Gezondheid alle pijlers

Al bijna 2 weken blaasontsteking maar geen bacterie

16-06-2018 21:30 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Halli hallo,

Ik heb al bijna twee weken blaasontsteking-achtige klachten.
Voornamelijk pijn bij het uitplassen, en vaak moeten plassen.
Het zijn geen kleine plasjes.

Wat niet echt meehelpt, is dat ik ook een schimmelinfectie heb daar
benee. Bovendien kan ik niet tegen antibiotica...

Ik heb afgelopen maandag urine ingeleverd. Daaruit bleek duidelijk
dat er leukocyten en ontstekingswaarden in zaten, maar geen aanwijsbare
bacterie.

Omdat ik antibioitca zo slecht verdraag, moet ik wachten tot ik maandag
uitslag krijg van de kweek. Afhankelijk van wat er uit de kweek komt,
krijg ik een gericht antibioticum. Met de medicijnen voor de schimmelinfectie ben ik ook nog niet begonnen, omdat je daar juist blaasontsteking e.d. van kan krijgen...

Maar wat als er niks uit de kweek komt ... Volgens de assistente is het waarschijnlijk wel een blaasontsteking ... maar hoelang duurt het voordat dat geneest, vind het wel een beetje lang duren. Kan aan mij liggen hoor.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Ben je seksueel actief en zo ja doe je het veilig? Chlamydia kan ook klachten geven die op een blaasontsteking lijken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou je vooral ook niet af laten schepen met 'dan zal het wel gewoon een blaasontsteking zijn'.

Dat riepen mijn huisarts en assistente namelijk ook jarenlang (af en aan dezelfde klachten).
Maar ik blijk dus maar 1 nier te hebben vol verkalkingen en nierstenen.
Nu is dat wel extreem, maar achteraf had ik er dus veel meer bovenop moeten zitten zelf ipv elke keer maar gewoon de diagnose 'blaasontsteking' te accepteren.

Er zijn echt veel meer dingen die er aan de hand kunnen zijn.
silent-witness wijzigde dit bericht op 16-06-2018 22:13
Reden: Aanvulling
10.68% gewijzigd
Not my circus, not my monkeys
Alle reacties Link kopieren
Tulpje25 schreef:
16-06-2018 22:03
Ben je seksueel actief en zo ja doe je het veilig? Chlamydia kan ook klachten geven die op een blaasontsteking lijken.
Ik doe het niet veilig. Wel doe ik het met een vaste partner sinds ruim zeven maanden.
Eind november heb ik al een chlamydiatest bij de huisarts gehad, destijds wegens andere klachten.
Die was toen negatief. En aangezien noch mijn partner noch mijn partner met anderen slapen, lijkt
het mij niet waarschijnlijk dat het chlamydia is.

De assistente vroeg me daar ook al naar.
Alle reacties Link kopieren
Mechthild schreef:
16-06-2018 22:29
Ik doe het niet veilig. Wel doe ik het met een vaste partner sinds ruim zeven maanden.
Eind november heb ik al een chlamydiatest bij de huisarts gehad, destijds wegens andere klachten.
Die was toen negatief. En aangezien noch mijn partner noch mijn partner met anderen slapen, lijkt
het mij niet waarschijnlijk dat het chlamydia is.

De assistente vroeg me daar ook al naar.
Een tweede keer testen kan geen kwaad om alles uit te sluiten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook een 2de keer testen evt ook op andere soa's.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
En drink cranberrysap , de pure, niet de cranberry drink met veel suikers enzo. Dit kan je helpen bij blaasproblemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven