Gezondheid alle pijlers

Uitstrijkje

24-05-2018 22:25 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
15 jaar had ik geen uitstrijkje laten maken
Nu ben ik 45 en dacht, het moet nu echt weer. Ik heb eerst gekozen voor een zelftest, die je thuis kan doen. Uitslag: hpv virus. Damn nu alsnog naar huisarts
Afgelopen dinsdag uitslag gekregen: pap3a2. Huisarts stuurde online mijn gegevens naar afd gynecology, Ik krijg een afspraak thuis. Maar de wachttijd is 4 weken, in ander ziekenhuis 6 weken. Niet fijn natuurlijk. Ik weet ondertussen dat pap3a2 nog geen paniek betekend, maar je maakt je toch ongerust. Ook omdat ik al zo lang niet ben geweest, hoe lang is dat al bezig??? En dan zit dat virus er ook nog bij. Ik heb trouwens geen klachten daar. Wie heeft ook ervaring met pap3a2?
Alle reacties Link kopieren
Het virus is juist de oorzaak dat de cellen zich zo ontwikkelen, dus eigenlijk altijd heb je dat virus erbij.

Baarmoederhalskanker is een langzaam ontwikkelende vorm van kanker (meestal) dat is ook waarom het bevolkingsonderzoek om de 5 jaar is.
Ik heb zelf pap3b gehad, cellen zijn weggehaald en sindsdien alles goed.
Snap dat het spannend is maar je mag blij zijn dat dit de uitslag is na 15 jaar geen controle, het had al veel verder kunnen zijn!
Dus nu ben je er nog mooi op tijd bij en is de kans zo'n 90% dat het zomaar weer klaar is.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het je sterker vertellen. Ik had na anderhalf jaar besmet te zijn met een hoog risico HPV-virus, PAP2 voor de kiezen. Mijn arts zei aan mij: Hiermee had je niet een jaar later moeten komen, dan had je PAP3 gehad. (en ik ben bij lange na nog geen 30, dus als ik had gewacht tot het bevolkingsonderzoek was ik flink de sigaar geweest.

Hier dus anderhalf jaar na besmetting met HPV een PAP2. Dus als jij na 15 jaar PAP3 hebt, valt het relatief bekeken mee.
Alle reacties Link kopieren
Kan me voorstellen hoor dat je schrikt. Vervelend wanneer je dan zolang moet wachten tot je bij de gynaecoloog terecht kunt. Sterkte
Ik ben laatst al geschrokken van een pap 2 uitslag.
Alle reacties Link kopieren
Hier pap 3b en het was meteen kwaadaardig (kanker dus). (ben nu bijna mid 30) en alles is er uit gehaald.
Alle reacties Link kopieren
studiemiepmiep schreef:
24-05-2018 23:09
Hier pap 3b en het was meteen kwaadaardig (kanker dus). (ben nu bijna mid 30) en alles is er uit gehaald.
Hoe oud was je, kwam de kanker aan het licht n.a.v. je eerste uitstrijkje en had je klachten ja/nee?
Alle reacties Link kopieren
34 ja voor mij was het het 1ste uitstrijkje ja had klachten
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig wat geruststellende reacties ook. Ik probeer ook positief te blijven hoor. En inderdaad, ik kom er misschien nog goed vanaf na 15 jaar. Maar het blijft spannend tot ik bij de gyno ben geweest. En zover ik heb begrepen moet je nog een lange adem hebben soms, voor het echt weer helemaal goed is.

Voor jou minder goed nieuws dus studiemiepmiep. En dan ook al gewoon bij pap3b, ik verwacht dat dan bij pap 4 of 5.

Ik hoop dat ik eerder terecht kan bij de gyno, ik ga gewoon maandag even bellen denk ik.
Vandaag nog meer slecht nieuws gekregen, mijn moeder heeft voor de 2e keer in 4 jaar borstkanker, nu wordt er op exact dezelfde datum als 4 jaar geleden, haar 2e borst afgezet. Dat komt er dan nog even bij.

Bedankt voor jullie reacties en ik hoop op nog meer.
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk bericht van ziekenhuis. 14 juni naar gynaecoloog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven