Gezondheid alle pijlers

Angst om niet te kunnen slapen

04-06-2018 15:42 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie O wie herkent dit als ik 1 nacht niet slaap dan volgen er meerdere slapeloze nachten ... ik heb de angst dat ik nooit meer zou kunnen slapen of dat ik van niet slapen gek kan worden of dat ze me opnemen . Wie O wie kan mij geruststellen ???
ik slaap al heel lang slecht.
en weet je , ik ben nog niet gek of opgenomen :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik slaap al zeker 17 jaar zeer slecht en ben er ook nog
Alle reacties Link kopieren
werd het weer eens tijd om een topic over dit onderwerp te openen?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Hoi crys , en jij hebt dan ook nachten van Helenaal niet slapen ??? Mijn angst komt ook omdat ik enge dingen lees op internet
Alle reacties Link kopieren
Waar slaat dit op hamerhaai ??
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
04-06-2018 15:49
werd het weer eens tijd om een topic over dit onderwerp te openen?
Waar slaat dit op ?
Alle reacties Link kopieren
clautje1979 schreef:
04-06-2018 15:51
Waar slaat dit op ?
even loepen, dan zie ik de dat je de afgelopen jaren regelmatig hierover een topic opent. Nooit voldoende antwoord gekregen?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
04-06-2018 15:49
Ik slaap al zeker 17 jaar zeer slecht en ben er ook nog
Echt ?? Ook nachten vn niet slapen ? Ik heb ook de angst omdat ik van alles lees op internet
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
04-06-2018 15:51
even loepen, dan zie ik de dat je de afgelopen jaren regelmatig hierover een topic opent. Nooit voldoende antwoord gekregen?
Ja dus ik voel me klote nu dus ik mag toch wel wat vragen hoef je niet zo te reageren 😢
Alle reacties Link kopieren
clautje1979 schreef:
04-06-2018 15:52
Echt ?? Ook nachten vn niet slapen ? Ik heb ook de angst omdat ik van alles lees op internet
Toen ik jonger was wel...daarna werd het om het uur weer wakker worden..en dus nooit echt rusten...

Waarom ga je niet eens langs je huisarts hiermee?
Alle reacties Link kopieren
clautje1979 schreef:
04-06-2018 15:49
Mijn angst komt ook omdat ik enge dingen lees op internet
Ja eeeh, hou daarmee op dan!
...
Alle reacties Link kopieren
clautje1979 schreef:
04-06-2018 15:52
Ik heb ook de angst omdat ik van alles lees op internet
Maar... Lees die dan niet als je weet dat je snel overdreven reageert. Als je naar gezondheidsdingen gaat googlen kom je vrijwel altijd op allemaal ernstige dingen uit, waar je niet bang voor hoeft te zijn.

Zoveel mensen slapen slecht. Vervelend, maar daar krijg je niks van hoor.

Je zit al zo lang met dit onderwerp, wat doe je er concreet aan om hiermee om te gaan? Topics zoals deze gaan je situatie namelijk niet veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Wat zegt je huisarts over deze angsten?
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
sanjunipero schreef:
04-06-2018 17:35
Wat zegt je huisarts over deze angsten?
Hoi mijn huisarts zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken en dat ik heus wel weer in slaap val
Alle reacties Link kopieren
clautje1979 schreef:
04-06-2018 17:57
Hoi mijn huisarts zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken en dat ik heus wel weer in slaap val
En die vindt het geen goed idee je hiervoor door te verwijzen naar een psych?
The eyes are useless when the mind is blind.
Alle reacties Link kopieren
clautje1979 schreef:
04-06-2018 17:57
Hoi mijn huisarts zegt dat ik me geen zorgen hoef te maken en dat ik heus wel weer in slaap val

Dat is de afgelopen 3 jaar toch ook steeds gebeurd, dat je weer inslaap viel. Waarom nu dan niet?

Misschien eens gaan praten meet de GGZ ondersteuner van de huisarts
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
clautje1979 schreef:
04-06-2018 15:53
Ja dus ik voel me klote nu dus ik mag toch wel wat vragen hoef je niet zo te reageren 😢
Jij moet niet googlen naar ziektes en ellende maar naar een psycholoog.
clautje1979 schreef:
04-06-2018 15:49
Mijn angst komt ook omdat ik enge dingen lees op internet
Stop daar dan eerst eens mee. En zoek hulp, het klinkt allemaal niet erg gezond.
clautje1979 schreef:
04-06-2018 15:53
Ja dus ik voel me klote nu dus ik mag toch wel wat vragen hoef je niet zo te reageren 😢
Maar ook in je andere topics reageer je eigenlijk niet echt op de vragen die gesteld worden. Je hebt hier dus al jaren last van? Wat heb je er allemaal aan aan gedaan? Medicatie? Slaaptraining? Is er ooit slaaponderzoek gedaan? Vertel eens wat meer.
Alle reacties Link kopieren
sanjunipero schreef:
04-06-2018 18:10
En die vindt het geen goed idee je hiervoor door te verwijzen naar een psych?
Nee maar Hoezo dan ? Is t dan toch ernstig
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
04-06-2018 18:37
Maar ook in je andere topics reageer je eigenlijk niet echt op de vragen die gesteld worden. Je hebt hier dus al jaren last van? Wat heb je er allemaal aan aan gedaan? Medicatie? Slaaptraining? Is er ooit slaaponderzoek gedaan? Vertel eens wat meer.
Hoi ik heb van de huisarts wel eens oxazepam gehad en ga steeds naar haar toe voor geruststelling ze zegt t is heel vervelend maar niks ernstig ben wel eens naar een vervanger geweest om te kijken wat hij zei mAar ik kreeg t zelfde accepteren dat t even Zo gaat
Alle reacties Link kopieren
clautje1979 schreef:
04-06-2018 19:05
Nee maar Hoezo dan ? Is t dan toch ernstig
Nee, maar een psycholoog kan je helpen bij je angsten. Het feit dat je zo in paniek bent over iets normaals, daar heb je hulp bij nodig. Want het is niet normaal om bang te zijn voor een slaaptekort en geruststelling nodig te hebben.
Alle reacties Link kopieren
clautje1979 schreef:
04-06-2018 19:08
Hoi ik heb van de huisarts wel eens oxazepam gehad en ga steeds naar haar toe voor geruststelling ze zegt t is heel vervelend maar niks ernstig ben wel eens naar een vervanger geweest om te kijken wat hij zei mAar ik kreeg t zelfde accepteren dat t even Zo gaat

Waarom oxazapam, met ook al zijn bijwerkingen, waarom niet gaan werken aan acceptatie. Daar kan een psycholoog of GGZ ondersteuner je bij helpen. Er is geen magisch pilletje die al je problemen in 1x oplost.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
04-06-2018 19:13
Nee, maar een psycholoog kan je helpen bij je angsten. Het feit dat je zo in paniek bent over iets normaals, daar heb je hulp bij nodig. Want het is niet normaal om bang te zijn voor een slaaptekort en geruststelling nodig te hebben.
Ja misschien heb je wel gelijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven