Gezondheid alle pijlers

Kunnen donkere kringen nog minder worden?

18-06-2018 12:14 12 berichten
Heb jaren onregelmatige diensten gedraaid. Daarnaast gerookt/geblowd en alcohol gedronken, wat meer dan nodig was. Ook vaak ongezond gegeten. Ben nu 26 en heb aardig wat donkerheid onder me ogen ontwikkeld. Ze zijn blauw/rood van kleur en ben van Nederlandse afkomst.

Heb het gevoel dat het niet komt door het ouder worden en dat het niet genetisch is bepaald.

Is er nog kans op herstel? Ben nu al 2 maanden gestopt met roken, 1 maand gestopt met drinken en deze week is me laatste week met nachtdiensten. Ook ben ik veel gezonder gaan eten.

Zijn er mensen die dit daadwerkelijk ervaren hebben?
Als je dit volhoudt en ook stopt met blowen, dan worden de kringen langzamerhand rood en dan via geelgroenig naar normaal gezond. Kwestie van geduld.
Als na 2 maanden je donkere kringen nog niet weg zijn met een gezondere levensstijl dan denk ik niet dat het nog gaat komen. Ik ben 53 en heb mijn hele leven veel gerookt en gedronken en heb geen donkere kringen.
Ik heb ook donkere kringen en ik blow niet, drink nauwelijks en had ook al donkere kringen voordat ik rookte. Google eens op oorzaken zou ik zeggen. Ik vind dit rijtje:

•dunnere huid door huidveroudering
•bleke huid
•vermoeidheid en stress
•veel adertjes in de huid
•veel pigment onder de ogen
•diepliggende ogen (hierdoor meer zichtbaar)
•erfelijke aanleg

Het lijkt er dus op dat geen van de zaken die jij noemt de oorzaak zijn. Dat betekent dat het nalaten daarvan dus ook niet de oplossing is.

Desalniettemin is het altijd verstandig om te stoppen met alcohol, roken, blowen en ongezond eten. Van het bovenstaande rijtje lijkt het me dat je alleen invloed hebt op "vermoeidheid en stress".
Alle reacties Link kopieren
Dootjes, dit is al het derde topic dat je hierover opent.
Wat verwacht je hiervan ?

Ga alsjeblieft hulp zoeken om je leven een beetje op orde te krijgen, als dat is wat je werkelijk nodig hebt.
Daar kunnen topics op Viva je niet mee helpen.
nounou
zazamaenade schreef:
18-06-2018 12:33
Dootjes, dit is al het derde topic dat je hierover opent.
Wat verwacht je hiervan ?

Ga alsjeblieft hulp zoeken om je leven een beetje op orde te krijgen, als dat is wat je werkelijk nodig hebt.
Daar kunnen topics op Viva je niet mee helpen.
Ik heb een afspraak bij de dokter om te checken bij de dokter of ik geen allergieen heb. Toch is het wel handig in mijn opinie om te vragen naar mensen die hier ervaring mee hebben. Doe graag research
-jolijn- schreef:
18-06-2018 12:29
Ik heb ook donkere kringen en ik blow niet, drink nauwelijks en had ook al donkere kringen voordat ik rookte. Google eens op oorzaken zou ik zeggen. Ik vind dit rijtje:

•dunnere huid door huidveroudering
•bleke huid
•vermoeidheid en stress
•veel adertjes in de huid
•veel pigment onder de ogen
•diepliggende ogen (hierdoor meer zichtbaar)
•erfelijke aanleg

Het lijkt er dus op dat geen van de zaken die jij noemt de oorzaak zijn. Dat betekent dat het nalaten daarvan dus ook niet de oplossing is.

Desalniettemin is het altijd verstandig om te stoppen met alcohol, roken, blowen en ongezond eten. Van het bovenstaande rijtje lijkt het me dat je alleen invloed hebt op "vermoeidheid en stress".
Als ik google, kom ik vaak tegen da het lifestyle related kan zijn. Of allergieen.
zazamaenade schreef:
18-06-2018 12:33
Dootjes, dit is al het derde topic dat je hierover opent.
Wat verwacht je hiervan ?

Ga alsjeblieft hulp zoeken om je leven een beetje op orde te krijgen, als dat is wat je werkelijk nodig hebt.
Daar kunnen topics op Viva je niet mee helpen.

Tweede en deze heeft een totaal andere inslag. Hoop op mensen met ervaringen hierover. En ik ben me leven op orde aan het krijgen, daar hoort ook bij wat research doen. Vandaar zijn tips en ervaringen welkom.
Waar google je dan precies? De eerste zoveel hits geven ongeveer aan wat ik schreef. Hoe dan ook, je levensstijl aanpassen is altijd een goed idee. Doe daar dan ook voor de zekerheid voldoende nachtrust en eventueel een neusspray tegen allergie bij.
-jolijn- schreef:
18-06-2018 13:07
Waar google je dan precies? De eerste zoveel hits geven ongeveer aan wat ik schreef. Hoe dan ook, je levensstijl aanpassen is altijd een goed idee. Doe daar dan ook voor de zekerheid voldoende nachtrust en eventueel een neusspray tegen allergie bij.
Google, in het engels. Dan kom je veel meer en uitgebreidere informatie tegen.

De reden dat ik het op dit forum vraag, is omdat ik benieuwd ben naar mensen die hier zelf ervaring mee hebben.
Maar, zie je na 2 maanden gezonde levensstijl al enige verandering? Hoelang wil je het uitproberen voordat je andere wegen zoekt (waaronder: accepteren dat het is zoals het is)?
Deze week is me laatste week nachtdiensten, dan ben ik er voor de rest van me leven klaar mee. Ik ga elke dag op dezelfde tijd naar bed en word rond dezelfde tijd wakker. Elke dag gezond en gevarieerd eten. Veel sporten. Uitzoeken of het niet een allergie is, aangezien ik daar aanwijzingen voor heb.

Mocht dat niet werken, ja dan fack it. Dan leg ik me erbij neer. En zet ik me gezonde levenspatroon door, en leef ik door als een supergezonde pandabeer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven