Gezondheid alle pijlers

Nauwelijks ongesteld

20-06-2018 14:34 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig ben ik nauwelijks nog ongesteld. Na mijn zwangerschap vijf jaar geleden ben ik weer aan de pil gegaan. Ruim een jaar geleden ben ik hier mee gestopt. Ik ging er een beetje van uit dat mijn menstruatie dan weer heviger zou worden, net als vroeger. Dit is echter helemaal niet zo.

Qua regelmaat is het iedere keer tussen de 21 en 30 dagen. De eerste dag bloed ik nog wel, maar de dagen daarna nauwelijks. Ik heb nu op dag 3 bijvoorbeeld alleen nog maar een inlegkruisje in, een tampon is al niet meer nodig. Wel hou ik altijd tot ongeveer dag zeven wat lichtbruine afscheiding.

Vraag is eigenlijk of ik hier wat mee moet? Of moet is gewoon maar blij zijn dat ik nauwelijks menstrueer? Ik ben overigens 34.
Heb ik ook jaren gehad na stoppen met de pil. De laatste maanden is het echter weer heftiger.
Alle reacties Link kopieren
Maak je je er zorgen over? En wat is je zorg precies?

Mijn menstruatie leek op die van jou. Daarvoor was het nóg minder en bleek er wel iets aan de hand. Dat is verholpen. Daarna bleef mn menstruatie weinig (vergelijkbaar met wat jij schrijft) maat wel beter dan ervoor. Er was toen ook niks meer aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat weet ik dus niet. Ik vraag me af of ik me misschien zorgen zou moeten maken omdat het zo weinig is. Maar im heb verder totaal geen klachten of wat dan ook, alleen een minimale menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het wel normaal is.
In mijn geval. Ik maakte me zorgen toen ik een 1/2 dag menstrueerde (wel regelmatig) en verder niks. Mijn man en ik hadden ook een kinderwens en ik vreesde dat er iets niet goed was na curretage. Op de echo bleek idd dat ik op het moment dat mijn baarmoederslijmvlies op zn dikst moet zijn, het heel dun was. Zo dun (2.5 mm) dat ik praktisch niet vruchtbaar zou zijn. Omdat we graag een kindje wilden was het een probleem. Anders was er geen probleem geweest en had het zo kunnen blijven.

Na een hersteloperatie ging ik meer menstrueren maar nog steeds niet veel. Het werd vergelijkbaar met wat jij hier opschrijft. Ik heb bij een echoscopisch centrum mijn bms opnieuw laten controleren. Nu was het wel dik genoeg (9 mm). De minimale menstruatie was dus niet zorgelijk.

Helpt deze info?
Alle reacties Link kopieren
Dank je Yellow, dat geeft inderdaad wel enig inzicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook altijd matig ongesteld. Wel iets meer dan jij, heb wel maandverband nodig ipv inlegkruisjes, maar ik heb er vrijwel geen omkijken naar. Het was voorheen meer maar het laatste jaar of zo 'ineens' wat minder. Ben al jaren aan de pil, ben niet zwanger geweest, en ben iets ouder dan jij. Ik denk dat het per vrouw gewoon heel verschillend is hoeveel ze vloeit, en dat er daarnaast allerlei factoren invloed op kunnen hebben. Ik zou me er niet druk om maken en vooral heel erg blij mee zijn dat je er zo weinig last van hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven