Gezondheid alle pijlers

Amper ongesteld worden, zwanger raken?

17-06-2018 14:03 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik hoop hier een beetje duidelijk te vinden. Ik word zeer onregelmatig ongesteld, daarmee bedoel ik dus dat het ongeveer drie maanden of langer duurt voor ik ongesteld word. Het nu 12,5 week geleden dat ik voor het laatst ongesteld ben geworden. Ik mag de pil niet slikken omdat ik in het verleden een longembolie heb gehad. Enkel condooms mag ik gebruiken. Omdat ik dus zo'n 3/4 keer per jaar ongesteld word vraag ik mij af of ik wel zwanger kan worden. Afgelopen nacht is namelijk het condoom tijdens de seks kwijt geraakt en ben ik er net pas achter gekomen dat deze helemaal bij m'n baarmoeder zat. M'n vriend is niet in dit condoom klaar gekomen, want we hebben een nieuwe gebruikt, maar we zijn wel erg lang door gegaan voordat we wisten dat het condoom er niet meer om zat.

Hoe groot is nou de kans dat ik zwanger ben ivm het weinig ongesteld worden en voorvocht dat wel in mij is gekomen?
Die kans is er altijd. Als je zeker weten niet zwanger wil worden, dan haal je de morning after pil.

En ga naar een dokter voor je ongesteldheidsprobleem.
Zelf werd ik maar 6 keer per jaar ongesteld. Toch vrij vlot (gepland) zwanger geworden.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je niet naar de dokter als je zo weinig ongesteld bent? Dat kan een medische oorzaak hebben die behandeld moet worden. Of weet je al hoe het komt?

En kans op zwangerschap is er altijd, dus een bezoekje aan de apotheek is een goed idee, tenminste, als je niet zit te wachten op gezinsuitbreiding.
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Ik mag geen morning after pil slikken daarom dus ook mijn zorgen. En dat ik weinig ongesteld ben vind ik helemaal prima. Wie wil dit nou elke maand 😝
Alle reacties Link kopieren
Als je vriend niet daarvoor al een keer was klaargekomen zitten er in voorvocht geen zaadcellen, dus geen risico op zwangerschap dmv het afgegleden condoom. Dus ik zou me geen zorgen maken.
Mocht je je nou toch zorgen maken, doe je over 3 weken een zwangerschapstest. Dan heb je zekerheid.
Alle reacties Link kopieren
Alien-meisje schreef:
17-06-2018 17:20
Ik mag geen morning after pil slikken daarom dus ook mijn zorgen. En dat ik weinig ongesteld ben vind ik helemaal prima. Wie wil dit nou elke maand 😝

En dat een lange cyclus ook een symptoom kan zijn van ziekte? Maak je je daar geen zorgen om?
Tjezus, wat vals
Mag je ook de nieuwe morning after pil niet? Bestaat uit ulipristal, ander medicament dan de norlevo en langer werkzaam. Morgen even vragen aan je huisarts of hematoloog.
Ik zou naar de huisarts gaan en eens vragen of hij/zij uit kan zoeken of je PCO (of PCOS) hebt.
Alien-meisje schreef:
17-06-2018 17:20
Ik mag geen morning after pil slikken daarom dus ook mijn zorgen. En dat ik weinig ongesteld ben vind ik helemaal prima. Wie wil dit nou elke maand 😝
beetje kop in het zand steken dit. Je maakt je zorgen of je zwanger bent en twijfels of je wel eens zwanger zou kunnen worden.
Lijkt me verstandig om dit dan te laten uitzoeken. Het is niet normaal dat je zo weinig ongesteld bent, en ja misschien ben je wel onvruchtbaar, maar wil je het daar op gokken? Laat dit uitzoeken door een arts.
Je kunt de weg naar de huisarts niet vinden? Ik neem aan dat je zelf wel weet dat je met jouw gezondheid begeleiding nodig hebt bij een eventuele zwangerschap? Je klinkt zo onwetend, heb je nooit opgelet bij de arts?
Alle reacties Link kopieren
kans is altijd aanwezig.
Verdiep je eens in je eigen cyclus zou ik zeggen dmd ovulatietest, Lady comp, natural familie planning cursus oid.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
17-06-2018 19:00
beetje kop in het zand steken dit. Je maakt je zorgen of je zwanger bent en twijfels of je wel eens zwanger zou kunnen worden.
Lijkt me verstandig om dit dan te laten uitzoeken. Het is niet normaal dat je zo weinig ongesteld bent, en ja misschien ben je wel onvruchtbaar, maar wil je het daar op gokken? Laat dit uitzoeken door een arts.
Ik twijfel niet of ik zwanger kan worden want ik heb een paar jaar geleden een miskraam gehad terwijl ik seks heb gehad met condoom die niet gescheurd is of afgegleden. Dus daar hoef ik me niet zorgen om te maken. Ik werd altijd maandelijks ongesteld toen ik de pil nog slikte, daarna is het gewoon nooit meer normaal geweest. Ik ben niet anders gewend dan dat dit zo is en dit zijn ook mijn zorgen niet. Het enige wat ik wou weten is of er een kans is dat ik zwanger geraakt ben omdat het condoom bij m'n baarmoeder urenlang heeft gezeten met mogelijk voorvocht erin.
Alle reacties Link kopieren
miedo schreef:
17-06-2018 19:23
kans is altijd aanwezig.
Verdiep je eens in je eigen cyclus zou ik zeggen dmd ovulatietest, Lady comp, natural familie planning cursus oid.
Daar ben ik inmiddels mee bezig via een app. Alleen duurt het even voordat de app een voorspelling kan geven van wanneer de eisprong etc is. Ik hield het sowieso altijd al bij door in m'n agenda te noteren wanneer en hoe lang ik ongesteld ben. Dit doe ik al jaren, maar het komt altijd afwisselend. De duur is het laatste jaar ofzo ongeveer een week maar heb ook momenten gehad dat ik om de twee weken ongesteld werd en twee weken lang was. Nu duurt het heel lang voordat ik het word en duurt het ongeveer een week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven