Gezondheid alle pijlers

Hooikoorts dochter 3 jaar

27-05-2018 08:13 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds een paar weken heeft mijn dochter (volgens de HA) hooikoorts. Kan er op internet maar weinig over vinden, met name de combinatie hooikoorts op zo'n jonge leeftijd. Nu begint het echt heftige vormen aan te nemen (zelfs op zaterdagochtend naar de HAP geweest omdat mevrouw eruit zag of ze een bokswedstrijd had verloren), extreem dikke ogen, heel heftig snotteren en veel niezen.

Nu hebben we Aerius (2.5 ml), livocab neusspray en oogdruppels gekregen. De druppels kan ik wel weglaten want die krijg ik er met geen mogelijkheid in. Maar ook de overige medicatie lijkt niet te werken.

Tips?
Dan bel je morgenochtend de huisarts om andere medicatie en/of verder onderzoek te bespreken.
Is ze getest op hooikoorts? Geen idee of dat zo jong al kan hoor. Maar er zijn verschillende varianten en combinaties. Zo had mijn broer ze bijna allemaal. En dan ben je dus het hele seizoen de pineut. Sommige vormen heb je "maar" een paar weken last van. Medicijnen lijken mij ook daarvan af hangen. Dus inderdaad terug naar de huisarts en verder onderzoek laten doen.

Erg naar voor zo'n kleine möp. :hug:
Alle reacties Link kopieren
We hebben een half jaar geleden ivm huiduitslag een test laten doen. Hier kwamen toen ook de pollen uit. Ik vind dat de huisarts er redelijk nonchalant mee omgaat. Zelfde geldt voor de HAP. Zal een allergoloog meer uitkomst bieden en andere medicijnen kunnen voorstellen?
Geen idee. Je kunt altijd om een verwijzing vragen. Ik ga ervan uit dat je bedoelt dat de ha er in jouw ogen nonchalant mee omgaat? Dan zeg je eigenlijk dat je niet zo veel vertrouwen in hem hebt mbt dit vraagstuk. Vraag dan idd om een verwijzing.
Oh ik herinner me trouwens dat mijn broer zijn ogen veel koelde met natte washandjes. Dan konden iig die druppels erin.
Alle reacties Link kopieren
Aerius deed hier ook niks. Op 3jarige leeftijd mogen ze ook al wel ontstekingsremmende neusspray hebben. Deze is sterker dan livocab. Vraag een doorverwijzing
Papasito schreef:
27-05-2018 08:25
We hebben een half jaar geleden ivm huiduitslag een test laten doen. Hier kwamen toen ook de pollen uit. Ik vind dat de huisarts er redelijk nonchalant mee omgaat. Zelfde geldt voor de HAP. Zal een allergoloog meer uitkomst bieden en andere medicijnen kunnen voorstellen?
Ik zou een doorverwijzing vragen. Een allergoloog weet altijd meer. Maar verwacht er niet te veel van. Er is vaak niet veel aan te doen helaas. Medicijnen zullen het verlichten maar je dochter zal er mee om moeten leren gaan. Het kan volgens mij wel zijn dat ze er overheen groeit.
Alle reacties Link kopieren
Ben je sinds gisteren met de aerius begonnen of al een beetje langer?

Mijn ervaring is altijd dat ik een behoorlijke spiegel van dit middel moet opbouwen, wil het werken. Ik heb wel eens gedacht het alleen op mijn hooikoorts-gevoelige dagen in te nemen, en verder weg te laten, maar dan helpt het dus voor gen meter (bij mij) dus ik neem het elke dag en op tijd starten, niet voor ogen en neus compleet dicht zitten.

Als dochter pas op dat moment gestart is, dan zou ik de aerius gewoon of een paar dagen de tijd geven om goed in te werken en een spiegel op te bouwen. Na één dag kan je niet zeggen dat t niets doet. Als ze t al meer dan een week neemt wordt t een ander verhaal natuurlijk.

En als je geen vertrouwen in je huisarts hebt, dan is dat natuurlijk altijd een reden om te switchen, dat lijkt me sowieso logisch.
Maar to heeft blijkbaar ook geen vertrouwen in de HAP.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf vanaf toen ik 3 was ook hooikoorts. Medicijnen verlichten iets de klachten, maar gaan helaas niet weg. Dus je moet geen wonderen verwachten 😉.

Hierbij wat tips:
- mochten jullie gras of bepaalde bomen in de tuin hebben waar mensen met hooikoorts niet tegen kunnen, haal deze weg.
- ramen overdag gesloten houden, alleen savonds open doen.
- medicatie altijd op zelfde tijdstip innemen zodat je een mooie gelijke spiegel krijgt.
- bij dikke ogen en jeuk een heerlijk nat koud washandje op de ogen houden.
- let ook op met voedsel, meeste mensen met hooikoorts krijgen opgevend moment ook wat voedselallergie (meest voorkomende is allergie voor meloen en groene appels)

Helaas is het nu gewoon echt *** weer voor hooikoorts omdat het niet regent.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Het vertrouwen is er inderdaad niet echt in de HA en de HAP. Mijn meisje kon haar ogen niet eens openen zo dicht zaten ze. Als papa gaat je dat toch wel aan het hart. Aerius gebruikt ze inmiddels al 2.5 weken maar zie echt geen verbetering. De neusspray helpt wel tegen het niezen en de snotneus, maar die ogen daar heeft ze echt wel heel veel last van. Het is jammer dat ik geen foto kan posten hier.

Ff linkje dan maar http://nl.tinypic.com/r/opnucn/9
anoniem_370230 wijzigde dit bericht op 27-05-2018 11:53
5.82% gewijzigd
Baby12345 schreef:
27-05-2018 09:56
Ik heb zelf vanaf toen ik 3 was ook hooikoorts. Medicijnen verlichten iets de klachten, maar gaan helaas niet weg. Dus je moet geen wonderen verwachten 😉.

Hierbij wat tips:
- mochten jullie gras of bepaalde bomen in de tuin hebben waar mensen met hooikoorts niet tegen kunnen, haal deze weg.
- ramen overdag gesloten houden, alleen savonds open doen.
- medicatie altijd op zelfde tijdstip innemen zodat je een mooie gelijke spiegel krijgt.
- bij dikke ogen en jeuk een heerlijk nat koud washandje op de ogen houden.
- let ook op met voedsel, meeste mensen met hooikoorts krijgen opgevend moment ook wat voedselallergie (meest voorkomende is allergie voor meloen en groene appels)

Helaas is het nu gewoon echt *** weer voor hooikoorts omdat het niet regent.
Inderdaad; appels,Aardbeien,nootjes. Dus ook pindakaas. Ook geen appelsap laten drinken.
Alle reacties Link kopieren
Orinokoflow schreef:
27-05-2018 11:53
Inderdaad; appels,Aardbeien,nootjes. Dus ook pindakaas. Ook geen appelsap laten drinken.
Ik zal dit eens met de allergoloog bespreken!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het bij zulke jonge kinderen kan/mag/werkt maar dochter van vrienden van ons (8) hebben ze de rug laten intapen bij de fysio en zij heeft er echt baat bij.
Google maar op medical taping.
Mijn zoon heeft ook al vanaf die leeftijd hooikoorts. Hij krijgt een drankje om het te onderdrukken. Desloratadine. Hij heeft er eind april tot half mei last van. Ik begin in maart met het drankje en half mei probeer ik of het zonder lukt. Als hij dan geen klachten meer heeft, geef ik het niet meer.
Baby12345 schreef:
27-05-2018 09:56
Ik heb zelf vanaf toen ik 3 was ook hooikoorts. Medicijnen verlichten iets de klachten, maar gaan helaas niet weg. Dus je moet geen wonderen verwachten 😉.

Hierbij wat tips:
- mochten jullie gras of bepaalde bomen in de tuin hebben waar mensen met hooikoorts niet tegen kunnen, haal deze weg.
- ramen overdag gesloten houden, alleen savonds open doen.
- medicatie altijd op zelfde tijdstip innemen zodat je een mooie gelijke spiegel krijgt.
- bij dikke ogen en jeuk een heerlijk nat koud washandje op de ogen houden.
- let ook op met voedsel, meeste mensen met hooikoorts krijgen opgevend moment ook wat voedselallergie (meest voorkomende is allergie voor meloen en groene appels)

Helaas is het nu gewoon echt *** weer voor hooikoorts omdat het niet regent.
En de was van je dochter niet buiten hangen.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend voor je dochter :(

Nog een paar aanvullende tips op Baby12345:
- Was het haar en verwissel van kleding als je thuis komt (daar gaan pollen inzitten)
- Zet altijd een zonnebril op
- Een gelmasker voor de ogen -die je in de koelkast laat afkoelen- kan ook wat verlichting geven.

Verder veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
calenzia schreef:
27-05-2018 12:01
Mijn zoon heeft ook al vanaf die leeftijd hooikoorts. Hij krijgt een drankje om het te onderdrukken. Desloratadine. Hij heeft er eind april tot half mei last van. Ik begin in maart met het drankje en half mei probeer ik of het zonder lukt. Als hij dan geen klachten meer heeft, geef ik het niet meer.
Dit slik ik inderdaad zelf ook. Helaas ook hooikoorts patiënt :) Dus ik weet wie de schuldige is.
Hier ook peuter van 3 met ernstige hooikoorts. Inderdaad wat anderen ook zeggen: bouw een spiegel op met de desloratadine door elke dag (ook als klachten weg zijn) in te nemen op vast tijdstip. Hier kregen we via de huisarts ook nog een ander middel (levocetrizine) toen desloratadine niet voldoende werkte. Ik ben er alleen nog niet over uit of dit bij hem beter werkt. Ik ben zelf de taping aan het uitproberen, omdat ik vanwege borstvoeding weinig medicatie mag. Als dat bij mij werkt wil ik het ook bij m’n kinderen gaan proberen.
Papasito schreef:
27-05-2018 12:09
Dit slik ik inderdaad zelf ook. Helaas ook hooikoorts patiënt :) Dus ik weet wie de schuldige is.
Aerius = desloratadine
Ik heb een extreme vorm van hooikoorts, maar ik kan wel tegen appelsap/aardbeien/noten/pindakaas. Niet meteen alles schrappen dus.

Mijn tip is om vooral een allergoloog te zoeken. Die kent alle middelen en kan evt. ook testen uitvoeren. En je bent meteen op de goede plek als je kind meer allergieën ontwikkelt.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen medicatie, maar ook medical taping. En de huid rondom de ogen en de neus insmeren met een dun laagje vaseline. Zoon heeft zeker 80% minder last. Voorgaande jaren bioresonantie gedaan, ook hierbij goede resultaten. De reguliere medicatie werd hij niet beter van, ze werkten niet goed en veel last van bijwerkingen (extreme vermoeidheid, duizelig).
Persoonlijk zou ik met alleen hooikoorts niet naar een allergoloog gaan eigenlijk, wat een aantal hier voorstellen. Ik heb 1 dochter met een hele reeks allergieën en daarmee lopen we inderdaad bij de allergoloog. Mijn zoon heeft “alleen” hooikoorts, en geen haar op m’n hoofd die eraan denkt om daarvoor dat hele (best belastende) traject in te gaan. Als de medicijnen die huisarts voorschrijft echt niets blijven doen, dan kan dat altijd nog. Hoe gaat het nu TO?
Alle reacties Link kopieren
- afspraak maken bij de allergoloog
- horren nemen met een pollenfilter en deuren etc zoveel mogelijk dichthouden
- iedere avond haren wassen
- bed vaak verschonen
- iedere dag schone kleren aan
- was niet buiten te drogen hangen; liefst droger gebruiken
- vaak stofzuigen met een stofzuiger met hepa filter
- hebben jullie huisdieren? Die iig niet in haar kamer laten
- spaarzaam zijn met naar buiten gaan; goed de pollenradar in de gaten houden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven