Gezondheid alle pijlers

Sertraline: licht in het hoofd

24-05-2018 16:38 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Sinds 3,5 week gebruik ik de antidepressiva: sertraline voor (angsten, piekeren en dwanggedachtes). Eerste week 25 gram, tweede en derde week 50 gram en vandaag begonnen met 100 gram per dag.

In het begin heb ik weinig tot geen last van de bijwerkingen ervaren. Alleen soms extra snel moe en veel levendige dromen / nachtmerries.

Sinds een week heb ik erg last van een licht gevoel in mijn hoofd. Dat merk ik vooral tijdens het lezen van een boek. Het lijkt net of een verhaal niet goed binnenkomt en dat ik geen empathie naar de personen in het boek kan geven.

Mijn vraag was: hoort dit nog bij de bijwerkingen en gaat dit nog over? Heeft iemand anders ook ervaringen met een ‘licht gevoel’ en sneller vermoeid?

Hoor het super graag! Want wat zou het toch heerlijk zijn om gewoon weer te kunnen genieten van een boek.
Alle reacties Link kopieren
De psychiater kon er nog weinig over zeggen
anoniem_370092 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 16:53
93.56% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En wat zei de huisarts?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Dus de psychiater, die er 6 jaar voor gestudeerd heeft, kan er niks over zeggen, en dan wil je een diagnose van een stel forummensen die er de ballen verstand van hebben?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik wou graag ervaringen horen. Mensen die er ook last van hadden...
Duizeligheid staat inderdaad in de bijwerkingen. Meestal gaat het vanzelf over als je lichaam erop ingesteld is. Omdat je dosis elke keer verhoogd is, moet je lichaam er elke keer opnieuw aan wennen, maar komt goed denk ik :)
Alle reacties Link kopieren
To, ik vind je dosering wel erg hoog hoor. Knap dat je überhaupt nog kunt functioneren. ;-D

Geef het even de kans om goed te gaan werken en de bijverschijnselen evt wegtrekken. Er valt niet zo heel veel over te zeggen nog. Er zijn meer mensen met deze bijverschijnselen en bij de ene is het zo over en bij de ander niet.

Maar ben je nu licht in je hoofd van 'ik kan mogelijk flauw vallen' of noem jij je niet kunnen concentreren/ geen empathie kunnen tonen licht in je hoofd?
kia・ora wijzigde dit bericht op 24-05-2018 17:18
0.73% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Sufheid staat in het bijwerkingen lijstje.

Hoge dosering ook inderdaad. En vrij rap opgebouwd.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties’ het is niet het gevoel dat ik ga flauwvallen. Alleen erg licht en leeg in mijn hoofd
Alle reacties Link kopieren
Heb je trouwens tussen de ophoging van 50mg naar 100mg contact gehad met je psychiater?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Ja, heb ik gelukkig gehad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven