Gezondheid alle pijlers

Voedsel Allergie

17-06-2018 21:15 12 berichten
Zijn er hier mensen met een voedsel allergie ?
Ik ben benieuwd hoe ze hier achter zijn gekomen ?
Wat voor klachten er waren ?
En hoe lang het duurde voor ze dit onder contole hadden en de klachten verdwenen.

Bedankt vast
Je kun je laten testen in het ziekenhuis.
Hoezo “onder controle hadden”? Bij een echte voedselallergie (en ook bij een voedselintolerantie) is het advies om dat te vermijden.

Aan welke allergie denk je?
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft meerdere voedselallergieen. Hoe we erachter kwamen; hij reageerde met een reactie.
Daarna kwamen de onderzoeken en de vaststelling dat hij allergisch is voor noten, pinda’s, schaal en schelpdieren en een aantal andere vissoorten.

Hoe we het onder controle houden? Volledig schrappen... geen noten, pinda’s, schaal en schelpdieren of de vissoorten waar hij op reageert of waar het in zit.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Heb je zelf klachten die je in verband brengt met voedselallergie?
Alle reacties Link kopieren
Allergisch voor steenvruchten, dikke keel, dikke lippen en een dikke wang zijn het gevolg.
De huid staat zo strak gespannen dat de binnen en buitenkant van mijn lippen barsten.
Na het innemen van een allergiepil ( dubbele dosis) duurt het nog een dag of 2 voor de zwelling volledig weg is.
De eerste keer dat ik dit meemaakte heb ik opgeschreven wat ik tot ca 24 uur terug gegeten heb, de tweede keer weer, de derde keer weer en zo uitgekomen bij steenvruchten.
Soms eet ik per ongeluk iets waar een steenvrucht in zit en begint de ellende weer maar het is goed onder controle te houden door te blijven controleren wat ik eet
Ik heb al langere tijd onverklaarbare klachten die te maken hebben met eten en maagzweren alles is zoon beetje uitgesloten nu behalve dit deel daar voor ga ik dinsdag na het ziekenhuis weer.
Ik heb bijvoorbeeld al glutenvrij dieet gehad om uit te sluiten dit was het niet maar ze zeggen echt dat je een week of 4 verder bent voor dat je verschil merkt.
Kort om ben ik gewoon nieuwsgierig na ervaringen van andere mensen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man. Hij hoeft maar iets met sporen van sesam te eten en wordt binnen enkele minuten opgezwollen, rood, benauwd en als er niet snel ingegrepen wordt raakt hij in shock. Hij heeft onderzoeken in het zkh gehad. We weten inmiddels waar we op moeten letten met koken en lezen altijd etiketten. Uit eten kan, maar moet altijd duidelijk aangeven dat hij deze allergie heeft. Hij heeft altijd een epipen bij zich.
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe lang heb je glutenvrij gegeten dan? Je zegt dat ze aangeven dat het 4 wkn nodig had, dus ik neem aan dat je dan in ieder geval minimaal 4 wkn glutenvrij gegeten hebt?
Er is een groot verschil tussen intolerant of allergisch hoor.
Als je intollerant bent dan kan je zeker wel reageren maar dat uit zich sneller in zaken als buikpijn, overgeven, of moeite met bijvoorbeeld ontlasting.
Bij een allergie krijg je reacties zoals draakje en zizo omschrijven. Mijn zoon heeft ook altijd een epipen bij zich en idd als hij schaaldieren of schelpdieren of vis eet dan blazen zijn lippen op en wordt zijn keel dik.
De reactie bij noten en pinda’s is bijna direct zo extreem benauwd dat hij niet meer kan praten en idd in shock kan raken. Heel eng..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Yes, hier ook helaas! Alle soorten vruchten behalve banaan, noten, rauwe groenten, heel veel soorten medicatie. En het enige wat je er aan kan doen is het idd vermijden. We gaan nu uitzoeken hoe we het met medicatie kunnen doen. Loop bij de allergoloog. Daar kan je het laten testen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel een tijdlang last gehad van een prikkelbare darm dus ik dacht dat het aan het voedsel lag maar aangezien het de laatste maanden niet meer voorkomt was het kennelijk niet de oorzaak.

Zeker geen allergie te noemen. Een heel fodmapdieet gevolgd en bepaalde levensmiddelen maakten het erger. Ik weet niet hoelang het heeft geduurd; ik dacht meer dan een jaar. Maar plotseling is het gestopt, nu sinds enkele maanden en ik kan nu zelfs zwaar verdachte levensmiddelen zoals sorbitol eten zonder centje pijn. :)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bedankt voor alles reactie's.
Ik heb 2 weken op advies gluten vrij gegeten toen kwam het ziekenhuis met de uitslag het dat niet zou zijn.
Etiketten lezen enz doen wij inderdaad ook al maar echt de vinger er op leggen waar het zit lukt nog niet dus dat mogen ze in het ziekenhuis doen.
Allergoloog ben ik wel eens geweest voor de hooikoorts er kwam toen ook allergie voor pinda uit maar ze zeggen dit is een kruisreactie op hooikoorts.
Pds heb ik ook wel eens horen vallen maar ik heb wel specifikere klachten als dat zoals jeuk niezen benauwdheid soms begin ik zelfs te stotteren altijd gecombineerd met exteeem misselijk worden altijd na het eten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven