Gezondheid alle pijlers

Ervaringen met 1x per dag te smeren zonnebrand.

04-07-2018 20:27 28 berichten
Ik merk dat ik wel erg snel door mijn voorraad zonnebrand ga dit jaar maar liever goed smeren dan huidkanker natuurlijk. Echter merk ik wel dat ik het soms lastig vind om bij te smeren. Als ik thuis ben smeer ik me altijd in in de badkamer en trek ik m'n kleding even uit om eventuele vlekken te voorkomen. Maar ik ben voor m'n werk ook redelijk veel buiten op het moment en werk met water dus extra smeren.

Ik twijfel dus om eens zonnebrand te proberen die je in principe maar 1x per dag hoeft te smeren als m'n huidige voorraad op is. Wat zijn de ervaringen? Ben je alsnog verbrand?
Las ooit op een blog van een dermatoloog geloof ik dat je zonnebrand altijd meerdere keren moet smeren ook al staat er 1x per dag smeren.
Alle reacties Link kopieren
Goguma schreef:
04-07-2018 20:27

Las ooit op een blog van een dermatoloog geloof ik dat je zonnebrand altijd meerdere keren moet smeren ook al staat er 1x per dag smeren.
Hier heb je je antwoord toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meerdere goede ervaringen met 1 maal per dag zonnebrand, meerdere merken gebruikt. Bij mij werkt het goed en ik heb rood haar en een sproetenhuid. Hoewel ik wel als ik echt de hele dag in de zon ben of heel veel zweet wel 2 maal per dag smeer. Maar ben nu in Oostenrijk en daar is het afwisselend zonnig en bewolkt (maar zit wel op 1600-2000 m hoogte) en daar smeer ik dan maar 1 keer per dag en ik verbrand niet.
aikidoka wijzigde dit bericht op 04-07-2018 20:47
Reden: Toevoeging
3.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken p20. Ben er erg tevreden over.
Alle reacties Link kopieren
Is er trouwens ook een goeie zonnebrand die nìet waterproof is?
Waterproof zonnebrand trekt nooit lekker in en ik heb zo'n hekel aan die plakkerige film die over je huid komt te liggen en die je er eigenlijk alleen maar met een lading douchegel weer af kunt schrobben.
Als iemand een tip heeft, graag! :sun:
Alle reacties Link kopieren
OopjenCoppit schreef:
04-07-2018 20:58
Is er trouwens ook een goeie zonnebrand die nìet waterproof is?
Waterproof zonnebrand trekt nooit lekker in en ik heb zo'n hekel aan die plakkerige film die over je huid komt te liggen en die je er eigenlijk alleen maar met een lading douchegel weer af kunt schrobben.
Als iemand een tip heeft, graag! :sun:
P20 plakt niet en trekt in de huid.
Alle reacties Link kopieren
Bladiebladiebla2016 schreef:
04-07-2018 21:02
P20 plakt niet en trekt in de huid.
Maar geeft wel vlekken.

Kijk even hier, daar zijn vandaag ook andere merken genoemd. En een ander nadeel van P20.

gezondheid/verbrand-in-de-zon/list_mess ... #p28711737
impala wijzigde dit bericht op 04-07-2018 21:12
5.77% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Dat spul is echt erg slecht voor je. Lees eens wat artikelen over minerale zonnebrand.
Alle reacties Link kopieren
Bladiebladiebla2016 schreef:
04-07-2018 21:02
P20 plakt niet en trekt in de huid.
Ik heb eens vreselijke uitslag gekregen van P20, dus daar waag ik me niet nog eens aan.
Alle reacties Link kopieren
Wij gebruiken dit al Jaren op aanraden van een dermatoloog.

P20,vision gehad maar uiteindeljk bij het kruidvat huismerk gekomen en die vind ik heg beste van allemaal.

Je hebt ze in 2 versies factor 30 en factor 50.
Alle reacties Link kopieren
Kennelijk helpt één keer smeren per dag niet voldoende, hoorde ik van een dermatoloog op de radio, omdat er altijd zonnebrand afgaat door de wrijving als je bijvoorbeeld op een stoel gaat zitten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
La Roche Possay 50 van de apotheek. Geen parfum, geen andere troep, plakt niet, er is een stick voor je gezicht. Ik zweer erbij, ook voor de kinderen. En niet eens zo duur voor een goede zonnebrand.
Alle reacties Link kopieren
Van p20, vision en andere goedkope troep van het kruitvat krijg ik pigmentvlekken.
Wisselende ervaringen dus...
Alle reacties Link kopieren
Wat een dermatoloog zegt vind ik niet echt onder in categorie 'wisselende ervaringen' vallen. Het lijkt me dat zo iemand op basis van kennis zoiets zegt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik gebruik altijd Ultrasun. Die smeer ik 1 keer per dag. Soms doe ik mijn neus en schouders nog een keertje maar meestal niet. Ik verbrand snel heb een lichte huid met sproeten en rossig haar. Heb wel eens een andere zonnebrand voor 1 x per dag geprobeerd maar blijf toch liever bij de Ultrasun ook vanwege snel huid uitslag/allergische reactie.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik p20. Moet eerlijk zeggen dat ik hem toch voor de zekerheid vaak een extra keer op, maar als ik hem aan het begin van de middag opdoe verbrand ik de rest van de dag niet.
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt ook belangrijker te zijn om vaak in te smeren, dan een hoge spf te gebruiken. Zou toch vaak smeren dus.
Alle reacties Link kopieren
Goguma schreef:
04-07-2018 21:40
Wisselende ervaringen dus...
Ja, van leken.
Dermatologen adviseren regelmatig smeren.
Nou nou, moeilijk, op wie zullen we afgaan?
Ik heb een hele lichte huid en met vision verbrand ik dus echt niet meer. Enige nadeel dat ik heb gevonden: soms sla je per ongeluk een klein stukje over met smeren. Als je meerdere keren op een dag smeert neem je dat de volgende keer wel weer mee, maar als je maar 1 keer smeert is dat dus waar ik verbrand.
Maar het werkt echt! Alleen als ik ben gaan zwemmen smeer ik daarna nog een keer.
Alle reacties Link kopieren
Oei, ik schrik van de reacties.

Vanuit mijn professionele werkervaring kan ik je echt zeggen dat je echt meerdere keren per dag moet smeren!

Die dermatoloog heeft echt gelijk!
Alle reacties Link kopieren
1x per dag smeren kan genoeg zijn om verbranden te voorkomen. Maar ook zonder te verbranden kan/ zal je huid schade oplopen door de zon die sterk te verminderen is door meerdere keren te smeren. De gevolgen zie pas op middenlange termijn: pigmentvlekken enz en op lange termijn: huidkanker en huidveroudering (rimpels).

Wel of niet verbranden is geen goede graadmeter! De genoemde dermatologen hebben absoluut gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een huid die snel verbrandt en heb 11 jaar last gehad van heftige zonneallergie. Ik liep daarmee in het ziekenhuis, puva therapie gehad (hielp niet). Herinner me niet goed waarom ik Ultrasun ben gaan gebruiken. Waarschijnlijk aversie tegen het constant moeten smeren op een jeukende, prikkende en geirriteerde huid. Gebruik t 16 jaar later nog steeds, nooit verbrand en ook geen allergie meer gehad. Ben iemand die geinteresseerd is in nieuwtjes tav de samenstelling van zowel voedingsmiddelen als cremes maar zie tav de veiligheid van filters in zonnecrèmes door de bomen het bos niet meer. Kan niet zeggen of t product qua samenstelling oke is maar durf vanwege de heftige allergie niet over te stappen op een andere. Voor mij nog steeds niets anders dus. Van P20 weet ik dat t erg vlekt op kleding. Ik gebruik Ultrasun Glimmer (subtiel glittereffect) zodat ik goed kan zien wat nog niet is ingesmeerd. Handig dus. Voor m’n gezicht gebruik ik zonnecreme van Jetske Ultee, ondanks dat ik vaak smeer moet ik goed uitkijken voor verbranding
Ik denk dat je het beste gewoon zo'n kleine spuitbus mee kunt nemen in je handtas, dat doe ik ook. Voor mijn gezicht gebruik ik weer een heel dure en nog eens minerale make up er over, dat bevat ook een filter. Die hoef ik in principe niet bij te smeren want ben niet echt zo lang onder de zon of zo.
Ik heb gewoon een enorme fles Nivea in mijn tas. Geen overdreven beschermingsfactor of zo, maar als ik naar buiten ga en verwacht langer dan een kwartier in de zon te blijven smeer ik de boel even gauw in. Kleine moeite, groot plezier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven