Gezondheid alle pijlers

Onvruchtbaarheid

17-06-2018 21:40 6 berichten
Dag iedereen,

Ik ben een negentienjarige vrouw. Ik heb een relatie met mijn lieve vriend, die even oud is. Zo lang ik me kan herinneren, heb ik een grote kinderwens. Mijn vriend ook. Ik zou nu nog absoluut geen kinderen willen, omdat ik eerst nog een beetje ouder wil zijn.
Ik zit met een gedachtespinsel. Toen ik een jaar of zeven was, had ik veel last van buikpijn. Uiteindelijk zijn we in het ziekenhuis terecht gekomen, en bleek dat een van mijn eierstokken zo groot was als die van een volwassen vrouw, maar dat het net nog binnen de marge zat. Verder is hier niks mee gedaan. Ik heb inmiddels geen last meer van mijn eierstokken. Ik ben elke maand ongesteld, en door niet tegen de pil te kunnen, heb ik drie jaar geleden een spiraaltje laten zetten. Ik word nu niet meer ongesteld.

De laatste tijd ben ik bang dat misschien mijn kinderwens niet uitkomt, want ik ben bang dat ik onvruchtbaar ben, door die vergrote eierstok van toen. Mijn moeder wordt gek van mij, en zegt dat ik het wel zie tegen de tijd dat ik zwanger wil worden. Daar heeft ze gelijk in, maar ik zou gewoon graag zekerheid willen. Binnenkort heb ik een afspraak opstaan bij de gynaecoloog, omdat ik gewoon graag wat wil weten. Mijn moeder zegt dat ze echt niet kunnen zeggen of ik onvruchtbaar ben of niet, en dat ze alleen nog maar naar de eierstokken gaan kijken.

Wat zouden jullie mij voor een advies geven?

Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Ook al zou er nog maar 1 eierstok werken dan kun je nog steeds zwanger worden.

Verder rustig blijven. Als het zo is kun je er niets aan doen. En als het niet zo is heb je je druk gemaakt om niets.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef je advies: ga naar de gynaecoloog.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ik wist niet dat je onvruchtbaar kon zijn. Zullen we het nog een keer proberen?
Mijn_naam schreef:
17-06-2018 21:58
Ik wist niet dat je onvruchtbaar kon zijn. Zullen we het nog een keer proberen?
Ik vraag alleen maar advies over iets waarover ik onzeker ben.
Alle reacties Link kopieren
Stel dat die ene eierstok het niet meer doet, dan heb je er nog een. Normaalgesproken springt er ongeveer elke maand een eitje uit een eierstok. Als de ene het niet meer doet, zal de andere het meestal overnemen.
Het is voor artsen moeilijk om te zien of je onvruchtbaar bent of niet. Sommige gevallen zijn evident, andere niet. In mijn geval lijkt alles goed bij de onderzoeken. Ook bij mijn man. Toch probeer ik al vijf jaar om zwanger te worden. Waarom het niet lukt? Geen idee, de artsen vinden niks raars.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven