Gezondheid alle pijlers

Nasleep ziekte van pfeiffer + alcohol

19-06-2018 16:28 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind februari dit jaar (2018) kreeg ik te horen dat ik de ziekte van pfeiffer heb gehad, enorm ziek geweest maar de pfeiffer was na bloedonderzoek al zo'n 6 weken uit mijn bloed. Nu ben ik na die tijd nooit meer echt 100% fit geweest, nog regelmatig moe. Nu heb ik aankomend weekend een feestje waar ik graag weer heen zou willen en alcohol zou willen nuttigen. Nu lees ik overal dat alcohol bij pfeiffer uit ten boze is, is dit ook het geval wanneer de pfeiffer al uit je bloed is?

ik hoor graag jullie ervaringen.

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Je bent moe en alcohol is een downer waar je nog moeier van wordt. Nacht doorhalen is ook niet gezond. Ik zou het beperken tot een glas of 2 afgewisseld met water en beetje op tijd naar huis en uitslapen.

Nasleep pfeiffer kan lang zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Van alcohol word je toch alleen maar meer moe? In jouw geval zou ik me eerst helemaal fit willen voelen. Of heb je daar geen behoefte aan?
Als je al niet fit bent en moe bent, lijkt me een feestje met alcohol zowiezo niet zo bevorderlijk voor je welbevinden.

En maak weer eens een afspraak met je arts als je je nu nog steeds niet fit voelt. Kan je ook deze vraag stellen.
Alle reacties Link kopieren
Ga lekker feesten zonder alcohol...
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat niet perse om dit feestje met alcohol maar over alcohol in het algemeen, een wijntje op een terrasje heb ik ook al een half jaar niet genuttigd. xxx
Alle reacties Link kopieren
Wij mogen hier geen medisch advies geven dus ga naar je ha toe.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
kekkin10 schreef:
19-06-2018 17:01
Het gaat niet perse om dit feestje met alcohol maar over alcohol in het algemeen, een wijntje op een terrasje heb ik ook al een half jaar niet genuttigd. xxx
Jeetje.....
kekkin10 schreef:
19-06-2018 17:01
Het gaat niet perse om dit feestje met alcohol maar over alcohol in het algemeen, een wijntje op een terrasje heb ik ook al een half jaar niet genuttigd. xxx
Er is ook een leven zonder alcohol mogelijk hoor!
Alle reacties Link kopieren
Dames, zeg es niet van die rare dingen! Een leven zonder alcohol is ondenkbaar. Brrr, kan het me niet voorstellen hoor langer dan zes maanden zonder drank. :O @( :O


* Fluistert iets over al zo'n tien jaar niet meer te hebben gedronken. :A:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Ik persoonlijk drink ook nooit, alleen zo nu en dan op een terrasje met wat vrienden vind ik het wel lekker, ik wordt nu als een alcoholist gezien lijkt wel haha
Alle reacties Link kopieren
Ik zou op zo'n feestje niet je eerste drankjes nemen. Goede kans dat je na 2 drankjes in slaap valt.

Door de restjes moeheid van de pfeiffer, maar ook omdat je zo lang niet gedronken hebt.

Ik moest echt weer een beetje wennen na een tijdje geen alcohol.
Je komt hier om goedkeuring vragen, maar je weet zelf natuurlijk ook wel dat alcohol drinken niet aan te raden is als jij zo’n slechte conditie hebt.
Doe vooral waar jij je goed bij voelt, want wij hoeven niet te leven met jouw lijf.
Alle reacties Link kopieren
@dropdrop bedankt voor je antwoordt, na hoe lang heb jij het weer aangedurfd toch weer alcohol te gaan drinken? ik voel me opzich namelijk okee alleen nog wel wat moe, maar omdat de pfeiffer uit mijn bloed is zou de alcohol mijn lever niet meer aan moeten tasten lijkt mij ... lastig toch maar even langs de HA denk ik xx
kekkin10 schreef:
19-06-2018 19:16
@dropdrop bedankt voor je antwoordt, na hoe lang heb jij het weer aangedurfd toch weer alcohol te gaan drinken? ik voel me opzich namelijk okee alleen nog wel wat moe, maar omdat de pfeiffer uit mijn bloed is zou de alcohol mijn lever niet meer aan moeten tasten lijkt mij ... lastig toch maar even langs de HA denk ik xx


Wat doe je moeilijk.
Als de pfeiffer uit je bloed is, kun je best vandaag of morgen een glaasje wijn proberen.
Het is nou niet zo dat je meteen dood neervalt.
Jeetje, is dat puriteinse air tegenwoordig normaal? Ik sta ervan te kijken.

To, misschien vanavond eens een enkel glas proberen en zien welk effect dat op je heeft? Merk je nou dat het zwaar valt, dan kun je altijd nog kiezen om het komend weekend bij fris te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven