Gezondheid alle pijlers

Haartransplantatie (FUE) vriend

15-06-2018 23:30 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende maand ondergaat mijn vriend een haartransplantatie. Ik vind hem natuurlijk prachtig zoals hij is, maar hij wilde dit al langer en de transplantatie was al gepland voordat wij iets met elkaar kregen. In eerste instantie had hij gekozen voor een FUT transplantatie (hij werkt als acteur en mag contractueel niet zomaar zijn haar afscheren), maar na overleg met zijn "Baas" heeft hij nu toestemming gekregen om toch de FUE methode te doen. Nu wil ik graag mijzelf een beetje voorbereiden op wat ik eigenlijk kan verwachten, maar van de sites die ik tegen kom krijg ik het onderbuikgevoel dat ze alles toch wat rooskleuriger voorstellen als dat het in werkelijkheid misschien is.

Zijn er wellicht hier ervaringsdeskundige die hun verhaal met mij willen delen? Ik weet dat hij er de eerste dagen raar uit kan zien vanwege zwellingen, maar hoe lang blijft dit aan? Wat zijn voor hem de ongemakken en kan ik wat doen om dat te verlichten? En hoe lang duurt het voordat je een beeld krijgt van wat het uiteindelijke resultaat gaat zijn?

Omdat hij na de transplantatie twee weken vrij heeft, reizen we aan het einde van de eerste week naar Nederland, waar hij graag mijn familie wil leren kennen. In mijn achterhoofd houd ik er al rekening mee dat hij (vriend) het herstel iets te optimistisch inschat en hier wellicht nog op terug gaat komen. (Wat hij ook absoluut mag! Ik bedoel: ik zou bij de eerste ontmoeting met mijn "schoonouders" ook zo goed mogelijk voor de dag willen komen.) Of maak ik mij druk om niks?
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, mijn vriend heeft vorig jaar ook een haartransplantatie gehad. Hij moest de eerste dagen een band om ivm het vocht en duurde wel een week volgens mij voordat dat vocht weg was (had wel echt veel vocht was net Einstein). Maar bij iedereen is het herstel ook anders.
Gaat hij het in Turkije doen? Wij zijn daarheen gegaan.
Het resultaat duurt ook wel lang voordat je dat gaat zien hoor. Het volledige resultaat zie je pas na 12 tot 16 maanden en na een aantal weken/maanden begint het haar pas wat te groeien. Het is zeker een kwestie van geduld hebben dus.
Verder viel het met de pijn enzo erna gelukkig wel mee, hij vond alleen dat hij tijdens de behandeling veel pijn had van de injecties ter verdoving.
Wij hadden een vliegtuigkussentje mee voor hem ivm het slapen de eerste nachten. Verder kun je weinig doen eigenlijk. En vooral shirts meenemen die niet over het hoofd hoeven.
Wat wel een ongemak was trouwens was de enorme jeuk je mag natuurlijk niet krabben.... maar ook daar kun je weinig aan doen...
Succes in ieder geval!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor je antwoord! Hij gaat het in Duitsland laten doen (waar we wonen). Vliegtuigkussentje ga ik aanschaffen, bedankt voor de tip. Shirts die niet over het hoofd hoeven heeft hij al genoeg.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven