Gezondheid alle pijlers

Gestopt met roken

02-06-2018 17:48 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik al aangeef: ik ben gedtopt met roken. heb het via de huisarts gedaan en heb gisterenavond mijn laatste peuk op.

Ook al doe ik andere dingen op momenten dat ik voorheen zou roken. Ik heb nog het gevoel dat ik zoveel tijd over heb. vind het nu lastig om mee te dealen. het is écht afkicken en denk er nog veel over na en dat is nu aan het begin ook wel normaal denk ik.
en toen?
Alle reacties Link kopieren
Had ik ook een topic moeten open toen ik stopte met roken een paar maanden geleden?
Internagelaktisch
Goed dat je het besluit hebt genomen en nu doorzetten hè. Je zult je veel beter, rustiger en gezonder voelen.

Succes ermee!
Stoppen met roken via de huisarts, hoe werkt dat?
Afkicken is doorzetten, ja het is lastig en ja, je kunt het.
Doorzetten, doorzetten, doorzetten!

En niet over een tijdje willen proberen of je het vies vindt ofzo.. :whip:


Je kan het :yes:
RikM schreef:
02-06-2018 18:31
Stoppen met roken via de huisarts, hoe werkt dat?
Dat dacht ik ook meteen, zat hij of zij naast je om je te begeleiden bij je laatste peuk?

Maarreh... gisteravond? Ik ben nog niet onder de indruk, sorry. Arrogant, zeker maar ik heb al zoveel mensen zien stoppen als ze gingen slapen..
Ik denk dat je meer hebt aan een forum voor stoppers als je erover wilt schrijven, ik heb er een voor je: https://ikstop.nl/

Zelf had ik er niet zoveel aan destijds, voor mij werkte het beter om rokers even te mijden de eerste weken en te wachten tot de ergste trek voorbij was.
Ook ik had tijd over en daar heb ik wel een tip voor: ga alle nicotine van je ramen, deuren en spullen afpoetsen. Heb je je handen bij nodig en ik vond het wel fijn alles schoon en fris.

Je gaat namelijk al snel beter ruiken, dat is wel een nadeel zeker als je een vuilniszak dicht moet knopen enzo ;)
Ook een app, er zijn er meer dan genoeg die bijhoudt wat je al bespaard hebt kan een steuntje zijn al kan het je ook de hele tijd aan roken laten denken. Ik heb hem nog steeds: al dik 4000,- bespaard. Toch best veel geld nietwaar?
Hou vol, succes en leg even uit hoe die huisarts een rol speelt in het geheel als je wil :D
anoniem_360241 wijzigde dit bericht op 02-06-2018 18:51
Reden: foutje
1.55% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare reacties zeg!
Go TO, goed van je!!
Als ik zo hoor om me heen wordt het snel beter!
Alle reacties Link kopieren
Geduld... De eerste 3 dagen vond ik het ergste, daarna betert het snel dag per dag!

Probeer gewoon de vlagen van "zin" uit te zitten: ze worden snel korter en met meer tijd tussen.

Top beslissing om te stoppen! Succes! Volhouden he!
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
02-06-2018 18:16
Had ik ook een topic moeten open toen ik stopte met roken een paar maanden geleden?
Ja, waarom niet? Met een beetje steun bij het stoppen is toch niks mis.
Of het nu via het forum is of op andere manier.
Alle reacties Link kopieren
Die huisarts kan goud geld verdienen als hij mensen zo makkelijk van het roken kan afhelpen!

Wat zou zijn geheim zijn?
Alle reacties Link kopieren
aliva schreef:
02-06-2018 19:21
Ja, waarom niet? Met een beetje steun bij het stoppen is toch niks mis.
Of het nu via het forum is of op andere manier.
Precies. En vertel het ook aan zoveel mogelijk mensen in de omgeving. Dan kan de sociale druk een steuntje geven om toch niet in de verleiding te komen om weer zo'n ding op te steken.
Alle reacties Link kopieren
aliva schreef:
02-06-2018 19:21
Ja, waarom niet? Met een beetje steun bij het stoppen is toch niks mis.
Of het nu via het forum is of op andere manier.
Precies. En vertel het ook aan zoveel mogelijk mensen in de omgeving. Dan kan de sociale druk een steuntje geven om toch niet in de verleiding te komen om weer zo'n ding op te steken.
Alle reacties Link kopieren
aliva schreef:
02-06-2018 19:21
Ja, waarom niet? Met een beetje steun bij het stoppen is toch niks mis.
Of het nu via het forum is of op andere manier.
Moah, ik heb het zonder ‘steun’ gedaan hoor. Ben gewoon gestopt zonder er een hele show van te maken ;) dat kan namelijk ook.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Goed zo!
Nu volhouden en nooit meer een slaaf worden van die stomme geldverslindende sigaret
Alle reacties Link kopieren
Sommige mensen hebben gewoon een extra zetje nodig en wat steun nodig. Niks mis mee. Maar het ikstop forum werd al genoemd. Misschien is dit een goede plek voor je en kan je misschien meer steun krijgen.

Ik ben ook via de huisarts gestopt. Deze gaat gesprekken aan en kijkt met jou wat mogelijk de beste manier is om te stoppen. Ik ben nu zelf 7 maanden gestopt met behulp van Champix. Al kreeg ik er zulke rare dromen van dat ik daar snel mee gestopt ben.

Maar TO, goed dat je besloten hebt te stoppen met roken. Je kan die momenten waarop je anders zou roken ook eerst anders vullen. Doe wat met je handen. Ga haken, breien o.i.d. Of loop na het eten een blokje.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
02-06-2018 18:31
Stoppen met roken via de huisarts, hoe werkt dat?
pilletjes kun je krijgen via HA. ik heb nu gesprekken met de praktijkondersteuner omdat ik de medicatie dan vergoed krijg.

Je hebt meerdere varianten hierop.
Hst is natuurlijk geen wonderpil, je moet er zelf 100% achter staan en er echt vanaf willen.
Alle reacties Link kopieren
Goed hoor, TO !
Wanneer je het moeilijk krijgt : eraan denken dat je nu geen sigaret neemt, meer niet.
Na een tijdje ga je je zóveel beter voelen, je gaat meer proeven en ruiken, je wordt fitter.
Ik ben meer dan 30 jaar geleden gestopt, het staat me niet meer zo goed bij.
Wel weet ik nog dat ik het gevoel had dat ik emotioneler werd, omdat ik roken gebruikte om te kalmeren.
Na een paar weken was ik daaraan gewend, en ik ben zo blij dat ik nooit meer begonnen ben !
Je kunt hier schrijven wanneer je het moeilijk hebt, er is altijd wel iemand die je even door een lastig moment heen kan helpen.
Hoewel, ikstop.nl is misschien nog een beter idee.
Sterkte :)
nounou
Tussen de bad gateways door wil ik je laten weten het hartstikke goed van je te vinden dat je gestopt bent met roken.
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
02-06-2018 21:03
Moah, ik heb het zonder ‘steun’ gedaan hoor. Ben gewoon gestopt zonder er een hele show van te maken ;) dat kan namelijk ook.
En dus moet iedereen het op die manier doen?
Wie wel steun zoekt is flauw ofzo?

Wat een nonsens... Stoppen is wat telt. Wie ligt wakker van wat er daarvoor nodig is.
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
02-06-2018 22:30
Goed hoor, TO !
Wanneer je het moeilijk krijgt : eraan denken dat je nu geen sigaret neemt, meer niet.
Na een tijdje ga je je zóveel beter voelen, je gaat meer proeven en ruiken, je wordt fitter.
Ik ben meer dan 30 jaar geleden gestopt, het staat me niet meer zo goed bij.
Wel weet ik nog dat ik het gevoel had dat ik emotioneler werd, omdat ik roken gebruikte om te kalmeren.
Na een paar weken was ik daaraan gewend, en ik ben zo blij dat ik nooit meer begonnen ben !
Je kunt hier schrijven wanneer je het moeilijk hebt, er is altijd wel iemand die je even door een lastig moment heen kan helpen.
Hoewel, ikstop.nl is misschien nog een beter idee.
Sterkte :)
Jaa dat kon ik me nog herinneren van eerder, het emotionele!

Ik kan om bijna alles janken, echt verschrikkelijk!

Ik heb op meerdere forums gekeken alleen de meeste zijn niet actief meer..
Alle reacties Link kopieren
Citroen_tje schreef:
03-06-2018 17:48
Jaa dat kon ik me nog herinneren van eerder, het emotionele!

Ik kan om bijna alles janken, echt verschrikkelijk!

Ik heb op meerdere forums gekeken alleen de meeste zijn niet actief meer..

Ach, lekker laten gaan, waar het kan !
Het zakt vanzelf, na een paar weken.

Ik werd om alles boos, ik heb lopen schélden, in die weken 8-)

Gaat het nog goed ?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Maaique schreef:
02-06-2018 21:03
Moah, ik heb het zonder ‘steun’ gedaan hoor. Ben gewoon gestopt zonder er een hele show van te maken ;) dat kan namelijk ook.
Mwah als je heel eerlijk bent wil je er nu erkenning voor in het topic van iemand anders. Ts heeft even steun nodig, dat is toch geen show. Als jij het zo ervaart, is dat wellicht de reden dat je niet zelf om steun hebt gevraagd tijdens het stoppen?
...
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
03-06-2018 17:54
Ach, lekker laten gaan, waar het kan !
Het zakt vanzelf, na een paar weken.

Ik werd om alles boos, ik heb lopen schélden, in die weken 8-)

Gaat het nog goed ?
hahaha, ik merk dat ik behoorlijk prikkelbaar ben😅 terwijl ik daar normaal gesproken geen last van heb.

Ben nu dus bijna 2 dagen gestopt en ik was vandaag zooooo moe, heb bijna de hele dag geslapen 🤭

Weet dat de ergste bijwerkingen over n week of 3/4 wel over zijn en het denken aan ook minder word.

Het is nu gewoon ff klote, ik denk dan maar aan hoe vies en verslavend het is en hoe ontzettend veel last ik er van had. Ben nog geen 30 en nu al zoveel klachten is echt niet goed. dus blij dat ik deze keuze heb gemaakt en er 100% achter sta!
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar hoor wat je zegt. Ik was de eerste twee weken zo ongelofelijk moe. Vanaf 18.00 zat ik steeds te knikkebollen op de bank.

Goed dat je er zo achter staat. Je kan zoveel middelen proberen, maar het lukt alleen als die knop om is ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven