 15:30
Een allergie kun je inderdaad van het ene op andere moment ontwikkelen en het is nu hooikoortsseizoen.

Ben je echt benauwd, hoor je gereutel en gepiep in je bronchiën dat je bang bent bloed op te hoesten?
Nee, geen gepiep, wel een beetje benauwd af en toe. Het hoesten deed gewoon zo'n pijn (zo'n "scheurend" gevoel).
funnymiss schreef:
24-05-2018 15:31
Ik herken het van mijn zwangerschap. Na de bevalling was het weer over en ik kreeg het ook in het hooikoortsseizoen. Volgens de vk was het ook hooikoorts, en komt het regelmatig voor dat je dat in de zwangerschap tijdelijk ontwikkelt .
Dit jaar heb ik ook nergens last van!
Okee, dus dat kan wel verband met elkaar houden, goed om te weten, dankjewel!
bojoti schreef:
24-05-2018 15:31
Ja hoor ik heb het ook. 3 Weken geleden voor de 3e keer ziek geweest dit jaar. Maar bleef maar oogklachten houden, precies wat jij hebt. Naar de huisarts geweest want iedereen om me heen riep ook hooikoorts, maar nee geen hooikoorts. Wel een virale infectie aan m'n ogen. Nu heb ik 3 weken m'n lenzen niet ingehad op advies van de huisarts maart het blijft aanmodderen. Dus morgen bel met de oogarts met wat nu te doen.
Sterkte ermee, ik hoor hier dat anderen er ook last van hebben.
Ohja, ik zou als ik jou was ook even een belletje naar de huisarts plegen, je bent zwanger he, geen risico nemen.

En nu weet ik ook weer waarom ik vroeger zo graag lenzen wilde i.p.v. bril ;-D
Ja ik heb nu ook maar 1 lens in en dat is zwaaar irritant! Ik draag al zo lang lenzen dat ik niet eens een reservebril heb, echt nooit nodig geweest. Dus nu loop ik half blind rond :@@: Ik zit er nu over te denken om me morgen ziek te melden zodat ik naar de huisarts kan, maar ik vind dat dan weer zo aso tegenover mijn collega's... Echt heel vervelend allemaal.
Alle reacties Link kopieren
syvon schreef:
24-05-2018 15:42
Ja ik heb nu ook maar 1 lens in en dat is zwaaar irritant! Ik draag al zo lang lenzen dat ik niet eens een reservebril heb, echt nooit nodig geweest. Dus nu loop ik half blind rond :@@: Ik zit er nu over te denken om me morgen ziek te melden zodat ik naar de huisarts kan, maar ik vind dat dan weer zo aso tegenover mijn collega's... Echt heel vervelend allemaal.
Nou dat lijkt me wel de beste oplossing!! Aso heeft niks te maken met dat je goed voor jezelf zorgt he.
Alle reacties Link kopieren
funnymiss schreef:
24-05-2018 15:31
Ik herken het van mijn zwangerschap. Na de bevalling was het weer over en ik kreeg het ook in het hooikoortsseizoen. Volgens de vk was het ook hooikoorts, en komt het regelmatig voor dat je dat in de zwangerschap tijdelijk ontwikkelt .
Dit jaar heb ik ook nergens last van!
Het kan heel erg verband houden met zwangerschap inderdaad; ik heb het helaas pas na mijn zwangerschap ontwikkeld....
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven