Gezondheid alle pijlers

Helicobacter bacterie

19-06-2018 11:52 24 berichten
Een paar maanden geleden is bij mij de helicobacter bacterie geconstateerd. Ik kreeg toen een anti biotica kuur maar die heb ik niet genomen ( de klachten die ik had; vermoeidheid, misselijk, geen eetlust, diaree en algehele malaise waren eigenlijk over en ik moest eerst afbouwen met andere medicijnen voordat ik hiermee kon starten). Nu merk ik dat m'n klachten afgelopen week toch weer in alle hevigheid terugkomen en wil ik toch gaan starten met de kuur. Wat kan ik verwachten? Begreep vd dokter dat het een zware kuur is. Hoe hebben jullie dat ervaren? Kan ik wel gewoon werken? En hoe snel/langzaam gingen jullie je weer beter voelen? Ervaringen gezocht dus....
Ik denk dat het per persoon verschilt hoe de antibiotica kuur val maar meid, neem die kuur zodat je van die rotbacterie af bent. Zelf voelde ik me weer mens toen ik eenmaal van de helicobacter af was ( had veel te lang met klachten rondgelopen omdat mijn vorige huisarts de verkeerde diagnose had gesteld).
Alle reacties Link kopieren
Gewoon nemen en kijken hoe het gaat toch? Meer keuzes zijn er toch niet?
Hoelang duurde dat voordat je je weer mens voelde na het innemen van de ab-kuur?
Bobby-Pin schreef:
19-06-2018 12:06
Ik denk dat het per persoon verschilt hoe de antibiotica kuur val maar meid, neem die kuur zodat je van die rotbacterie af bent. Zelf voelde ik me weer mens toen ik eenmaal van de helicobacter af was ( had veel te lang met klachten rondgelopen omdat mijn vorige huisarts de verkeerde diagnose had gesteld).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die kuur ook gehad, zelfde kwaal en ik ben er reuze van opgeknapt! Veel meer energie en geen maagklachten meer.
Tijdens de kuur wel wat last van mijn darmen, heb capsules geslikt om de darmflora te ondersteunen en dat hielp goed.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik heb gewoon gewerkt tijdens de kuur. Heb mezelf wel in acht genomen met op tijd naar bed gaan, gezond eten en geen alcohol.
Weet je nog welke capsules je slikte? Ik neem wel iedere dag Yakult
Theres75 schreef:
19-06-2018 12:18
Ik heb die kuur ook gehad, zelfde kwaal en ik ben er reuze van opgeknapt! Veel meer energie en geen maagklachten meer.
Tijdens de kuur wel wat last van mijn darmen, heb capsules geslikt om de darmflora te ondersteunen en dat hielp goed.
je moet natuurlijk die kuur nemen, wat raar om die kuur niet te slikken omdat je even geen klachten hebt. die bacterie blijft namelijk doodleuk in je maag zitten hoor.
en verder kan je alles doen als je zo'n kuurtje neemt.
En omdat ik eerst af moest bouwen met andere medicatie.....
S-Meds schreef:
19-06-2018 12:26
je moet natuurlijk die kuur nemen, wat raar om die kuur niet te slikken omdat je even geen klachten hebt. die bacterie blijft namelijk doodleuk in je maag zitten hoor.
en verder kan je alles doen als je zo'n kuurtje neemt.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
19-06-2018 12:26
je moet natuurlijk die kuur nemen, wat raar om die kuur niet te slikken omdat je even geen klachten hebt. die bacterie blijft namelijk doodleuk in je maag zitten hoor.
en verder kan je alles doen als je zo'n kuurtje neemt.
En kan onbehandeld veel ernstigere dingen veroorzaken in de maag!
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
En omdat ik eerst af moest bouwen met andere medicatie.....
S-Meds schreef:
19-06-2018 12:26
je moet natuurlijk die kuur nemen, wat raar om die kuur niet te slikken omdat je even geen klachten hebt. die bacterie blijft namelijk doodleuk in je maag zitten hoor.
en verder kan je alles doen als je zo'n kuurtje neemt.
Alle reacties Link kopieren
Het was geen feest maar dat is een maagzweer ook niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
wiezel schreef:
19-06-2018 12:49
En kan onbehandeld veel ernstigere dingen veroorzaken in de maag!
dit ja
Alle reacties Link kopieren
Vraag je ha om een maag beschermer.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
stitch77 schreef:
19-06-2018 12:23
Weet je nog welke capsules je slikte? Ik neem wel iedere dag Yakult
Ja, bio kult. Groene letters. Geloof dat die de meeste ondersteuning biedt.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg die maagbeschermer erbij, zat in de verpakking. Per dag 2 verschillende antibiotica pillen en pantaprazol om de maag te beschermen.
Vandaag gestart met de kuur! Welke dag hadden jullie het meeste last van de anti biotica? Ik heb ook 3 pilletjes per keer 2x per dag, ook met een maagbeschermer. Weet iemand of je paracetamol erbij mag nemen of moet ik hiervoor de dokter vragen?
Alle reacties Link kopieren
Ik was destijds 14 jaar oud toen ik de kuur voorgeschreven kreeg. Het heeft 6 maanden geduurd voordat ze die rotbacterie gevonden hadden. De eerste twee dagen verliepen prima maar vanaf dag drie werd het een en al ellende. Achteraf gezien was ik natuurlijk jong en te mager (na maanden slecht eten) en kon mijn lichaam de kuur niet goed hebben. Ik heb de kuur afgemaakt maar heb me nog weken ellendig gevoeld. Mijn maag en darmen zijn nooit meer voldoende hersteld en ik heb hier, zelfs na een hele lange tijd, nog steeds last van. Sterke ermee!
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je dat willen? Alles kan vlgs mij, zal je lever het alleen wel druk hebben. Overleg even met je arts.
Wat vervelend om te horen!! Hopelijk zijn in de tussentijd de medicijnen wat verbeterd. Ik denk zelf dat ik er al jaren mee rond loop....al jaren vage klachten die niet te herleiden waren! Ik ben ook heel erg afgevallen doordat ik helemaal geen eetlust meer heb dus hoop dat mijn lichaam de kuur wel kan hebben
Fhemke schreef:
20-06-2018 12:25
Ik was destijds 14 jaar oud toen ik de kuur voorgeschreven kreeg. Het heeft 6 maanden geduurd voordat ze die rotbacterie gevonden hadden. De eerste twee dagen verliepen prima maar vanaf dag drie werd het een en al ellende. Achteraf gezien was ik natuurlijk jong en te mager (na maanden slecht eten) en kon mijn lichaam de kuur niet goed hebben. Ik heb de kuur afgemaakt maar heb me nog weken ellendig gevoeld. Mijn maag en darmen zijn nooit meer voldoende hersteld en ik heb hier, zelfs na een hele lange tijd, nog steeds last van. Sterke ermee!
Net alles er uit gespuugd. Hoort dat er ook bij? En werken de medicijnen dan wel? Moest NL een uur na inname spugen
Alle reacties Link kopieren
Nee dan neem je het niet op. Overgeven is een bekende bijwerking. Bel morgen ochtend even met je huisarts. .

Neem je de maagbeschermer in de ochtend in? Hoeveel mg?

Evt zou je je huisarts kunnen vragen of je in de morgen 20 mg maagbeschermer mag slikken en in de avond ook 20 mg (dan wel een dosis die hij/zij adviseert verdeeld over de dag).
En/of doperidon tegen de misselijkheid.

Wanneer het spugen een allergische reactie is dan mag je misschien de kuur niet voorzetten.

Sterkte; eg vervelend.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hadden jullie allemaal diarree toen jullie de bacterie nog niet met medicatie behandelden?
Ik heb sochtends en s'avonds pantoprazol 40 mg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven