Gezondheid alle pijlers

Snot/slijm in holtes

16-06-2018 19:57 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een beetje onsmakelijk, sorry alvast.
Ik voel al een paar dagen dat mijn holtes vol zitten. Maar ben verder niet echt verkouden. Mijn neus zit niet dicht en ik kan gewoon ademhalen door mijn neus. Heb al van alles geprobeerd maar ik krijg ze niet leeg. Opsnuiven, uitsnuiten, lekker ordinair rochelen, neusspray, spoelen met zout water. Als ik hard op/uit snuif voel ik wel iets beweging van binnen maar het komt er niet uit. Vooral op bed is het irritant. Dat krijg ik het gevoel dat alles dicht zit en moeilijk kan ik wel moeilijk ademhalen. Vanochtend kwam er met rochelen ook heel klein beetje slijm, dit was echt heel taai en groen. Ik vermoed dat er nog meer zit.
Wat kan ik doen om het los te krijgen of het slijm op te lossen?
Al met een netipot geprobeerd? Daar moet zoutoplossing in trouwens, anders voelt het alsof je verdrinkt.
In douche gaan stomen...
Dagje sauna pakken?
Tiana_76 schreef:
16-06-2018 20:01
Al met een netipot geprobeerd? Daar moet zoutoplossing in trouwens, anders voelt het alsof je verdrinkt.
Dit. Of een neusdouche. Te bestellen bij de apotheek. Of gewoon een plastic flesje met sportdop gebruiken. Ongejodeerd zout erin oplossen en om beurten met flinke kracht in beide neusgaten spuiten. Handigst is onder de douche.
Wat ik gebruik :

Bisolvon bruistabletten of een andere slijm oplosser voor vastzittend slijm. Dat maakt niet alleen slijm dunner om op te hoesten maar ook om uit te snuiten. En gewone neusspray voor een paar dagen om het slijmvlies te laten slinken. Geen zout water dat helpt bij mij vaak niet voldoende.

Het duurt een paar dagen voor het goed dun wordt maar je merkt al snel verschil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven