Gezondheid alle pijlers

Mirena spiraal

27-05-2018 02:27 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenacht allemaal

Ik ben erg benieuwd naar ervaringen.
Ik heb sinds 2.5 week een mirena, in het begin veel buikpijn gehad maar dat is nu gelukkig minder.

Maar na het plaatsen blijf ik maar een soort van ongesteld, je kan het geen menstruatie noemen maar inlegkruisjes zijn nodig de hele dag en nacht onwijs irritant! Hoort dit? En hoe lang hield dat aan bij jullie, want zit nu wel sterk te twijfelen om dat ding er gewoon weer uit te laten halen!

Ik hoor graag jullie ervaringen....
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd wat de huisarts erover heeft gezegd aan jou.

Bij mij heeft dat ongeveer 4 maanden geduurd. Daarna hield het op en nooit meer ongesteld geweest. Maar mijn huisarts heeft mij hier van tevoren over geinformeerd dat dit kon gebeuren en vaak voorkomt zelfs. 2,5 week is dus niks..
Alle reacties Link kopieren
Wat jij omschrijft had ik in het begin ook! Denk dat het zes weken duurde en toen bog regelmatig spotting. Na ongeveer 12 weken was het klaar. Nu eens in de tig weken heel licht bloedverlies, Even doorzetten nog!
Bij mij duurde het een half jaar. De volgende 8 jaar niet meer (misschien 1x per jaar) ongesteld geweest, geen bijwerkingen, heel tevreden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na het plaatsten ongeveer 3 maanden vieze prut afscheiding gehad, daarna nooit meer ongesteld geweest. Geen bijwerkingen. Gewoon geweldig. Nee, ik heb geen aandelen.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een paar maanden gedruppeld en daarna niks meer. Even doorzetten. Ik dacht er toen ook zo over.
Fragolisa schreef:
27-05-2018 06:40
Bij mij duurde het een half jaar. De volgende 8 jaar niet meer (misschien 1x per jaar) ongesteld geweest, geen bijwerkingen, heel tevreden.
Ik neem aan dat hij tussendoor wel vervangen is? Het lijkt nu alsof je 8 jaar met 1 mirena hebt gedaan :)

TO : is heel normaal, komt erg vaak voor. Hoe lang het duurt is bij iedereen anders.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 5 weken ongesteld geweest, met een ijzer-tekort als gevolg. Ik zou zeggen, houd het goed in de gaten. Of neem preventief extra voedingsmiddelen met ijzer. Maar het is vrij gebruikelijk dat je last hebt van bloeding/spotting etc. Lees de bijsluiter voor meer info er over :)
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn eerste mirena had ik een week of 5 heel licht bloedverlies, met een inlegkruisje prima op te vangen. Daarna nooit meer ongesteld geweest! Afgelopen vrijdag heb ik mijn inmiddels derde mirena laten plaatsen en nu na twee dagen bloedverlies is het alweer gestopt. Ik zou nooit meer anders willen!
Heb je je niet ingelezen voor je een beslissing nam?

Na 2,5 week Mirena eruit halen omdat ie gewoon doet wat te verwachten valt vind ik bijzonder raar.

Een Mirena kost ook nog eens zo'n €150. Wat een weggooien van geld. (en ook als je 'm vergoed gekregen hebt is daar natuurlijk gewoon voor betaald, alleen niet door jou)
Whomi schreef:
27-05-2018 08:08
Ik neem aan dat hij tussendoor wel vervangen is? Het lijkt nu alsof je 8 jaar met 1 mirena hebt gedaan :)

TO : is heel normaal, komt erg vaak voor. Hoe lang het duurt is bij iedereen anders.
Oh ja, 1x wissel tussendoor, maar toen geen bloedverlies gehad.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties. Ik heb me wel ingelezen voordat ik de spiraal kreeg maar dit heb ik niet echt gelezen stom misschien.

Hij is geplaatst op de ok tijdens een andere operatie wat allemaal heel snel ging dus de arts heeft er eigenlijk weinig over gezegd.

Fijn om te lezen dat dit dus gebruikelijk is en stopt ik hou nog even vol! :thumbsup:
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven