Gezondheid alle pijlers

Wann ongesteld na pilstop?

26-05-2018 21:17 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey!
Na ongeveer 8 maanden de pil hebben geslikt, heb ik op 22 april mjjn laatste pil geslikt. Heb hierna nog wel mijn stopweek gehad, en ben toen ook gewoon ongesteld geweest. Hierna is mijn natuurlijke ongesteldheid nog niet teruggekomen. Ik weet dat het misschien wel een halfjaar kan dure voordat het terugkomt, dus ik ben nog niet heel ongerust, maar ik zou graag weten hoelang het bij jullie duurden toen jullie na (kort) pilgebruik weer een natuurlijke menstruatie kregen ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna 10 jaar aan de pil geweest. En het duurde bij mij 4 maanden voordat de natuurlijke ongesteldheid terug kwam. Maar heb pas één normale menstruatie gehad, dus ik weet nog niet of de cyclus echt weer helemaal op gang gekomen is.
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht al zo'n 50 dagen, vanaf wanneer heeft het nut om contact met de huisarts op te nemen? Ik snap wel dat dat nu nog te vroeg is maar vanaf wanneer zou dat normaal zijn?
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
Ik meteen na het stoppen weer na 28 dagen. Bij m'n zusje was het zes maanden.
Gelijk na 4 weken weer een natuurlijke menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ruim 20 jaar de pil geslikt, tussendoor nooit gestopt. Ik werd 16 dagen na mijn stopweek ongesteld. En sindsdien telkens een regelmatige cyclus ( ik wil niet zwanger worden) Als het langer dan een paar maanden duurt zou ik even de huisarts bellen? Laatst was ik bij de huisarts en toen hadden we het er even over en zei zij dat een half jaar op je menstruatie wachten na de pil niet normaal is.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Alle reacties Link kopieren
Na 15 jaar gestopt en meteen na 30 dgn ongesteld. Helaas was dat eenmalig want daarna kreeg ik cyclussen van ongeveer 60 dagen. Zwanger geraakt, na de zwangerschap ongeveer 2 jaar weer de pil gebruikt. Weer gestopt ivm kinderwens en na ruim 4 maanden ongesteld geworden. Natuurlijk net toen ik een afspraak bij de huisarts had gemaakt. Toch naar de afspraak geweest en ik mag bloedprikken om een schildklierafwijking uit te sluiten. En voor de rest mag ik na een half jaar terugkomen als ik nog niet zwanger ben en/of cyclussen van meer dan 45 dgn heb.
Huisarts zei dat je hele leven door je cyclus veranderd. Ook als ik niet aan de pil was geweest dan zou ik deze veranderingen in cyclus hebben gehad. Volgens haar had het in ieder geval niets met de pil te maken.
Alle reacties Link kopieren
Dankje voor de reacties! Ik had voor de pil ook al een redelijk lange cyclus, dus in principe hoef ik me nog geen zorgen te maken, maar ongesteld zijn is gewoan zo’n ding bij ons vrouwen he! Als we het niet zijn willen we het wel, en andersom ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net voordat ik vanzelf ongesteld werd wel een afspraak gehad met de huisarts hiervoor. Maar die zei dat het geen kwaad kon en dat ik me pas zorgen moest maken wanneer ik eind van het jaar (ben eind januari gestopt) nog niet ongesteld geworden was.
Lange tijd niet ongesteld na stoppen pil is gewoon flauwekul. Meestal zijn het vrouwen met PCOS, wat een aandoening is waardoor je door problemen met je eisprong max 9 keer per jaar ongesteld wordt. En die aandoening heeft iets van 15% van de vrouwen (aantal verschilt per onderzoek) - Dat merk je niet echt als je de pil slikt, pas als je ermee stopt.
In principe heb je binnen 2 tot 4 weken na je laatste pil een eisprong, in enkele gevallen heb je geen PCOS maar is je hypofyse in de war en duurt het wat langer maar dat is zeker niet iets wat heel vaak voorkomt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven