Gezondheid alle pijlers

Tandarts angst overwinnen

21-06-2018 17:10 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo bang van tandarts ik kan mij daar echt niet over zetten.
Heb al 2 keren gegaan gelukkig geen gaatjes ze kuist dan wel heel mijn tanden en soms voel het wel ambetand.
Maar nu krijg ik wat last van een tand en ik wil een afspraak maken maar dan eigenlijk ook niet maar ben eigenlijk ook inorm bang van de tandpijn 😂 maar dan nog kan ik er mij nie overzetten. Mijn dochter ga volgende week op controle en ben dan aan het denken om afspraak te maken mja mij kende xs xd

Misschien wat tips?
Doet spuitje pijn voor te verdoven?
Ontzenuwen of wortelkanaalbehandeling pijnlijk? Ik hoor daar slechte ervaringen mee en ben echt bang dat ik zo behandeling ga moeten doen.
Gaatjes vullen pijnlijk?
Ja het doet pijn...
maar een verdoving voel je maar heel even (prikje)
en sommige tandartsen gebruiken lachgas, totaal pijnloos.
Alle reacties Link kopieren
Je zou je daar bij neer moeten leggen als je een mooi gebit wil behouden.
Verdoven voel je even een snel prikje in de wang of gehemelte. Daarna voel je van de behandeling weinig.
Alle reacties Link kopieren
Je moet er rekening mee houden dat mensen slechte verhalen eerder/liever vertellen dan goede!

Ik was ook enorm bang van de TA, maar heb dat overwonnen. Daar was veel voor nodig (na meer dan 10 jaar), maar ik ga er nu letterlijk fluitend heen en laat zelfs onverdoofd boren!

De prik voel je nauwelijks, van de behandeling daarna voel je dat er "iets" gebeurt, maar geen pijn. Het belangrijkste in mijn ervaring is communicatie; ZEG je TA dat je angst hebt en spreek bijv. af dat hij/zij even stopt als je je hand opsteekt. Dan kun jij je herpakken en dan weer door.
En laat uitleggen wat ze gaan doen, dan is dat niet onverwacht, want ook DAT is vaak deel van de angst.

Hou je iig groot voor je dochter, zodat zij je angst niet over neemt.