Gezondheid alle pijlers

Herfstig moe

20-06-2018 21:51 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds ongeveer een week onverklaarbaar moe. Ook al slaap ik een volle nacht (8 uur), dan nog word ik brak wakker. Ik heb heel wat koffie en dutjes nodig om de dag door te komen. Ik ga op tijd slapen, zo rond 22 a 23 uur. Het voelt eigenlijk alsof mijn lijf denkt dat het ineens keihard herfst is geworden. Zit het in de lucht? Wie heeft er nog meer last van? En kun je er iets aan doen?
Tja.. Misschien heb je het gewoon nodig?
Ik heb zulke periodes ook wel soms. Dan is mijn nachtrust prima maar is het op werk/school/privé best hectisch en weet ik dat er een periode komt dat ik ineens veel minder energie heb. Dan tank ik weer even een paar dagen bij en dan kan ik er weer tegen aan.
Alle reacties Link kopieren
Een virus of bloedarmoede, of zwanger? Als het aan blijft even langs de huisarts.
Ik heb ook wel eens van die weken en denk dan vaak dat het o.a. aan het weer ligt. Die schommelingen qua temperatuur zijn best een aanslag op je lichaam.

Als je er na maanden nog last van hebt is het wellicht een idee om bloed te laten prikken om te kijken of je ergens tekorten hebt en of je schildklier goed werkt. Als daar iets niet in orde is kun je daar ook erg moe van zijn.
anoniem_647dc71738af4 wijzigde dit bericht op 20-06-2018 21:59
14.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook wel een aantal keer per jaar, maakt niet uit welk seizoen
Alle reacties Link kopieren
Continue wisselingen tussen warme en dan weer plots koude temperaturen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Nou, een vriendin van me en ik lopen ook al een week te zeuren elke ochtend dat we amper ons bed uit komen en ik krijg net een appje van haar dat ze kapot is. Ik heb het ook gehad...
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde sinds een week, maar denk eigenlijk niet dat het met elkaar te maken heeft. :) Het weer is ook niet echt sterk verandert ofzo
Alle reacties Link kopieren
Yep, m’n moeder en ik hebben het ook. Zij denkt dat er misschien iets mis is, ik denk een virusje ofzo waar we niet ziek van zijn.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft midzomer een mysterieuze uitwerking op de gezondheid.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Soms heb je wel eens zo'n week, je lichaam heeft t dan gewoon nodig. En al helemaal lekker als je dat kan doen naast de gene van wie je houd
Zwanger?
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet zwanger. 100% zeker.

Maaique, Strawberrylime, Zebra123, is het bij jullie ook 'uit het niets'? Gisteravond schoot me ineens te binnen dat een vriendin pas zei ook al zo moe te zijn. Toch gek he.

Een onderliggend virusje zou ook kunnen ja, Frizz. Heel af en toe heb ik ook last van keel en neus, wie weet heeft het daarmee te maken.

Het weer zou ook nog mee kunnen spelen, ik geloof wel dat dat meer invloed kan hebben dan wij menschen doorhebben. Of Midzomer.

Of ik het nodig heb? Nee, dat idee heb ik niet.

Mocht het langer duren, dan ga ik inderdaad naar de huisarts, Gatinmijnsok. Geweldige naam trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Ja, het was best wel uit het niets. Ik werd ong. een week geleden moe wakker en ben nu nogsteeds moe. Zou inderdaad een virus kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook moe; combinatie van extra werkdrukte, pubers die stressen van de proefwerken, weekenden vol verplichtingen etc.
We zijn aan vakantie toe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven