Gezondheid alle pijlers

Gestopt met blowen

04-07-2018 21:54 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
nu al bijna 2 weken gestopt met blowen :)

het begon sinds me 15de weleens geprobeert
rond me 16de afentoe met vrienden alles was grappig leuk enzo
toen ik 17 was en begon te werken begon ik dagelijks te blowen alleen of en met vrienden
Januari 2018 samen met vrienden een maand gestopt en afgesproken het alleen in het weekend te doen op me 18de verjaardag weer begonnen en vanaf eind maart begon ik weer dagelijks te blowen
tot ik pas geleden na begon te denken waar ben ik eigelijk mee bezig wat ga
ik in me leven bereiken als ik zo door ga niks!
dus heb er vrijdag een punt achter gezet de week ervoor gestopt met dagelijks gebruik , dus nu ongeveer bijna 2 weken gestopt ben echt helemaal klaar met blowen! het is troep en je leven gaat er zwaar door achteruit
merk dat ik heel negatief werdt en begon te denken en werdt een beetje down na een tijd laaste tijd van me blowperiode
en leefde elke dag in het zelfde circeltje
Coffeeshop en blowen en soms na vrienden wat ook steeds minder werdt

de nadelen waren gewoon veel meer dan de voordelen en de voordelen begonnen steeds meer weg te zakken dus minder te worden

ook contact met andere begon steeds moeilijker te worden en contact met onbekende werdt helemaal moeilijk begon heel onzeker te worden en niet echt meer sociaal
terwijl ik dat sowieso niet erg was
is het praten met andere sociaal zijn en onzeker zijn veel erger geworden

ik ben er klaar mee heb het gehad
en ga me nu focussen op me toekomst!
Goed bezig, TO!

Ik hoop voor je dat je het volhoudt.
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je gestopt bent! En fijn dat je er de positieve dingen al van ziet. Krijg je verder ondersteuning van iemand hierin?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
04-07-2018 22:06
Goed dat je gestopt bent! En fijn dat je er de positieve dingen al van ziet. Krijg je verder ondersteuning van iemand hierin?
jaa beetje van me ouders en vrienden
maar meeste deel doe ik zelf

en ja het leven is veel positiever zonder wiet en hasj

ga me meer op me toekomst nu richten en op me sociale gebied ;)
Goed dat je gestopt bent.
Alle reacties Link kopieren
MissMagicx schreef:
04-07-2018 22:00
Goed bezig, TO!

Ik hoop voor je dat je het volhoudt.
dat komt wel goed ;)
ik heb er gewoon echt geen zin meer in troep wat het is!
Alle reacties Link kopieren
Alleen moet ik wel eerlijk zeggen ik wel last heb van gedachtens die alle kanten opgaan zowel fictie als non fictie
Alle reacties Link kopieren
_020_L_020_ schreef:
07-07-2018 18:51
Alleen moet ik wel eerlijk zeggen ik wel last heb van gedachtens die alle kanten opgaan zowel fictie als non fictie
Lijkt me verstandig dat je een afspraak maakt met je ha. Die kan je helpen met zowel het afkicken als je gedachten. :)
Wat voor gedachten heb je zoal?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
08-07-2018 08:14
Lijkt me verstandig dat je een afspraak maakt met je ha. Die kan je helpen met zowel het afkicken als je gedachten. :)
Wat voor gedachten heb je zoal?
zal ik doen gewoon de vreemsre gedachtens soms ook vies
Alle reacties Link kopieren
_020_L_020_ schreef:
08-07-2018 15:33
zal ik doen gewoon de vreemsre gedachtens soms ook vies
Wat jij vreemde gedachten vindt hoeft een ander natuurlijk niet vreemd te vinden. Heb je er voorbeelden van?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Kia•Ora schreef:
08-07-2018 18:27
Wat jij vreemde gedachten vindt hoeft een ander natuurlijk niet vreemd te vinden. Heb je er voorbeelden van?
Het zijn gewoon allerij verschillende gedachtens in bijv 10 seconden moeilijk uit te leggen

ook heb ik de laaste dagen laast van Prikkelbaarheid woedeaanvallen om de kleinste dingen
Alle reacties Link kopieren
Precies vandaag ben ik 3 weken gestopt met Jointje’s op na de 4de 1 Maand 😁
Alle reacties Link kopieren
Goed hoor !
Heel lang geleden heb ik ook een tijdje veel geblowd. Je wordt er inderdaad lamlendig van als je het te vaak doet.
Volhouden en nieuwe plannen maken voor je leven Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
[quote=zazamaenade post_id=28752724 time=1531512511 user_id=273975]
Goed hoor !
Heel lang geleden heb ik ook een tijdje veel geblowd. Je wordt er inderdaad lamlendig van als je het te vaak doet.
Volhouden en nieuwe plannen maken voor je leven

precies!
merk wel dat ik laaste tijd weer beetje down ben
terwijl ik in het begin van het stoppen erg blij was
ook ben ik opeens al
me ( blow ) vrienden kwijt maar twijfel of dat zo een groot probleem
is?
Alle reacties Link kopieren
Hee TO wat goed dat je gestopt bent! Kan me voorstellen dat zulke gedachtes eng of raar zijn. Wellicht is er wat op Google over tevinden. Als t ergernwordt wel aan de bel trekken he!! Probeer wat afleiding te vinden. Of schrijf hier. Echt goed hoor dat je gestopt bent. Dat spul roken wordt onderschat en veel te makkelijk over gedaan. Zet m op!!!
Een dag niet gescheten is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
_020, Dat is niet zo gek, dat je na de eerste optimistische weken nu wat inzakt. Je kunt niet eeuwig alleen maar enthousiast blijven :)

Had je ook niet-blow-vrienden, of waren die vertrokken door je geblow ?
Misschien dat je mensen van vóór het vele blowen kunt opzoeken ? Zij zijn misschien wel heel blij dat je gestopt bent :idee:

Ik denk altijd maar, als je met je blowvrienden niets anders gemeenschappelijk hebt dan het blowen dan zijn het geen echte vrienden. Da's pijnlijk om je te realiseren, maar je kunt nu verder.
Als je het erg moeilijk krijgt zou ik naar je huisarts gaan, voor verwijzing naar iemand die je kan helpen met de geestelijke/emotionele kanten van het gestopt zijn, en die je kan ondersteunen met het opbouwen van je leven.

Niet weer beginnen hoor, doorzetten !
Sterkte en succes :cheer:
nounou
Alle reacties Link kopieren
Goed dat je gestopt bent. Ga zo door!

Ik heb jaren geleden een topic geopend met volgens mij dezelfde titel. 8 jaar lang helemaal niet geblowd, nu ongeveer 1 keer per jaar.
Alle reacties Link kopieren
Heel goed van je! Ik ben zelf ook gestopt na dagelijks gebruik en nu alleen nog zo'n 4 keer per jaar of een feestje ofzo. Voel je je ook energieker?
Als je iets zoekt ben je het niet kwijt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven