Gezondheid alle pijlers

Oververmoeid kind

14-06-2018 23:04 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste.. Ik ben niet iemand die snel naar huisarts gaat. Was er al 3 jaar niet geweest tot afgelopen 2 maanden. Toen ben ik er 1x geweest na gym ongelukje van dochter. En 1x ivm erge been/rugpijn dochter. Dat laatste is opgelost door zooltjes en klaagt ze alleen soms nog over.

Nu is ze laatste week zo moe. Echt op! Vandaag had ze iets waar ze erg tegenop zag dus dacht dat de vermoeidheid ook stukje spanning was. Deze dag is goed verlopen en dacht ook dat ze nu wel opgeknapt zou zijn. Maar t tegendeel is waar. Ze is naar bed gegaan. Bleek en misselijk. En niet zichzelf.

Ik maak me zorgen. En dit doe ik niet vlug. Wil niet voor alleen moeheid naar huisarts gaan.. maar wat als de been en rugpijn hier toch ook mee te maken heeft. En ik iets over t hoofd zie ? Maar om nu weer naar huisarts te gaan.. 3e keer in paar maanden..
Maar maak me natuurlijk ook niet voor niks zorgen..

Wat zouden jullie doen? Naar huisarts? Thuis houden van school en afwachten? Gewoon laten doen wat ze kan en wil.? Dit is waarschijnlijk morgen lekker naar school..

Verder is ze normaal gesproken gezond, goed gezind en opgewekt. Ze is 12 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Waarom vergeten volwassen mannen en vrouwen toch hoe het was om in de pubertijd te zitten. Was jij niet moe? Hoe ben jij nu als je ongesteld moet worden, neem dat x 9 oid. Puberen kan knap kt zijn. Moe, hormonen die door je lijf razen. Een lijf dat ineens allerlei weefsel aan gaat maken etc. Dat kost nogal wat energie.
Buiten dat er een virusje heerst wat ze ook onder de leden kan hebben. Meld haar ziek, laat haar lekker een dagje in bed liggen en kijk hoe ze zich dan voelt.
Huisarts en bloedonderzoek. Menstrueert ze al?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou afwachten. Misschien wordt ze grieperig.
Ok, sinds een week lees ik nu. Nog even aanzien, als het aanhoudt huisarts en bloedonderzoek.
anoniem_65f406179499f wijzigde dit bericht op 14-06-2018 23:14
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kaaskroket schreef:
14-06-2018 23:04


Wat zouden jullie doen? Naar huisarts? Thuis houden van school en afwachten? Gewoon laten doen wat ze kan en wil.? Dit is waarschijnlijk morgen lekker naar school..

Verder is ze normaal gesproken gezond, goed gezind en opgewekt. Ze is 12 jaar.

Thuis houden en naar de huisarts gaan. Moeheid is een prima reden.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Voornu schreef:
14-06-2018 23:11
Ok, sinds een week lees ik nu. Nog even aanzien, als het aanhoudt huisarts en bloedonderzoek.
Dit zou ik doen. En haar even thuis houden, kijken of ze dan opknapt.
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
14-06-2018 23:11
Ok, sinds een week lees ik nu. Nog even aanzien, als het aanhoudt huisarts en bloedonderzoek.
Dit en morgen lekker een dagje thuishouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou even afwachten.

Afgelopen periode geen wandelvierdaagse, schoolkamp, toetsweek, etc. gehad?
Ga gewoon naar de huisarts. Ik was als puber ook ineens een tijd heel moe en misselijk. Met flauwvallen zelfs. Was in die tijd ook heel hevig ongesteld geweest wat voor die problemen zorgde (lage bloeddruk en bloedarmoede in mijn geval).

Ben ook niet zo iemand die naar de dokter rent bij iedere kwaal maar als ik dan toch geweest ben vraag ik me soms echt af waarom ik niet gewoon eerder ben gegaan i.p.v. wachten tot de kwaaltjes overgaan?! Mijn huisarts heeft me zelfs eens gevraagd waarom ik zo lang had gewacht.
Mijn puber van 13 is ook vaak moe (vandaag nog om 16:00 uur met lichte hoofdpijn naar bed gegaan!)

Als je het niet vertrouwd naar de HA en bloed laten prikken. Kan ook Pfeiffer zijn o.i.d.

Eet ze verder wel goed? Krijgt ze voldoende energie binnen?
Als je denkt dat het met de spanning van vandaag te maken had, dan is het toch niet zo gek dat ze daar na de gebeurtenis niet meteen van opgekapt is? In het weekend goed uitrusten en dan verder eventueel verder kijken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen zijn nooit ziek. Geen griep of wat dan ook. Maar af en toe hebben ze een baaldag en dan meld ik ze ziek. Gewoon omdat het wel eens op is en omdat ze nu eenmaal geen vrije dag kunnen opnemen zoals wij. Het grappige is, ik heb er nog nooit om gelogen. Vroeger op de basisschool en nu op middelbaar onderwijs meld ik gewoon dat ik ze thuis houdt omdat ze op zijn en moeten opladen. Nog nooit commentaar of problemen gehad. Mijn kinderen weten ook dat wij hier vrij makkelijk in zijn en dat ze een paar extra "vrije" dagen per schooljaar hebben. Ze hebben er nog nooit misbruik van gemaakt maar er ook nog nooit om gelogen.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, wat maak jij je druk om hoe vaak, of niet vaak je bij de huisarts komt. (Je meldt zelfs trots dat je jaren niet bent geweest, alsof dat een prestatie is). Denk je nou echt dat zo'n man/ vrouw zich daarmee bezighoudt?
Natuurlijk ga je naar de huisarts als dochter zich niet goed voelt!
Alle reacties Link kopieren
Is je dochter al ongesteld? Zo niet: begon dat bij jou ook rond die leeftijd toevallig? Daar kan wel eens een verband zitten.

Verder: is ze dit jaar begonnen in de brugklas? Kan het gewoon 'einde schooljaar-moeheid' zijn?

In alle gevallen: lekker thuis houden, op de bank leggen met boek en/of Netflix/dvd's, en na het weekeind weer verder kijken.
Alle reacties Link kopieren
"Bleek en misselijk"

Dat is niet hoe een mens hoort te zijn, en krijg je niet van 'gewoon moe zijn' of 'gewoon spanning hebben'.

Dus huisarts.
Bros before hoes
Alle reacties Link kopieren
Serieus huisarts.

'Bleek en misselijk'....

Mens, dat hoort toch gewoon niet? Al komt het door ongesteldheid o.i.d. is dat alsmede iets om mee naar de huisarts te gaan! Lees eens wat je typt.
Bros before hoes
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst een rustig weekend inplannen. Kijken of dat helpt.
Ik zou even overleggen met de assistente van de huisarts (doe ik zelf altijd bij twijfel) en die neemt de zaken bij ons altijd heel serieus en poeiert ons nooit af. Laat ons bij twijfel dus met liefde langskomen.
Wat is dat toch met de huisarts? Ik hoor heel vaak mensen zeggen: “Ik ga bijna nooit naar de huisarts”. Alsof dat iets goeds is, of om trots om te zijn.

Maar die man/vrouw doet toch gewoon zijn werk: die krijgt ervoor betaald en vindt het hopelijk ook erg leuk. Het is toch niet dat je een gunst ofzo van iemand vraagt? Hij verleent een dienst waar jij soms wat meer en soms wat minder behoefte aan hebt.

Kortom: als jij het gevoel hebt dat het niet helemaal in haak is, gewoon gaan. Misschien is het wel wat, misschien niet en dan ben je gerustgesteld.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
StefBros schreef:
15-06-2018 01:03
Serieus huisarts.

'Bleek en misselijk'....

Mens, dat hoort toch gewoon niet? Al komt het door ongesteldheid o.i.d. is dat alsmede iets om mee naar de huisarts te gaan! Lees eens wat je typt.
Een keertje bleek en misselijk is voor mij nou niet echt een teken om naar de huisarts te gaan.

Houdt dat 2 weken aan dan zou ik wellicht wel gaan.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor jullie fijne berichten. Ik meld haar vandaag af op school en overleg met huisarts assistente.
Zwangeres schreef:
15-06-2018 07:25
Wat is dat toch met de huisarts? Ik hoor heel vaak mensen zeggen: “Ik ga bijna nooit naar de huisarts”. Alsof dat iets goeds is, of om trots om te zijn.

Maar die man/vrouw doet toch gewoon zijn werk: die krijgt ervoor betaald en vindt het hopelijk ook erg leuk. Het is toch niet dat je een gunst ofzo van iemand vraagt? Hij verleent een dienst waar jij soms wat meer en soms wat minder behoefte aan hebt.

Kortom: als jij het gevoel hebt dat het niet helemaal in haak is, gewoon gaan. Misschien is het wel wat, misschien niet en dan ben je gerustgesteld.

Succes!
Omdat het vaak vanzelf oplost en je de zorgkosten omhoog jaagt. Of denk jij dat dit geen extra kosten zijn?
Natuurlijk wel. En natuurlijk krijgt de arts er voor betaald maar het kost wel extra geld. Een gemeentewerker krijg ook betaald om vuilnis van de straat te verwijderen. Dat wil nog niet zeggen dat je dan maar troep op straat moet gooien.

Kind is een weekje moe, kom op zeg. Als ze in groep 8 of middelbare school zit (en die kans lijkt me heel groot gezien haar leeftijd) is het gewoon heel normaal in deze periode.
Alle reacties Link kopieren
StefBros schreef:
15-06-2018 01:03
Serieus huisarts.

'Bleek en misselijk'....

Mens, dat hoort toch gewoon niet? Al komt het door ongesteldheid o.i.d. is dat alsmede iets om mee naar de huisarts te gaan! Lees eens wat je typt.
Overdrijven is ook een vak
Einde schooljaar moeheid is niet gek in deze periode van het jaar.....

Niet meteen hersteld na inspanning, of dat nou lichamelijk of psychisch is, is eveneens niet gek.

Daarnaast kan controle door HA op bijvoorbeeld bloedarmoede, Pfeiffer, Tekenbeet (Lyme) etc geen kwaad.

Waarom te lang wachten met HA? Voor jezelf maak jij die keuze, jij bent volwassen. Dochter is kind en afhankelijk van jouw oordeel/beslissing in deze. Sol daar dan niet mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven