Gezondheid alle pijlers

Brandende pijn tepel/borst

08-07-2018 20:35 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Woensdagavond een behoorlijk gevoelige pijn in linker borst mn in tepel en achter tepel.
Volgende dag niet continue maar toch wel af en toe
Borst nagevoeld en een knobbeltje gevonden in de betreffende borst.
Morgenochtend kan ik bij de huisarts terecht.

Het zit me niet lekker. Blij als ik morgen meer weet.
Ik ga ervanuit dat t niets is, misschien cyste oid
Maar toch bedenkt mn hoofd zo gingen andere vrouwen ook niets vermoedend naar de arts

Heb eigenlijk niet echt een vraag
Wilde uit mijn hoofd dus dacht val het forum ermee lastig:)
Alle reacties Link kopieren
Ga een leuke serie kijken of een film en zoek wat afleiding. Ik weet hoe vervelend het is dat wachten. Ik heb ooit een punctie gehad en de tijd ging maar niet voorbij tot de uitslag kwam.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga lekker vroeg naar bed:)
Ben bij met mn was en gestart met koffer inpakken voor de vakantie
Het word vanzelf morgenochtend
Alle reacties Link kopieren
Meestal (dus niet altijd!) is een kwaadaardig knobbeltje niet pijnlijk. Wat jij beschrijft lijkt meer op een ontsteking; dus bijvoorbeeld een melkklier die verstopt is en ontsteekt, dat is pijnlijk en voelbaar als een knobbeltje.
Met zoiets moet je natuurlijk direct naar de huisarts, wat je gelukkig ook doet.
Omdat de huisarts ook niet door je huid heen kan kijken krijg je waarschijnlijk verder onderzoek in de vorm van een mammografie en echo.

Succes met wachten, ik snap de spanning!
Alle reacties Link kopieren
spraakwater schreef:
08-07-2018 20:41
Meestal (dus niet altijd!) is een kwaadaardig knobbeltje niet pijnlijk. Wat jij beschrijft lijkt meer op een ontsteking; dus bijvoorbeeld een melkklier die verstopt is en ontsteekt, dat is pijnlijk en voelbaar als een knobbeltje.
Met zoiets moet je natuurlijk direct naar de huisarts, wat je gelukkig ook doet.
Omdat de huisarts ook niet door je huid heen kan kijken krijg je waarschijnlijk verder onderzoek in de vorm van een mammografie en echo.

Succes met wachten, ik snap de spanning!
De huisarts kan vaak met voelen er wel achter komen als het 'gewoon' een ontsteking is. Dan hoef je geen nader onderzoek tenzij de pijn aanhoudt. Hopelijk valt het mee!
Alle reacties Link kopieren
Hoop t ook
Dank voor de oppeppers!
De afspraak is morgenochten 815 u al dus hoef gelukkig niet de hele dag nog af te wachten
Alle reacties Link kopieren
Toen ik het las dacht ik, geef je borstvoeding? Zo voelt het namelijk ook als ik tegen een Borstontsteking aanzit.

Die kan je overigens ook gewoon krijgen zonder dat je borstvoeding geeft.

Succes morgen!
Alle reacties Link kopieren
Wat zei de huisarts TO?
Alle reacties Link kopieren
Hiii de huisarts voelde duidelijk n knobbel.
Denkt n cyste maar die komen mn net voor menstruatie voor en trekken daarna weg. Ik ben nu net ongesteld geweest, dus dat rijmt niet

Afgesproken n cycles afeachten
Als knobbel er dan nog zit/brandend gevoel dan volgt er een echo

Mijn vriendin die dezelfde huisarts heeft moest onlangs met , alleen, een knobbel al een mammografie maken

Dus blijft even n vraag wat t nou is en waar t precies op gebaseerd is ( afwachtbeleid)

Mijn man was er niet blij mee, waarom niet even n echo
We gaan op vakantie naar turkije ( zijn geboorteland) en hij zei dat laten we daar nakijken

De vrouw van zijn beste vriend zit met net 30 jaar midden in een traject chemo ivm borstkanker
Dat maakt zijn ongerustheid natuurlijk ook niet milder
Alle reacties Link kopieren
Vreemd idd, meestal word je met deze klacht gelijk doorgestuurd. Ik had bv litteken weefsel door een operatie in mijn borst , dat was ook pijnlijk, alleen je voelde hem niet, zag het alleen op de echo, en daar werd ook meteen een punctie van genomen.
Alle reacties Link kopieren
Wat raar, ik werd meteen doorgestuurd met een knobbel. De vervangende huisarts belde zelf om zsm een afspraak te regelen voor mij de volgende dag. Ik stond er toen echt van te kijken.

Wellicht omdat het brandt en pijn doet dat er dan een andere procedure is?
...
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je?
Als je jong bent en het voelt inderdaad duidelijk als een cyste, dan snap ik het afwachtende beleid.
Alle reacties Link kopieren
Honingbij_ schreef:
10-07-2018 17:32
Hoe oud ben je?
Als je jong bent en het voelt inderdaad duidelijk als een cyste, dan snap ik het afwachtende beleid.
Van buitenaf voel je geen verschil tussen een cyste en een tumor, kan ik tot mijn spijt zeggen. Ik had een tumor van 4.5cm en ook de huisarts wist het niet zeker. Dus die stuurde me direct door. Gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 38 jaar
Ik snap ook niet waarom bij vriendin bijv wel bij mij niet
Merk wel dat vandaag borst minder gevoelig is ( gewoon niks geen ladt) maar knobbel zit er nog
Heb besloten dat als knobbel er volgende week nog zit de echo wel in turkije te maken
Het fijne dat t gevoelige er niet is is dat ik er niet de hele tijd mer bezig ben
Tegelijker tijd wel link want knobbel is t zelfde
Sjaan roeispaan ik neem je ervaring mee en zal er niet te licht in reageren
Alle reacties Link kopieren
Het zou best een ontsteking van je melkkanaaltje geweest kunnen zijn. Vaak duurt het nog een weekje eer de zwelling dan weg trekt. Als hij niet kleiner wordt na een week zou ik zeker een echo laten maken
Alle reacties Link kopieren
Fener ik zei het niet om je ongerust te maken natuurlijk. Sorry als het zo op je is overgekomen.
Alle reacties Link kopieren
Zo vatte ik t ook niet op
Maar loop normaal met alles door:) lijkt me in deze niet versyandig
Ffe afwachten ok
Maar niet eindeloos
Alle reacties Link kopieren
Lees even mee.
Heb zelf al een paar dagen ietwat pijnlijke/gevoelige borsten en voel ook een hard plekje/knobbeltje. De huisarts voelde het ook en heeft me doorgestuurd voor een mammografie. Die krijg ik volgende week, vlak voor ik al op vakantie ga, dus nog even afwachten in stress....Krijg wel direct de uitslag als het goed is trouwens.
Probeer me te richten op de leuke dingen, maar het speelt continue in je achterhoofd natuurlijk....

Jij ook sterkte TO, ik duim dat het niks is. Maar eerlijk; ik zou aandringen op een echo voor je op vakantie gaat. Een volgende cyclus afwachten is bijna een maand verder hè!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met jou TO?

Bij mij neemt de stress toe....het zál toch niet hè ??
Sterkte ook voor jou mamaonbekend!!! Wanneer mag je de mammo laten doen?
Alle reacties Link kopieren
Uitslag was goed!! Oh mensen, het waren lange dagen kan ik je zeggen!
Ik zat best wel in de stress.
Ik heb kennelijk wel veel cystes en ik kan overwegen om deze leeg te prikken. Kans dat het terugkomt is wel groot, maar als ik er last van heb kan ik het wel proberen.
Iemand daar ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2x een knobbeltje gehad en beide keren zowel een mammografie als een echo. Beide keren was het een cyste gelukkig. Als je niet gerust bent kun je er ook om vragen hoor. Sterkte met afwachten!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat fijn om te horen! :bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Mammaonbekend fijn goed nieuws!
Op vakantie heb ik t maar even los gelaten, heb nu woensdag een afspraak bij de huisarts omdat t knobbeltje er nog steeds zit. En zo af enntoe ook een ander gevoel in borst.
Ga dus terug voor n verwijzing. De arts toen zei echo
Ga nog wel navragen wanneer ech wanner mammografie
Krijg het niet helemaal uitgegoogeld ( verschillende verhalen)
Alle reacties Link kopieren
Wanneer echo en wanneer mammo hangt af van het beleid van het ziekenhuis, soms van de specifieke radioloog. In het ziekenhuis waar ik werk krijg je met dit verhaal en bij ouder dan 30, altijd mammografie van beide borsten (in 2 richtingen, dus 4 foto's) en een echo. Soms kom je bij een mammapoli terecht, waar je dezelfde dag ook een chirurg of verpleegkundige spreekt. Ook de uitslag verschilt, meestal maakt de radioloog de echo en kan hij/zij meteen wat duidelijkheid geven. Soms moet er een biopt worden genomen, dat kan vaak meteen.

Succes woensdag en goed dat je terug gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven